Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hoofdremcilinder Manta / Monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 23:15 #17228186
Even ‘n vraag voor de ombouwdeskundigen:
Past een hoofdremcilinder van een Monza of Senator zo op een Manta? Of moet dan de bekrachtiger ook vervangen worden?
8 november 2010 om 06:18 #17756345Volgens mij zit er verschil in de aansluiting op de bekrachtiger, en zul je deze dus ook mee over moeten zetten.
Heb zelf namelijk de bekrachtiger van een senator op de HRC van een rekord, in een manta gehad, omdat die niet op de bekrachtiger van de manta paste.
8 november 2010 om 08:07 #17756346HRC van monza is van ATE. Bekrachtiger van Manta B is dacht ik altijd Delco. Ate wel op Manta A geleverd.
Bekrachtiger van Rekord E [ATE] is waarschijnlijk de grootste die je kwijt kan in een B.8 november 2010 om 14:00 #17756347Past de Senator hrc direct op de leidingen van de Manta, of moet ik nog remleidingen veranderen?
Bekrachtiger Rekord-E heb ik nog, dus da’s wel makkelijk, nu nog een Sennie hrc…….. van welk bouwjaar heb je ‘m d’r op zitten?8 november 2010 om 17:48 #17756348Ik heb een hoofdremcilinder van een Monza, met 3 aansluitingen. En een rembekrachtiger van een Rekord 2.2. Hoofdremcilinders van modellen met ABS hebben volgens mij maar 2 uitgangen, en daar zul je dan een T-stuk tussen moeten maken. Volgens mij zit er trouwens niet heel veel verschil tussen de Manta en Monza qua positie van aansluitingen.
Dit is de enige foto die ik op het moment heb:
8 november 2010 om 21:36 #17756349origineel gepost door hanzzz
HRC van monza is van ATE. Bekrachtiger van Manta B is dacht ik altijd Delco. Ate wel op Manta A geleverd.
Bekrachtiger van Rekord E [ATE] is waarschijnlijk de grootste die je kwijt kan in een B.klopt helemaal, bekrachtiger van senator ben ik wel in manta gehad, maar heb behoorlijk moeten timmeren om die erin te krijgen.
Zonder de carr te vermeubelen is de bekrachtiger van de rekord 2.2 idd de grootste (laatste modellen 2.0S hebben overigens de zelfde bekrachter en hrc als de 2.2) die past9 november 2010 om 11:21 #17756350Rekord 2.2 hoofdremcilinder is maar 22mm en die van een Monza is 23.8mm.
9 november 2010 om 12:24 #17756351origineel gepost door Manta-aero
Rekord 2.2 hoofdremcilinder is maar 22mm en die van een Monza is 23.8mm.400 had toch ook 23.8??
9 november 2010 om 14:16 #17756352Klopt, maar volgens mij waren de meeste daarvan van AC Delco. Dus voor de originel rembekrachtiger die in de Manta zit.
9 november 2010 om 17:39 #17756353ok, nee had even een hersenspinsel.
Wilde voor mijn project wagen een HRC van de 400 inbouwen, maar als monza gelijk is, is die wellicht goedkoper uit te halen.
Heb overigens beide boosters liggen, delco en bosch. Daar verwacht ik dus geen probleem mee.
Laatste 1 van rekord E (moet die nog pas maken) en 1 van senator A, aangepast aan manta B (hoewel de carr ook aangepast dient te worden voor die booster, lees diameter van de booster is net iets te groot voor een perfecte pasvorm)
9 november 2010 om 18:30 #17756354Ik heb ook nog een rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een Senator B 24V liggen. Maar weet niet of dat past. Van een Omega B, zijn ze er zelfs met 25,8mm hoofdremcilinder en die past dan weer op een Senator rembekrachtiger.
Neemer zelf die van een Monza, omdat ik die nieuw heb liggen. En ook voor mijn remmen zal dit meer als voldoende zijn. Heb 296x28mm voor en 279x20mm achter. Overigens moet bij de Rekord rembekrachtiger wel de draad waar de bevestiging voor het pedaal aan zit worden veranderd (verlengt als ik me niet vergis).
9 november 2010 om 19:25 #17756355klopt, de draad moet verlengt worden en de stang zelf ingekort.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.