remblokken Zafira 2006 vervangen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel remblokken Zafira 2006 vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228102
    Motorsmurf
      Lid sinds:
      10 October 2010

      Ik moet mijn remmenblokken voor en achter vervangen van mijn zaf. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of kan ik dat zonder problemen doen? Ooit wel een keer een verhaal gehoord dat je bij alfa kleppen in het remsysteem open moest laten zetten omdat je dan alles kapot zou drukken.

      Aan de achterkant moet ik ook de schrijven vervangen.

      #17754718
      denwarr
        Lid sinds:
        18 October 2009

        Voor is geen probleem, hoe je het los haalt, moet je het ook weer vast zetten.

        Achter het zelfde verhaal, alleen heb je gereedschap nodig om de zuigers terug te draaien.
        Als je het goed en netjes wil doen.

        Zorg ervoor dat de glijbussen gangbaar zijn bij monteren.

        #17754719
        Motorsmurf
          Lid sinds:
          10 October 2010

          origineel gepost door denwarr
          Voor is geen probleem, hoe je het los haalt, moet je het ook weer vast zetten.

          Achter het zelfde verhaal, alleen heb je gereedschap nodig om de zuigers terug te draaien.
          Als je het goed en netjes wil doen.

          Zorg ervoor dat de glijbussen gangbaar zijn bij monteren.

          Weet je toevallig hoe dat stukje gereedschap heet?? Of een andere manier??

          #17754720
          Motorsmurf
            Lid sinds:
            10 October 2010

            Als je nieuwe remblokken heb op “oude” schijven en je gaat je schijven vervangen moet je dan ook je blokken vervangen???

            #17754721
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Remzuiger trekker/duwer.
              Een grote bankschroef werkt ook. of een houten plankje op de zuiger zetten en dan met een waterpomp tang. Kwestie van opletten dat je het netjes recht doet.

              Als je schijven vervangt, doe dan ook de blokjes erbij. Nieuwe blokjes werken wel in op een profiel wat in de schijf is gesleten, maar oude blokjes doen dat niet zo graag.
              Nieuwe schijven met nieuwe blokjes of oude schijven met nieuwe blokjes is wat aangeraden wordt iig.

              Oh, en als je de mogelijkheid hebt, vervang dan bij de schijven ook je rem-olie.
              DOT4 (en alle andere varianten van DOT) zijn hygroscopisch, wat betekent dat het vocht opneemt en na verloop van tijd minder gaat presteren en je minder rem-druk overhoud.
              Het hoeft niet elke keer met de blokjes, maar bij de schijven zou ik het wel doen. En een flesje DOT4 olie zijn de kosten ook niet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.