Forumindex › Forums › Modellen › Omega › problemen met voortrein
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 16:25 #17228023
Bij deze richt ik mij tot de autotechneuten die hier zeker te vinden zijn.
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een paar probleempjes met de voorkant van de omega
Ten eerste :
Het typisch kloppende geluid van versleten stabistangetjes. De stangetjes zijn vervangen en het geluid blijft.Ten tweede:
Bij het afremmen begint rond de 80 km/u mijn stuur te trillen. Eens daaronder neemt het trillen ineens af tot het helemaal verdwijnt.
Eerst dacht ik aan een onbalans in de wielen maar nu liggen mijn wintervelgen eronder en heeft hij het nog steeds.
Kromme schijven misschien ?? De remschijven zijn zeker nog meer dan dik genoeg en waarom heeft hij het dan niet op andere snelheden ??Hopend op een spervuur van deskundige tips…
alvast bedankt,
Michel.4 november 2010 om 17:21 #17754138draagarmen?
bovenste veerpoot rubbers?is t mss een combi van deze twee en de snelheid rond de 80 ,draaien de wielen minder snel waardoor deze beginnen te trillen..
4 november 2010 om 18:45 #17754139ik doe even mee, ik heb het zelfde probleem.
morgen gaat hij de brug op gaan we even kijken wat dit is.4 november 2010 om 18:51 #17754140Hou me op de hoogte mocht je iets vinden.
4 november 2010 om 21:42 #17754141morgen krijg je antwoord wat ik gevonden heb.
5 november 2010 om 16:38 #17754142vandaag is hij op de brug geweest en het volgende veranderd.
aan de passagiers zijde zat 1 mm speling op de pitmanarm en nu het echte probleem, de stuurkogel was zelfs met de auto los van de grond geen speling te bekennen, maar toen deze los gehaald werd voor de pitmanarm had deze ineens wel spelingen deze vervangen. PROBLEEM OPGELOST IN MIJN VOERTUIG! tevens heb ik mijn banden gebalanceerd.hopelijk heb je er wat aan.
5 november 2010 om 21:14 #17754143Hulppitmanarm is bij mij een maand of twee geleden reeds vervangen.
Ik heb gisteren draagarmrubbers en stabistangrubbers gehaald bij de VOD.
Nu volgende week ergens een dag tijd vinden om alles te monteren en dan zien we wel.
Ik hou je op de hoogte.9 november 2010 om 22:11 #17754144wat is de prijs voor een hulppitmanarm?
10 november 2010 om 16:33 #17754145Veel te veel voor wat het is.
Bij de VOD iets van een 125 euro.10 november 2010 om 17:26 #17754146staat een kerel op marktplaats die levert hem voor ongeveer 35 euro is een febi bilstein = geen rommel !
10 november 2010 om 20:06 #17754147Valt wel te riskeren denk ik. Febi is normaal geen brol. ‘t Is toch een nieuwe ?? :D
10 november 2010 om 20:17 #17754148als ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij
hij reed vaker shit dan goedde oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html
daarna is het een kwestie van gevolg schade oplossen
ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel
10 november 2010 om 21:24 #17754149origineel gepost door Slurpy
Valt wel te riskeren denk ik. Febi is normaal geen brol. ‘t Is toch een nieuwe ?? :Dhij is inderdaad nieuw heb hem er een jaartje onder zitten nu tevens toen nieuwe draagarm bussen van de VOD
rijdt na 20.000 nog steeds perfect ! :thumbup11 november 2010 om 08:56 #17754150origineel gepost door tanisha
als ex B omega rijdster kan ik alleen maar zeggen alles komt uit op de draagarm bussen en vooral die 2 olie gevulde bussen zijn de boosdoensters in de 7,5 jaar dat ik mijn B omega had heb ik tot 3 keer toe de draagarmen vervangen met veel gevolg schade er bij
hij reed vaker shit dan goedde oplossing voor dit probleem zijn powerflex polyurethaan bussen en hier kan je ze vinden http://www.powerflex.co.uk/products/Omega+B+1994-2003-2658/1.html
daarna is het een kwestie van gevolg schade oplossen
ik heb ze zelf helaas nooit in mijn omega gehad ik was het gelazer zo zat dat ik de omega verkocht heb en was tevens mijn laaste opel
:hmmz Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Dit is mijn tweede omega en bij de vorige heb ik hoegenaamd geen problemen gehad met de voortrein. Die heb ik destijds gekocht met 120.000 km op de teller en verkocht toen er 260.000 km op stonden.
Nooit problemen gehad.13 november 2010 om 05:49 #17754151Gisteren zijn de draagarm- en stabistangrubbers vervangen en het kloppen en trillen zijn nagenoeg verdwenen. :)
Maar er is nog wel wat slijtage ontdekt.
De spoorstangetjes zijn niet meer zo fris, rechterfuseekogel idem, linkerwiellager heeft een beetje speling en de veerpootlagers voelen ook niet meer zo denderend aan.Tja, alles aan de voortrein heeft dezelfde ouderdom dus ‘t zal wel te wijten zijn aan normale slijtage denk ik.
Het zal in ieder geval voor een andere keer zijn.17 november 2010 om 10:42 #17754152Ik heb net bij de VOD al het overige besteld.
Spoorstang (x2), fuseekogel (x2), veerpootlager (x2) en wiellager (x2).
Weer een kleine aderlating maar dan is ineens alles in orde.:)17 november 2010 om 11:39 #17754153zal wel weer een lekker rekeningetje zijn geweest..:vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.