Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tellerklok Astra G overbouwen..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2010 om 09:01 #17227670
De motorombouw van mn auto is een succes, het niet starten van de auto lag toch aan het elektrisch gedeelte van het contact.
Maar nu iets waar ik helemaal niet een gedacht het. De snelheidsmeter werkt helemaal niet!!
Nu ben ik er achter gekomen dat deze bij de 16v werkt via de abs maar deze heb ik er niet op zitten (en de pomp etc weggelaten) Hoe kan ik nu mijn teller werkend krijgen? En waar komt het snelheidssignaal van de x16szr vandaan??
Het zou super zijn als iemand dit weet..
27 oktober 2010 om 09:27 #17749369niet gewoon via een pulsgever in de bak?
27 oktober 2010 om 10:06 #17749370de x16szr wel volgens mij. (weet ik niet zeker)
Maar hoe krijg ik de nieuwe weer werkend?
27 oktober 2010 om 12:28 #17749371naven met ABS ring en sensoor monteren? :jerry
27 oktober 2010 om 14:23 #17749372Dat was juist niet de bedoeling.. Ik was al zo blij dat ik juist geen abs heb..
27 oktober 2010 om 16:04 #17749373als je ook de kabelboom hebt overgebouwd zal er denk ik niet veel anders op zitten,anders kijken wat er in de stekker van de pulsgever zit,kijken of je dat zelf kan aanleggen,zal een massa en voeding wezen,en de puls die je dan weer op de betreffende draad van je tellerklok kan zetten,even goed in het schema kijken.
27 oktober 2010 om 20:48 #17749374Zoiets was ik ook al van plan. Nu nog even aan een schema zien te komen..
28 oktober 2010 om 10:05 #17749375Maar past de opnemer zo ik de bak van de x16xel of moet daar ook nog wat voor aangepast worden??
28 oktober 2010 om 12:12 #17749376ik zou even passen,maar ik denk dat het best wel zal passen,de 16V is er immers ook in GL uitvoering zonder ABS geweest
28 oktober 2010 om 13:22 #17749377We gaan het van de week proberen.. iig bedankt!
22 november 2010 om 21:50 #17749378Ik heb de opnemer nu in de bak gemonteerd.
Maar iemand enig idee op welke spanning die opnemer hoort te werken?? (5 / 12 volt)23 november 2010 om 17:18 #17749379Wie zegt dat het wegdraaital van die pulsgever juist is voor de snelheidsmeter?
Beter nog pak je gewoon een originele signaalvormer van een NIET abs versie Astra G.
Dus 1 wielnaaf + signaalvormer = werkende teller.
Weet alleen niet waar ze zitten in een G, In een Corsa-C zitten ze in dat bakje onder de motorkap. Lijkt op een relais.23 november 2010 om 17:36 #17749380even offtopic, waarvoor ben je blij dat je abs er nu uit is? ik ben dr juist super blij mee:)
23 november 2010 om 21:46 #17749381origineel gepost door Laagvlieger
Wie zegt dat het wegdraaital van die pulsgever juist is voor de snelheidsmeter?Beter nog pak je gewoon een originele signaalvormer van een NIET abs versie Astra G.
Dus 1 wielnaaf + signaalvormer = werkende teller.
Weet alleen niet waar ze zitten in een G, In een Corsa-C zitten ze in dat bakje onder de motorkap. Lijkt op een relais.Daar had ik idd nog helemaal niet aan gedacht!!
Is dat het paarse “relais”?? En gewoon en tussen of hoe werkt dat??Fijn dat je zo mee denkt. Gr
23 november 2010 om 21:49 #17749382origineel gepost door robert_corsa
even offtopic, waarvoor ben je blij dat je abs er nu uit is? ik ben dr juist super blij mee:)Beetje glibberen en glijden haha..
Nee tegenover mijn gsi sta ik nu veel eerder stil..
Misschien wat raar bij de gsi maar bij mij sloeg de abs erg snel in.
Als er goed geremd word, dus niet dat pedaal vol intrappen, kan je soms eerder stil staan als een auto met abs.. Alleen de manier van remmen is dan van belang. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.