Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Revisievraagje (Nieuwe vraag)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2010 om 18:18 #17227614
Ik ben bezig met een revisie van mijn C20XE,
nu kwam ik het volgende tegen, zie linksboven op de foto:Het lijkt precies of hier iets afgebroken is, omdat de randen nogal scherp zijn, of is dit gat normaal?
Het is aan de vliegwielzijde…26 oktober 2010 om 06:40 #17748594Volgens mij is er niks aan de hand hoor, hier een foto van mijn onderblok:
26 oktober 2010 om 20:43 #17748595in dat ”gat” past dus precies je hoofdlagerkap…
30 oktober 2010 om 10:08 #17748596Ik heb nieuwe hoge compressie zuigers gekocht, normaal gebruik ik de pijl op de zuiger om ze juist te monteren,
maar hier staan alleen de nummers van de zuigers op, iemand een idee of ze toevallig omgedraaid gestoken kunnen worden? Of hoe ze gemonteerd moeten worden?30 oktober 2010 om 10:18 #17748597grootste uitsparingen aan de uitlaatkant. daar dat de kleppen het grootste zijn
30 oktober 2010 om 10:25 #17748598inlaatkant heeft toch de grootste kleppen?
30 oktober 2010 om 11:29 #17748599Er is geen verschil te zien aan inlaat en uitlaat uitsparingen
30 oktober 2010 om 11:31 #17748600origineel gepost door GSI Racer
inlaatkant heeft toch de grootste kleppen?Klopt inlaat zijn groter :thumbup
Pijl richting distributie
30 oktober 2010 om 11:32 #17748601Maar er staat geen pijl op die zuigers, daarom dat ik niet zeker weet hoe ze erin moeten:D
30 oktober 2010 om 11:36 #17748602Ow :hmmz. Dan moet er toch verschil zitten in de klepuitsparingen hoor. Was bij mij Omega turbo zuigers ook, en origineel ook, en bij Wiseco’s ook.
Kijk de dichtsbijzijnde klepuitsparingen zijn groter als de achterste.
30 oktober 2010 om 11:43 #17748603Dit is em;)
30 oktober 2010 om 12:20 #17748604oe, dat is wel een hendige hightec die:jerry
ik zou de firma waar je ze hebt gekocht eens ff mailen hierover.met zo’n dingen moet je niet gaan gokken!
30 oktober 2010 om 13:35 #17748605Op de bodem zou mogelijk een uitstulping zitten die naar de vliegwielzijde moet wijzen…
30 oktober 2010 om 17:29 #17748606Die uitstulping is aan 2kanten hetzelfde..
30 oktober 2010 om 17:59 #17748607En met de schuifmaat gemeten is de diameter voor de klep uitsparingen ook identiek? En vanaf de rand tot aan dat puntje tussen de klep uitsparingen?
30 oktober 2010 om 18:08 #17748608Heb net de afstand van de rand tot de middenrug gemeten, er zit een 1,5@2mm verschil op, en aan deze grootste kant(bovenkant foto) steekt het puntje tussen de uitsparingen 5@6mm verder uit
30 oktober 2010 om 19:27 #17748609Dan lijkt mij de bovenkant de uitlaat zijde….
31 oktober 2010 om 11:48 #17748610maak nou ff een belletje met de verkoper.
dan weet je het zeker:thumbupje wilt niet dat straks je kleppen op de zuiger liggen te rammelen…
het is fijn dat ze je hier helpen, maar je moet er wel 100% zeker van zijn;)
1 november 2010 om 12:16 #17748611De grootste uitsparingen is voor de inlaatzijde, dus vermoed dat dan de onderkant inlaat zal zijn
1 november 2010 om 17:54 #17748612origineel gepost door KadettGSI
De grootste uitsparingen is voor de inlaatzijde, dus vermoed dat dan de onderkant inlaat zal zijnIk ook, maar zoals gezegd goed plan om het even na te gaan bij de verkoper…:thumbup
1 november 2010 om 18:47 #17748613De verkoper zei dat de inlaatkant de grootste uitsparingen heeft, en zoals op de foto te zien is dat de onderkant dan…
origineel gepost door KadettGSI
1 november 2010 om 21:17 #17748614Ok, nou lijkt me duidelijk verhaal dan. Wat ik dus al gelijk dacht, maar goed dat je het nog even gecheckt hebt!:thumbup
Mooi zuigertje trouwens, is een hoge compressie zuiger heh?
2 november 2010 om 11:16 #17748615Ja is hoge compressie zuiger, 12,5:1
3 november 2010 om 17:01 #17748616origineel gepost door KadettGSI
De grootste uitsparingen is voor de inlaatzijde, dus vermoed dat dan de onderkant inlaat zal zijnZo te zien is dat het ook.
Aan de onderkant zit minder materiaal bovenop de zuiger dan boven op de foto.
dus zijn die uitsparingen groter en is dat dus de inlaatkant. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.