Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra 1.9 cdti 120pk kilometerstand?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2010 om 17:21 #17227611
Ik ben een beetje aan het kijken voor een vectra diesel, waarschijnlijk de cdti 1,9 van 120 pk, eventueel de 150 pk.
Nu zie ik veel wagens met een kmstand tegen de 200.000 km aan.
Wie heeft er ervaring met deze wagen/motor en de kilometerstanden waar hoge kosten aan verbonden kunnen zijn?
Wat kunnen deze blokken normaal gesproken lopen zonder grote problemen?
25 oktober 2010 om 17:25 #17748526150 pk heeft last van zijn wervelkleppen, inlaatspruitstuk en vliegwiel geloof ik.. Ik heb de 120 pk, nergens last van gehad. Mijne staat op 185000, kocht hem met 160000
25 oktober 2010 om 17:26 #17748527Waar je tegen aan zal lopen is waarschijnlijk het vliegwiel. Mits ie niet al vervangen is.
Verder valt het met de 120pk wel mee.( verdere info had je al van me! ) :P
25 oktober 2010 om 17:35 #17748528het vliegwiel “probleem” hebben ze allemaal, eigenlijk bijna alle moderne diesels met redelijk vermogen.
25 oktober 2010 om 17:37 #17748529jaja had al heel wat info van je :thumbup
Maar de vraag is nu meer als ik er een zou kopen net onder de 2ton op de teller, hoeveel km zou je er nog zonder problemen mee kunnen rijden.
van een benzine wagen weet ik dat je boven de 2ton moet gaan opletten, maar hoe zit dat met deze diesel?
25 oktober 2010 om 17:49 #17748530Tja…. ligt er een beetje aan hoe ie onderhouden is, etc.
Ik ken er eentje die ruim 450Dkm heeft getuft en rijdt nogsteeds vrolijk rond……. Dus ik heb nog ff te gaan.Het blok zelf is prima , maar de dingen die er omheen hangen zijn meestal het probleem. Dynamo, aircopomp, turbo.
Maar kijk naar die van Eric… die heeft nog niks gehad !
25 oktober 2010 om 18:06 #17748531Ho ho mijn thermostaat kapte ermee jah!! Kostte mij dik 80 euro ja!!;)
25 oktober 2010 om 18:57 #17748532Goeie blokken. Zelf heb ik (vrijwel direct na aankoop) helaas het vliegwiel probleem gekregen. Verder super fijne wagen (120pk). En verbruik is lekker laag. Vandaag weer 1:20 gehaalt over afstand van 270km :P
25 oktober 2010 om 19:23 #17748533Mijn ouders hebben een Zafira-B met de 1.9CDTI 120PK.
Gekocht met 162K op de teller, huidige stand in 185K. Gemiddeld verbruik bij rustig/normale rijstijl zo’n 1 op 19!
Wil nog steeds eens proberen om via de lease maatschappij de onderhouds historie te bemachtigen.
Overigens maar 1 probleem gehad met deze wagen, en dat was met de bekabeling v/d centrale vergrendeling in achterportier. Niks met het blok oid. Verbruikt trouwens ook geen druppel olie.26 oktober 2010 om 17:08 #17748534ok klinkt goed ot nu toe, weet iemand nog wat er bij 200.000 allemaal vervangen moet worden volgens onderhoud?
26 oktober 2010 om 17:40 #17748535Niks speciaals.
Bij 150.000km moet de distributie riem.
Check dat wel ff als je gaat kijken, want die is niet echt goedkoop.26 oktober 2010 om 18:08 #17748536wat kost zo’n distributieriem vervangen eigenlijk bij een z19dth? Die van mij moet namelijk bijna.
27 oktober 2010 om 08:49 #17748537Riem ( incl. spanrol etc. ) + pomp was bij de dealer iets van 240 euro.
Ik heb hem daar niet laten vervangen dus de totale kosten weet ik niet.
De mijne is vervangen in combi met een nieuw inlaatspruitstuk.3 november 2010 om 07:01 #17748538Je kunt vooraf nooit zeggen hoeveel km je zonder poblemen kunt rijden. Alle merken kunnen last hebben van storingen en defecten.
Goede dingen over de auto’s lees je zelden. Pas als het fout gaat zie je in reviews en forums geklaag van de bestuurders.
Een deel van de problemen met wervelkleppen en EGR wordt volgens mij veroorzaakt door het “NIEUWE RIJDEN”. Dat is naar mijn idee niet goed voor nieuwe diesels. Je moet af en toet met zo een auto boven de 2500 – 3000 toeren rijden om het een beetje schoon te blazen. Als je continue streeft om 1:20 te rijden, zul je al snel last hebben van storingen.3 november 2010 om 09:53 #17748539Daar heb je zeker gelijk in. Oa door het EGR wat uitlaatgassen opnieuw verbrand blijft er veel troep achter in het inlaat spruitstuk. Mijn ouders rijden normaal gesproken ook altijd vrij rustig (lees 1 op 19) met de Zafira-B. Echter heb ik direct al gezegd dat daar niks mis mee is, zolang je af en toe de auto maar even flink de sporen geeft.
Dat heeft duidelijk zijn uitwerking. Als je een brandstof tank lang rustig hebt gereden, en daarna geef je hem flink de sporen dan komt er ook wel een lichte walm uit de uitlaat (voor korte duur overigens). Wij gebruiken er meestal een lange snelweg oprit voor. Vol op het gas, en dan in de versnellingen doortrekken tot ~4000Rpm (tegen je gevoel in). Dan meestal tot zo’n 135km/u (in ‘4’), en dan door naar ‘6’ en rustig verder cruisen!3 november 2010 om 11:31 #17748540Deze motoren zou ik alleen niet uren stationair laten draaien (ivm audio bijvoorbeeld, slippen ze helemaal dicht).
Willem
3 november 2010 om 11:46 #17748541@ Willem
Neem aan dat je audio bedoelt?
Heb ff gegoogled, maar ausio had uhh, nogal wisselende hits. :D
Maar sowieso zouden deze motoren zonder het EGR stukken minder problemen vertonen, minder problemen met de wervelkleppen in het geval van de DTH.3 november 2010 om 11:52 #17748542haha, mis getypt
Zowiezo lopen bijna alle moderne diesels zo efficient dat ze bij stationair nooit de bedrijfstemperatuur halen..
mocht je warm aankomen, zakt de temperatuur met draaiende motor in veel gevallen ook weer richting blauw.
Dit zorgt dan ook voor het afkoelen van de rest van de motor, en de motorolie.
Hierdoor worden afvalstoffen die normaal verbrand / verdampt zouden moeten worden, niet mee verbrand.
en dat kan op langer termijn problemen veroorzaken…
Willem
3 november 2010 om 11:58 #17748543Daar heb je wel een punt inderdaad. Echter bij onze Zafira is de kvs temp. alleen te lezen via de boordcomputer (waardeloos dus!). Maar stationair komt hij nauwelijks boven de 75 graden uit. En met 80 op de cruise control zo rond de 92 graden. Maar ik dacht dat de bedrijfstemp. van de CDTI’s altijd zo rond de 100 graden lag? Of heb ik dat mis:hmmz
3 november 2010 om 18:51 #17748544mijn GTS 1.9 cdti 150 pk wil ik wel verkopen,153.000 km bj.2004
bij 130000 zijn het inlaatspruitstuk + wervelkleppen en de egr klep en de distributieriem vervangen,en de dynamo is ook al een x vervangen,(dus dat hoeft voorlopig nog niet weer;))3 november 2010 om 19:19 #17748545origineel gepost door Jaccoooo
mijn GTS 1.9 cdti 150 pk wil ik wel verkopen,153.000 km bj.2004
bij 130000 zijn het inlaatspruitstuk + wervelkleppen en de egr klep en de distributieriem vervangen,en de dynamo is ook al een x vervangen,(dus dat hoeft voorlopig nog niet weer;))Hij heeft er al èèn;) (toch? of zit ik er naast?)
Jan
3 november 2010 om 19:20 #17748546Vec station heeft al een vectra c station gekocht:P
3 november 2010 om 19:21 #17748547dat heb je helemaal goed Jan.
3 november 2010 om 19:26 #17748548origineel gepost door bastiaan1981
dat heb je helemaal goed Jan.Anders had ik de mijne wel aangeboden:D
Jan
3 november 2010 om 19:27 #17748549origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door bastiaan1981
dat heb je helemaal goed Jan.Anders had ik de mijne wel aangeboden:D
Jan
had hij ook een hele mooie aan gehad
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.