Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › nieuwe motor in de c kadett station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2010 om 17:58 #17227566
hier maar even een topic over mijn motor wissel
ik heb een c kadett station met nu er in een 2.0 s slurp slurp omdat hij zo zuipt ga ik er een nieuwer type motor in hangen
het motortje komt uit een corsa a maar origineel uit een corsa b dacht ik het is een 1.6 se
ik heb er een manta 1300 belhuis achter pas gemaakt daar aan zit een 4 bak met overdrive
ga nu de motorsteunen van een 1200 pas maken op een los
voorasje zodra die er aan zitten door middel van een pasplaat zal ik er een stuurhuis aanknopen met stuurstang om de uitlaat te positioneren
als die er onder zit zal ik hem in de auto in bouwen
ik zal in de auto een retour en een benzpomp moeten aan legen
maar ook zal ik moeten uitzoeken hoe ik het benzine traject uit kan schakelen om op lpg te kunnen gaan rijden.
groeten willem24 oktober 2010 om 18:06 #17747946en net zo veel vermogen als een 2.0s!
waarom is je front een andere kleur? wordt hij ooit nog verandert?
succes,
24 oktober 2010 om 18:18 #17747947hoi kiya
volgens de vorige eigenaar heeft de 1.6 109 pk dus das een poepie meer toch
maar daar gaat het mij niet om als je goed gelezen heb slurpt de 2.0 een beetje en dit blokje doet iets meer km op een liter.EN WAT IS ER MIS MET DE KLEUR:swear
voor alle anderre forumers aleen reageren als het zinvol is DANK U
groeten willem24 oktober 2010 om 18:22 #17747948p.s hij ziet er nu zo uit dit is ook het winter jasje.
groeten willem
24 oktober 2010 om 19:02 #17747949Hoe denk je met de ontsteking achter op de kop uit te komen? Bij een 16v heb je daar een probleem met de kachelbehuizing en het lijkt erop dat dat hier ook een probleem gaat worden.
Je hebt misschien wel een paar pk meer maar het koppel zal wel lager zijn. ik denk niet dat hij er sneller van wordt in ieder geval. zuiniger moet wel lukken…
Voor de LPG zul je de + naar de injectoren uit moeten schakelen, zodat alleen die niet meer werken, de ontsteking moet immers wel blijven werken.
Die kleur is ook niet mijn favoriet eerlijk gezegd….;)
24 oktober 2010 om 19:13 #17747950origineel gepost door superkadettje
voor alle anderre forumers aleen reageren als het zinvol is DANK U
groeten willemzozo, op de teentjes getrapt.
meneer kan niet tegen kritiek.
iedereen heeft zijn eigen smaak.groeten.
24 oktober 2010 om 19:55 #17747951ja idd, ik vraag alleen of hij deze kleur stelling blijf behouden, ik kan toch niet alles ruiken?
een 2.0s op lpg verbruik toch ook meer als op benzine is het niet een kwestie van afstellen??
dat vermogen verschil merk je echt niet, ik vind een cih heeft meer charme in een kadett.
24 oktober 2010 om 21:28 #17747952De motorsteunen van een Manta 1.3s zijn die niet bruikbaar? En volgens mij heeft een Corsa GSI (1.6 8v) maar net iets van 100 pk als ik mij niet vergis. En je komt inderdaad met de ontsteking in de knoei. Je komt er je schutbord en kachel voor aan het verbouwen.
25 oktober 2010 om 05:42 #17747953Gelieve zelf ook normaal reageren alstublieft.
er wordt een normale vraag gesteld,en krijgt er een beetje zo’n reactie op terug..
Verder leuke station:)
25 oktober 2010 om 10:37 #17747954op de eerste foto zijn de kleuren ook anders toch?
Die latere foto heeft een soort van 2 tone paintjob, maar bij die eerste lijkt het alsof er een scherm op zit met een andere kleur
25 oktober 2010 om 10:38 #17747955tis net dat der een compleet andere voorkant voorgezet is, vanaf de A-stijlen:P
25 oktober 2010 om 15:46 #17747956ja klopt zit een nieuwe neus op en sorry maar sommige kunnen alleen maar kraken maar geen handen hebben om zelf te maken
ik ben een fanatike c kadett lief hebber en heb er al genoeg gehad en ja hij zou nog mooier kunnen maar heb daar geen geld voor
maar goed ben
de 13 steunen heb ik niet dus moet een pas plaat maken gaat wel luken
giuliettaevo bedankt daar ga ik naar op zoek.gsifreak dank je voor de coriceerende tik.
en voor de ontsteking moet ik even kijken maar volgens mij kan ik die gewoon verplaatsen om dat hij daar alleen op een plaatje zit dus geen contakt heeft met de nokkenas hij wordt gestuurt via de krukas sensor.correct if y am rong;)
groeten willem
25 oktober 2010 om 16:38 #17747957leuke wagen zo hoor maar een vraagje over de 2 blokjes
er lag een 2 liter in met X pks en er komt nu een 1.6 in met een 100 pk … hoe staat het met het koppel? lever je daar op in of ga je er ook op vooruit?
verder vindt ik het wel een mooi projectje :) keep it up mate :thumbup
25 oktober 2010 om 17:38 #17747958dank je sjouke
de 2.0 s die er nu in ligt heeft ik dacht iets van 75 pk dus daar ga het wel wat op vooruit de koppel weet ik van beide niet
maar daar gaat het mij niet om de 2.0 s verbruikt op lpg 1op5/6
en de 1.6 zou ongeveer op lpg 1op12/14 moeten kunnen halen daar doe ik het voor + het een leuke uitdaging is om te proberen tochgroeten willem
25 oktober 2010 om 18:05 #17747959origineel gepost door giuliettaevo
Hoe denk je met de ontsteking achter op de kop uit te komen? Bij een 16v heb je daar een probleem met de kachelbehuizing en het lijkt erop dat dat hier ook een probleem gaat worden.gewoon de DIS er af schroeven en er ergens naast zetten, er zit geen storende stroomverdeler aan.
29 oktober 2010 om 11:41 #17747960superkadettje
is het niet makkelijker om een manta b nokkenas huis tepakken met ontsteking .. dan rommel je ook niet met de schutboard is een idee
cih loopt en staat met goeie afstelling en welke carb er op zit .. zenit en weber lusten aardig wat .. enkele solex kan je echt wel 1 op 12 krijgen hoor .. denk nog zuiniger
ik heb een 2 traps solex er op en loopt +- 1 op 10 met mn 1.6S.. en nog niet lekker afgesteld
en vind een cih er beter inpassen dan een ohc in een c of b kadett .. idd meer charme .. maar das smaak
en je kleur van je kadett .. niet echt de mooie blauw maar mistaat hem niet
keep on going
29 oktober 2010 om 16:30 #17747961hoi b coupe
zoals oly al zij kan de dis ontsteking/verdeelding er gewoon af en ergens anders geplaatst worden dus geen geklooi aan het schutboord af kachelhuis
ben nu bezig om de kopelingsplaat aan te passen plaat van de corsa middenstuk van de cih 4 bak en heb nu pasplaten voor de motorsteunen maak dit weekend wel weer wat foto’s.
groeten willem1 november 2010 om 16:51 #17747962hoi hoi
geen update ben een beetje ziek geweest van het weekend maar wel een vraagje
heeft iemand een electra schema zo dat ik de + kan vinden van de injectors
en past een uitlaat spagetie pijp van een 2.0 16 v op mijn 1600 of is dat makelijk pas te maken?
groeten willem14 november 2010 om 15:32 #17747963zo dit weekend weer wat een het blok kunnen doen heb nu pas platen gemaakt om de motorsteunen op te monteren
en zit goed op de voor as nu de uitlaat er op aan pasen en dan kan hij er in
groeten willem16 januari 2011 om 17:59 #17747964motor hangt er in alles er op aangepast maar ben al drie dagen aan het stoeien met het electra krijg hem niet aan de praat ben het nu zat hij gaat er morgen weer uit en de cih gaat er weer in al dat gekut met die nieuwerre troep.:argue
16 januari 2011 om 18:07 #17747965Beetje laten rusten en met frisse moed es herbeginnen… ;)
Greetz
16 januari 2011 om 18:32 #17747966ja als dat is zou kunnen ik had drie dagen vrij om het om te gooien zodat ik morgen er weer mee kan gaan rijden want ik heb hem nodig voor woonwerk verkeer dus heb ik morgen weer vrij gevraagt en dan gooi ik mijn cihtje er weer in en dan kijk ik wel wat ik met het corsa blokje doe moet dinsdag gewoon weer rijden.
groeten willem16 januari 2011 om 18:51 #17747967tuitjehorn en heerhugowaard kan je toch fietsen willem?
16 januari 2011 om 19:28 #17747968tuitjehorn? waar is dat dan? hhw is dichtbij in iedergavel voor mij
17 januari 2011 om 17:22 #17747969geschakelde + zonder weerstand getrokken??
een cih heeft normaal maar 8 volt op de + staan… ohc met cpu heeft 12volt nodig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.