Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Van MID naar CID NCDR1100
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2010 om 21:02 #17227525
Zal het hier ook ff posten king:
Ik had al een NCDR1100 (navigatie-radio) in de Vectra maar met een gewoon MID (monochrome info display)
Ik wist dat deze navigatie-systemen ook met een kleurenscherm geleverd zijn en dat wilde ik dus ook wel :D
Maar dat was nog niet zo makkelijk :? want bij de dealer snappen ze het niet waar je het over hebt als je over zoiets begint :x
Omdat die CID (collor info display) schermen niet veel geleverd zijn in de Vectra B, had ik er dus niet zo maar één gevonden :( en heb uit eindelijk een CID-scherm van een Astra/Zafira op de kop getikt.Zoals te zien is op de foto hier boven is de pasvorm van zo’n Astra/Zafira-scherm nogal anders dan een Vectra-scherm.. dus ben ik aan de slag gegaan om die dan maar passend te maken.
Behuizingen naast elkaar (Vectra links)
Uitsparing groter gemaakt
Binnenkant het één en ander verwijderd on het scherm-gedeelte goed voor de uitsparing te krijgen
Zijkanten getransplanteerd waar alles mee in de behuizing vast geklikt wordt
De drie pinnetjes (bovenaan) gesoldeerd
Afdek-plaat er weer op en klaar voor inbouw :D
Zoals in het scherm staat.. moet het scherm nu nog wel geprogrameerd worden (ala Tech2) als dat gebeurt is zal ik zeker nog een update-je posten :D
23 oktober 2010 om 21:12 #17747427Netjes :thumbup:wub
Kan je nu dan ook de wegen zien, ipv pijlen bij de navigatie.23 oktober 2010 om 21:48 #17747428Hulde:wors:wors
Greetz Roel met een C.
23 oktober 2010 om 22:40 #17747429Wauw kei vet !! :kewlpics
Opel logo kan je ook proggen in je display !
23 oktober 2010 om 22:45 #17747430Dikke poep :thumbup
24 oktober 2010 om 07:49 #17747431dat heppie mooi doan Maurice :thumbup
24 oktober 2010 om 07:59 #17747432goe gedaan mauriceke!!
nu asap die cid koppelen.(Moest je de GID niet eerst ontkoppelen overigens :hmmz?????)
24 oktober 2010 om 10:20 #17747433@ arjontje: geloof wel dat er straks wegen zichtbaar worden
(foto-tjes van sw_reijnders geleend)
@Sjors-V6: Opel-Logo wil ik er wel op hebben ja :D@ sw_reijnders: kweet niet.. king:
24 oktober 2010 om 10:29 #17747434neem je schroevendraaiers maar mee dan als je naar de tech gaat ;)
en je GID ook . . . wellicht moet je eerst je GID ontkoppelen om je CID te kunnen koppelen.
24 oktober 2010 om 10:46 #17747435Netjes Maurice ! :wors
24 oktober 2010 om 10:50 #17747436schitterend hoor:wors
leuk klussie geweest zeker:thumbup25 oktober 2010 om 08:38 #17747437origineel gepost door sw_reijnders
neem je schroevendraaiers maar mee dan als je naar de tech gaat ;)en je GID ook . . . wellicht moet je eerst je GID ontkoppelen om je CID te kunnen koppelen.
Dat hoop ik toch niet :hmmz
25 oktober 2010 om 09:09 #17747438tja die kans is DIK aanwezig maurice . . . je bent er iig op voorbereid :)
je kunt het altijd proberen natuurlijk, als ie ut niet doet, weet je waar het aan ligt.is je GID technisch nog functioneel?
maw stekker erin en aan of heb je ook de electronica gemold?25 oktober 2010 om 09:59 #17747439Je hebt het steeds over GID ? MID niet juist ofzo ?? :hmmz
Dat oude scherm deed het altijd nog prima hoor..
(maw-stekker ??)Maar die jongen die ‘m (toen) wel wilde programeren reageerd nog niet op mijn mail.. en woont ook niet echt naast de deur..
Daarom hoop ik niet dat ik dan weer alles los moet halen :vertag
Moet me ook niet te lang duren eigenlijk.. want nu het erin zit wil ik het straks ook wel werkend hebben :angel25 oktober 2010 om 11:10 #17747440klopt
de MID is het scherm Multi Info Display (die kapotte die ik je nog weleens heb toegestuurd)
die jij hebt is Graphic Info Display voor pijlweergave van de Navi en Telefoonweergave van bv de CCRT700.25 oktober 2010 om 22:06 #17747441Knap werk!!:thumbup
30 oktober 2010 om 11:36 #17747442Ondanks het scherm nog geprogrameerd moet worden.. zijn er toch al leuke dingen zichtbaar..
Hoop dat binnenkort de rest van alle functies snel geactiveerd kunnen worden [-o< :D
30 oktober 2010 om 15:50 #17747443Het meeste werkt al zie ik, ziet er top uit, en was destijds een een zeldzame (en kostbare) optie.
Ik heb er later nog vauxhall en ‘bose’ in geprogrammeerd met de tech II, die zie je dan met opstarten :P
30 oktober 2010 om 16:15 #17747444Soww:o:o begin er maar aan,knap hoor:thumbup:thumbup
17 mei 2012 om 20:08 #17747445Beste vrienden,ik ben door de vriend geadviseerd dat misschien antwoord op mijn vragen hier kan vinden,ik hoop iemand mij kunt vertellen hoe dit allemaal is en moet.
Ik ben bezig om een ncdr1100 met kleur display in mijn astra te bouwen,en help nodig om uit te komen hoe de bedrading moet maken.
Ncdr is uit astra g en display komt uit een omega b 01.
Het gaat eigenlijk om bedrading tussen ncdr en cid.
32,36 en 12 stekkers heb ik geregeld en strom en luidsprekers en ook display naar de ncdr ook,alleen er zijn sommige delen dat ik niet zo goed begrijp.
Ten eerste de pinnen 25,32,33 welke moet met E-BUS hoog en laag DLL,DLH te maken,begrijp ik niet.
Waar is can-bussen en wat is het waar moeten deze draaden heen aangesluiten worden?
En hoe moet boordcomputer aansluiten?32 pin dat ie naar de display moet en boordcomputer aangeeft,waar moet aangesluiten worden?En mijn originele 32 pin MID stekker wordt overbodig En wordt niet meer gebruikt?
Schild RGB? diagnose,geschakelde massa-signaal (RGB ON) gaat voor de CID naar CID Pin6 ?32 pin stekker welke naar cid gaat en boordcomputer gegevens op het display aangeeft,waar moet het aangesluiten worden?
Ergens gelzen dat NCDR1100 is vooraf geprogrammerd met boordcomputer gegevens,is dat zo,maar moet toch ergens data eerst naar de ncdr gaan,toch?
Als iemand mij meer met makkelijker manier kan uitleggen,bijvoorbeeld met behulp van kleur van de draden en pin nummers waar ze heen moeten of zo,ben ik u zeer dankbaar.
Thanks!
17 mei 2012 om 20:15 #17747446@sw_reijnders wrote:
klopt
de MID is het scherm Multi Info Display (die kapotte die ik je nog weleens heb toegestuurd)
die jij hebt is Graphic Info Display voor pijlweergave van de Navi en Telefoonweergave van bv de CCRT700.Het GID Scherm van Mijn Vectra (CCRT700) is een ander scherm als maurice heeft:
Willem
17 mei 2012 om 21:22 #17747447@nick02 wrote:
Beste vrienden,ik ben door de vriend geadviseerd dat misschien antwoord op mijn vragen hier kan vinden,ik hoop iemand mij kunt vertellen hoe dit allemaal is en moet.
Ik ben bezig om een ncdr1100 met kleur display in mijn astra te bouwen,en help nodig om uit te komen hoe de bedrading moet maken.
Ncdr is uit astra g en display komt uit een omega b 01.
Het gaat eigenlijk om bedrading tussen ncdr en cid.
32,36 en 12 stekkers heb ik geregeld en strom en luidsprekers en ook display naar de ncdr ook,alleen er zijn sommige delen dat ik niet zo goed begrijp.
Ten eerste de pinnen 25,32,33 welke moet met E-BUS hoog en laag DLL,DLH te maken,begrijp ik niet.
Waar is can-bussen en wat is het waar moeten deze draaden heen aangesluiten worden?
En hoe moet boordcomputer aansluiten?32 pin dat ie naar de display moet en boordcomputer aangeeft,waar moet aangesluiten worden?En mijn originele 32 pin MID stekker wordt overbodig En wordt niet meer gebruikt?
Schild RGB? diagnose,geschakelde massa-signaal (RGB ON) gaat voor de CID naar CID Pin6 ?32 pin stekker welke naar cid gaat en boordcomputer gegevens op het display aangeeft,waar moet het aangesluiten worden?
Ergens gelzen dat NCDR1100 is vooraf geprogrammerd met boordcomputer gegevens,is dat zo,maar moet toch ergens data eerst naar de ncdr gaan,toch?
Als iemand mij meer met makkelijker manier kan uitleggen,bijvoorbeeld met behulp van kleur van de draden en pin nummers waar ze heen moeten of zo,ben ik u zeer dankbaar.
Thanks!
ga eerst maar eens deze
http://www.opel-problemforum.de/f67-faq-car-hifi/t94624-adapter-kabel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;en deze doorlezen
http://members.home.nl/opeltje/Umbau%20Opel%20Vectra%20B%20NCDR.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;zo is het mij ook gelukt
@wim
zo goed heb ik die dingen ook niet bekeken joh
maar we weten dat ook weer ;)
al zijn het allebei wel GID’s :afro18 mei 2012 om 19:26 #17747448Nuttige linken,dank je voor dat.
Alleen ik vraag me nog steeds af diagnose en E-BUS hoog en laag DLL,DLH op cid 32 pin stekker waar heen moeten of boordcomputer wordt via ncdr zelf rechtstreeks naar display gestuurd of anders en alle andere pinnen op 32 stekker voor de checkpointen moeten een voor een ergens aangesloten worden?
28 mei 2012 om 19:46 #17747449Weet iemand dit misschien??? Als ik het goed begrijpt,autos met fabriek MID BC hoef geen verandering in de stekker van MID aanbrengen,deze kan gewoon in groot CID 32 pin stekker stekken en bordcomputer gegevens op het diplay krijgen of moet toch wat aanpassen,bijvoorbeeld pin 10 en 11 dat ie naar can bus pinnen 32 en 33 van NCDR gaat extra draden naar 32 pin stekker maken of nog meer extra aanpasingen? weet iemand dit voor zeker of wel geprobeerd???
28 mei 2012 om 20:22 #17747450jep ik heb dat geprobeerd king:
je moet alleen de RGB kabel bij leggende grijze MID stekker prikt zo in de CID.
de CANBUS draden lopen vanaf de NCDR -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.