Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Tellerklok naalden nulpunt positie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2010 om 08:42 #17227446
wie weet hoe je de tellerklok naalden weer goed in hun juiste nulpunt positie gezet krijgt?
Je haalt ze er met een vorkje af maar hoe zet je ze op de juiste positie dan weer terug?Groeten Twan
22 oktober 2010 om 08:52 #17746234Volgens mij is daar een how-to van, en anders eens de zoekfunctie gebruiken, want daar is eens een topic over geweest!
Gr, Dave
22 oktober 2010 om 08:56 #17746235ja zie iets in het vectra gedeelte maar dat is anders volgens mij. Daar zetten ze de naalden rechtop erop en dan draaien ze die terug naar nul. Maar dit lukt bij de astra volgens mij niet.
Groeten Twan
22 oktober 2010 om 10:51 #17746236Je kunt de naalden idd met een vork omhoog heffen.
Wanneer je ze dan los hebt kun je ze weer op de goede positie terug er op drukken :)22 oktober 2010 om 12:57 #17746237ja en wat is de goede positie?:P daar ging het me met name om…
Groeten Twan
22 oktober 2010 om 15:43 #17746238hallo,
ik zet ze er altijd iets te ver op en draai ze dan voorzichtig naar de nul positie.
dan slipt het asje iets door in de naaldhouder en kan je hem goed zetten.
mvrg Rob
22 oktober 2010 om 16:06 #17746239astra f hebben we het over he.
toerenteller= opcom er op en je kunt het digitaal uitlezen met de moter aan en dan er op drukken.
km teller= 120 rijden en dan er op drukken.
benzine meter= compleet vol gooien en dan even wachten als die op contact staat en er op drukken.km teller is dus het moeilijkste.
heb er nog een afwijking hoor. als ik op de tomtom 120 rij dan geeft de teller net geen 120 maar zit wel in de buurt.22 oktober 2010 om 16:56 #17746240geen andere manier voor?:P
22 oktober 2010 om 17:36 #17746241ik heb het ook net zoals redbul gedaan.:thumbup
22 oktober 2010 om 17:46 #17746242ja maar dat is bij een G
of het ook anders kan weet ik niet, maar zit nu wel dicht bij de waardes.
bij 210km per uur op mijn teller rijd ik 200 volgens tom tom.
ps gemeten in duitsland.22 oktober 2010 om 21:20 #17746243ik til altijd de naalden over de pennetjes heen en teken ze dan af op de (oude) tellerplaat dmv een klein puntje erop te zetten.
Zo kan je zien hoe deze ongeveer moet komen te zitten.
heb m bij mijn astra-F toen iets lager terug gezet zodat de snelheid beter klopte.
bij mij heb ik de tellerplaten vervangen ivm afbladeren.
Willem
22 oktober 2010 om 21:53 #17746244Ik doe ‘t ook op de manier zoals Wim-v6 beschrijft. Beste manier :) Tot nu toe dit geintje bij 10~20 auto’s geflikt :)
Heb een tomtom die redelijk ge-eikt is op een gatso meter :P
Dus als ik na ‘t terug plaatsen nog veel afwijking heb, dan verzet ik ‘m vaak nog even :D
25 oktober 2010 om 11:00 #17746245jaa okee dat doe ik eigelijk ook, maar nu komt mn motortemperatuur wijzertje amper van het streepje af:P Die staat dus veel te laag denk ik zelf.
Echter heb ik het idee dat hier al vaker aan geprutst is geweest.
Groeten Twan
25 oktober 2010 om 19:25 #17746246je moet ze ook eerst over de naald tillen, aftekenen en dan de wijzers los halen.
Willem
26 oktober 2010 om 07:21 #17746247jaa dat snap ik wel zo deed ik het eerder ook al, echter hoe moet dit bij een tellerklok die al niet meer klopt?:P haha Kan iemand aangeven op welke positie de temperatuur wijzer moet staan in zijn nulpunt? Als die dus over de naald getild is? Misschien met foto erbij?
Groeten Twan
26 oktober 2010 om 07:56 #17746248rijden met navi, en dan de snelheids wijzer op juiste nivo erop drukken.
toerenteller stationair draaien en op juiste wijze erop drukken
temp meter, motor op temperatuur, wijzer erop drukken
tank meter, vol tanken, meter er op juiste wijze op drukken.
willem
26 oktober 2010 om 08:03 #17746249wat zijn de stationair toerental voor de c20xe? 900 1000 1100 zoiets?
wat is de normale motortemperatuur dan?Vind het echt een groot nadeel dat je ze er niet maar op 1 manier op kunt zetten de wijzers…
Groeten Twan
26 oktober 2010 om 08:05 #17746250rond de 1000 toeren meestal..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.