Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › uitlaat keuze
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 07:20 #17227398
Doordat ik me corsa een beetje op wil peppen heb ik van drie merken een uitlaat systeem vanaf kat gevonden:
supersprint
powersprint
simonsze hebben alle drie groep a uitlaten maar welk merk is goed en heeft iemand er ervaring mee heb vroeger simons gehad maar die tikte regelmatig tegen me achteras aan.
21 oktober 2010 om 10:51 #17745657Je kan ook nog altijd een
Remus
SebringMaar wat nou van die 3 et beste is kan ik je geen antwoord op geven.:P Maar dat tikken tegen men achteras heb ik nu ook regelmatig..
21 oktober 2010 om 10:52 #17745658sebring en remus ken ik al maar die hebben geen groep a uitlaat
21 oktober 2010 om 12:13 #17745659ik heb er een van ebay gekocht. groep a rvs van kat tot achter voor (dacht iets van) 400 euro incl verzenden vanuit duitsland.
zal strax ff foto’s hier neerzetten aangezien ik nu op mijn werk ben…
maar ik moet zeggen dat het netjes is afgewerkt en eigelijk bijna compleet is. uitlaat + klemmen + verloopstukjes. alleen ff nieuwe ophangrubbers halen en klaar.
21 oktober 2010 om 17:25 #17745660merk je verschil met een groep a?
ik rij een astra met mid demper vervanger (welke verrot is, iemand een idee waar ik een nieuwe kan krijgen) en duplex remus. geeft een mooi geluid, en het geluid en eindlook is regelbaar/veranderbaar.21 oktober 2010 om 20:35 #17745661hier de beloofde foto’s
22 oktober 2010 om 15:17 #17745662Bastuck
Formel K
Lexmaul
Friedrich Motorsportenzo kunnen we nog wel doorgaan met merken roepen :jerry
Zover ik weet heeft Supersprint geen Groep A voor de Corsa. :hmmz
Ik rijdt de laatste tijd altijd met Simons werkt prima en goed betaalbaar.
22 oktober 2010 om 19:00 #17745663Supersport heeft ook groep A.
Groep A klinkt vele malen mooier als groep N.
maar goed..anderen vinden het weer takkeherrie23 oktober 2010 om 08:01 #17745664Supersport is geen Supersprint, en dat is het merk dat de TS gebruikte.
Supersport levert idd wel Groep A systemen.23 oktober 2010 om 08:16 #17745665http://www.youtube.com/watch?v=bIMzpWuOjoM
Zo klinkt mijn groep A. Ik heb ook RVS.:)
23 oktober 2010 om 09:39 #17745666origineel gepost door wagnas
http://www.youtube.com/watch?v=bIMzpWuOjoMZo klinkt mijn groep A. Ik heb ook RVS.:)
Dat klint goed, waar heb je die vandaan :P ?? :D
23 oktober 2010 om 10:17 #17745667origineel gepost door robert_corsa
merk je verschil met een groep a?
ik rij een astra met mid demper vervanger (welke verrot is, iemand een idee waar ik een nieuwe kan krijgen) en duplex remus. geeft een mooi geluid, en het geluid en eindlook is regelbaar/veranderbaar.Van een uitlaat die vanaf de kat naar achter vervangen is merk je niet zo gek veel. In de regel eigenlijk niks, zelfs.
Wil je er iets van merken, dan zal je de restrictie vanaf het motorblok moeten gaan opheffen. Dat betekent dat je een beter spruitstuk nodig hebt en een katvervanger of sportkat.Ik heb zelf een SuperSport Groep A systeem (vanaf kat) onder m’n Calibra liggen, daarbij een Magnaflow 200cell/sq.inch sportkat er voor en een heatwrapped Lexmaul spaghetti spruitstuk aan het blok.
Merk je nogsteeds niet heel veel van, maar je merkt het wel ietsjes.
Uitlaten en luchtfilters zijn in de regel alleen zinnig als je de motor gaat voorzien van meer power. Dus iets als een speciale luchtinlaat, hogere brandstofdruk, snelle nokken-assen, een chip (heeft meeste zin op een turbo blok), etc.
Wat er in gaat, moet er ook weer uit kunnen, zeg maar.
Uitlaten en filters zijn dus vooral voorbereidend werk.oh, en als je met een sportkat gaat rijden, dan is het vaak nuttig om het spruitstuk in heatwrap te wikkelen.
Sportkats laten de uitlaatgassen sneller door en nemen daardoor minder snel de warmte op die ze nodig hebben om hun werk goed te doen.
Het is dus belangrijk dat de gassen zo warm mogelijk zijn voor ze de kat in gaan. Met heatwrap houd je de warmte in de pijp en de motorruimte fris (wat dan weer zinnig is voor de motorkoeling en de luchtinlaat, want die trekt dan minder warmte lucht naar binnen, en warme lucht bevat minder zuurstof per volume) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.