Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira OPC turbo komt laat in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2010 om 09:35 #17227229
Hallo,
Had hier al een onderwerp gepost, dat mn Zafira bij koude start naar benzine rook, en dat hij een lekkend geluid maakte, en dat hij inhield. ook gaf hij een storing aan, de P0170.
De storing is gereset, al een week geleden, en de storing is niet terug gekomen.
Heb gisteren de bouten van het spruitstuk aangedraaid, deze zaten vrij los, heb nu geen lekkend geluid meer en de benzine-lucht is ook verdwenen bij de koude start.Alleen nu zit ik nog met het probleem dat hij inhoud en de turbo komt pas bij de 3000-4000 toeren in, dan merk ik pas de bekende “duw in de rug” Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties
17 oktober 2010 om 09:43 #17744058Leuk dat je het helemaal zelf gevonden/opgelost hebt.
Inlaat of uitlaatspruitstuk was het probleem?17 oktober 2010 om 09:58 #17744059Spruitstuk wat achter het hitte schild zit.
Best een gekloot omdat onderste boutje los te krijgen wat bij de turbo zit. Ring/steek 8 past er over heen, en de bouten van het spruitstuk past ring/steek 14 over heen.Maar ja, het irritantste is nog niet opgelost, dat inhouden en laat inkomen van de turbo.
1ste versnelling nergens last van, 2de versnelling merk je dat de turbo wel inkomt maar niet vol, bij de 3000-4000 toeren gaat ie weer wel als een speer. Dit doet ie ook bij de 3de versnelling.
22 oktober 2010 om 10:01 #17744060klinkt als een fase1 chip…….. Dus normaal…dat inhouden zullen wel weer de bougies zijn.
23 oktober 2010 om 08:46 #17744061storingslampje is gisteren weer gaan branden…
Wat houd dat in? Phase 1 chip?
Met dat inhouden, zeg natuurlijk niet dat het niet kan van de bougies, maar die zijn nog 1000km oud, hij heeft pas een grote beurt gehad.
Ik heb het idee dat de auto minder/niet inhoud bij een koude motor, dus als de motor warm/warmer word gaat hij meer inhouden.23 oktober 2010 om 09:14 #17744062is hij niet gechipt? zo ja dan voel je echt bij 3500 t p.m een duw in je rug.
Als de bougies 1000 km oud zijn dan zijn ze goed. een storingslampje gaat mij boven mij pet.
ik zou zeggen uit laten lezen.
succes!
23 oktober 2010 om 10:58 #17744063Ik heb geen idee of ie gechipt is.
Ik heb hem pas enkele maanden. Heb hem bij een Opel-dealer gekocht, er is mij niks verteld of ie gechipt is.
Ik breng hem maandag weg voor de storing uit te lezen en een diagnose te laten stellen, dan zouden ze dat toch ook moeten kunnen zien of ie wel of niet gechipt is?23 oktober 2010 om 12:35 #17744064weet ik niet man sorry.
23 oktober 2010 om 19:03 #17744065geen garantie erbij dan?
23 oktober 2010 om 19:21 #17744066nee, zo mee neem prijs voor betaald.
24 oktober 2010 om 14:06 #17744067origineel gepost door Dave Joosten
Alleen nu zit ik nog met het probleem dat hij inhoud en de turbo komt pas bij de 3000-4000 toeren in, dan merk ik pas de bekende “duw in de rug” Wat zou dit kunnen zijn?Alvast bedankt voor de reacties
Dave,
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook. Wat ik heb begrepen is dat het zo hoort. Hij draait wel rond maar bij de 3000 toeren voel je het pas. Ik kan je aanbevelen om de voorkat te vervangen, dan wordt de weerstand minder. Dan rijdt die ook beter en de turbo komt eerder op.
26 oktober 2010 om 15:34 #17744068Vandaag naar de dealer geweest:
Storing was wederom P0170, kon verschillende oorzaken zijn, volgens de monteur is het een defecte LMM
Dit kan verband houden met het inhouden van de auto. kosten: 274,21 euro ex btwBrandstoflucht in de auto: uitlaatspruitstuk lekkage
advies, nieuwe pakking, kosten: 278,34 euro ex btw.
Indien spruitstuk krom/gescheurd kosten: 1744,22 euro ex btw.Dus….eerst LMM vervangen, dan zien we wel verder.
26 oktober 2010 om 19:17 #17744069origineel gepost door Dave Joosten
Vandaag naar de dealer geweest:Storing was wederom P0170, kon verschillende oorzaken zijn, volgens de monteur is het een defecte LMM
Dit kan verband houden met het inhouden van de auto. kosten: 274,21 euro ex btwBrandstoflucht in de auto: uitlaatspruitstuk lekkage
advies, nieuwe pakking, kosten: 278,34 euro ex btw.
Indien spruitstuk krom/gescheurd kosten: 1744,22 euro ex btw.Dus….eerst LMM vervangen, dan zien we wel verder.
LMM hoor ik wel vaker
Mocht je spruitstuk gescheurd of krom zijn gewoon even LEH turbo bestellen bij Courtenay
Dan heb je voor €700 een nieuw spruitstuk met LEH turbo eraan vast ;)27 oktober 2010 om 10:38 #17744070Bij de opel weten ze het wel, mooie prijsjes daar. Kosten van het spruitstuk heb je 2 complete turbo’s voor.
Mischien bestellen ze ze ook wel in Engeland, en vragen het dubbele. hahhaa.Is bij elke merkdealer wat ik zo hoor links en rechts.
Sta je bij de plaatselijke automatrialen zaak, en dan staat iemand van de opeldealer achter je voor onderdelen. ;):D6 november 2010 om 13:35 #17744071van de week nieuw LMM meter ingebouwd, probleem van het inhouden is opgelost.
Nieuwe LMM 185,- euro -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.