Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Automaat vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2010 om 19:39 #17227105
Vraag:
Is een 3-traps automaat van een Commodore B 2.5S bruikbaar op een Commodore B 2.8H ? (nu handgeschakeld).
Is ombouw erg ingrijpend?14 oktober 2010 om 17:22 #17742590Ja, is zo over te zetten.
Ombouw brengt meer mee dan ombouw naar schakel.
- – koppelingspedaal eraf halen
– tunnelgat aanpassen aan automaat schakelaar
– vliegwiel vervangen door flexplaat
– kabelboom aanpassen aan keuze schakelaar automaat (zodat hij ook alleen in de P en N start)
– extra vacuum aansluiting op je spruitstuk mkaen (zodat de automaat soepel schakelt)
– kickdown kabel aan je gaspedaal koppelen
– automaat tussen as uiteraard.En als je regelmatig wat wil trekken, oliekoeler op de olieleidingen van de automaat aansluiten (ivm koeling van de bak)
14 oktober 2010 om 17:40 #17742591Neem aub geen 3-gang automaat…
Kutdingen eerste klas..
Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
wat bedrading aansluiten
schakelaartje plaatsen
baksteun maken
as inkorten
steuntje maken voor de tv kabel.Voordelen zijn dan:
0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
Lock up
bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
auto word stukke zuinigerEn met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.
15 oktober 2010 om 20:30 #17742592Wat boeit toch die acceleratie???
15 oktober 2010 om 20:53 #17742593origineel gepost door GSE
Neem aub geen 3-gang automaat…
Kutdingen eerste klas..
Lekken-vreten veel vermogen-geen lockup-1 op 1 in de 3de gang…Neem veel beter een 4-gang uit een Monza Senator,der komt dan niet veel extra werkt bij kijken als:
wat bedrading aansluiten
schakelaartje plaatsen
baksteun maken
as inkorten
steuntje maken voor de tv kabel.Voordelen zijn dan:
0,69 als laatste gang wat het toerental zo,n dikke 1000 toeren omlaag haalt bij 120km-h
Lock up
bakken zijn sterker en lekken niet zo graag
auto word stukke zuinigerEn met een korte achteras word je acceratie sneller,maar door de overdrive word je eind toerental lager..als met een 3-gang automaat.
Elke welk type bak is dit?? Er staan bv automaatbakken te koop van een Senator 24V, past dit ook??
15 oktober 2010 om 22:44 #17742594gse bedoeld de aisin warner 03/71l(e) bakken. is wel wat moeilijker aan te komen dn de gewone 3 bakken. maar rijd idd wel 10x zo lekker.
15 oktober 2010 om 22:47 #17742595Wat die acceleratie boeit:die krijg je der voor niks bij :D
Het is dat de 3-gang der nu nog onder zit onder de Monza,maar als die bak der onder uit gaat,dan gaat ie zo de ijzerbak in…Zonder dat ik der bij nadenk gaat ie vanuit Monza naar de oudijzer bak,zo,n hekel heb ik aan dat ding gekregen..
Ik heb van de week de laatste keer in A2 gereden met 4-gang LE bak voordat ie op stal is gegaan en in vergelijking met de A1 met 3-gang lijkt der een wereld voor je open te gaan..Je hebt niet het idee dat je los van de grond gaat komen met 140,je stampt het gas in en je vertrekt “redelijk” en als de A2 een tijdje stil staat en je verplaats hem zie je geen tekenen op de grond dat je der bent geweest..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.