Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Geen vonk 2.0E (EDIT; Opgelost!!!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2010 om 14:42 #17227086
Hallo allemaal.
ik heb een probleem met mijn 2.0E uit een rekord,
Ik heb alles aangesloten volgens de gevonden schema’s,
alleen nu heb ik geen vonk.:(
Er zit een elektronische ontsteking op.
Ik heb alle onderdelen van de 2.0E gebruikt, alleen de bobine en de module komen van mijn kadett (1.2N met elektronische ontsteking van een corsa A, functioneerde altijd prima!)
Kan dat hieraan liggen? Ik dacht dat dat niet veel uit maakt.Groeten Erik
13 oktober 2010 om 16:04 #17742318Hbase geeft dat de ontstekingsmodule van een rekord 2.0E anders is dan de module van een corsa 1.2N.:hmmz
Eerst dus maar eens op zoek naar een andere module!:)13 oktober 2010 om 16:53 #17742319en als je aan geeft, waar ergens je woont, zoekt het makkelijker, en krijg ja meestal wel wat aangeboden
13 oktober 2010 om 17:19 #17742320sommige 2.0E modules zijn ook nog anders. dus check je onderdeel nummer.
13 oktober 2010 om 17:47 #17742321Ok, locatie even aangepast, nuttige tip!:wors
Ik heb de originele module niet, dus ik kan ook geen nummer checken…
13 oktober 2010 om 18:40 #17742322als je in de buurt komt, ik heb denk ik wel wat liggen, maar zet hier eens een foto van de ontsteking neer
kunnen we snel genoeg zien of ik, of iemand anders je kan h;elpen13 oktober 2010 om 18:45 #17742323neem aan dat je gewoon onsteking hebt van 2.oe ?
was toch ook iets met 9 volt en 12 volt?
14 oktober 2010 om 06:28 #17742324Ok, ik zal even kijken of ik een paar foto’s kan maken,
Ik kom helaas niet in de buurt, dus dat wordt em niet, iig bedankt!:)Ja het is gewoon een 2.0E ontsteking, 9 en 12 volt verhaal klopt, maar ik heb de weerstandsdraad (doorzichtig) al vervangen door een gewone kabel.
Echter zakt de spanning op de bobine nog wel iets bij het starten naar ongeveer 10 Volt.14 oktober 2010 om 06:58 #17742325zwakke accu?
14 oktober 2010 om 07:10 #17742326Nu ongetwijfeld wel, heb hem al aan de lader,
maar vanaf het begin (volle accu, 1/2 jaar oud) vonkte hij al niet, ook niet zwak.
ik vermoed dat het in de module zit, omdat deze uit een 1.2 is en de 2.0 anders is,bobine is ook van een 1.2 maar die kan toch niet veel verschillen?
14 oktober 2010 om 08:36 #17742327Hoera! We hebben vonk!
Ik heb de module vervangen door de originele 2.0E module.Helaas loopt de motor niet, ik denk dat de injectie nog niet helemaal goed is?
Brandstofpomp loopt en er komt brandstof uit de leiding voor,
Alleen bij het demonteren van de leiding, om te kijken of er benzine door komt,
zat er veel druk op deze leiding, de slang knapte er zowat af, is dit normaal?14 oktober 2010 om 09:30 #17742328ja, dat is normaal. Zit er een draad aan het startmotor draadje? zit de ontsteking aan de cih ecu gekoppeld?
14 oktober 2010 om 09:45 #17742329Welk startmotordraadje bedoel je? De rood/zwarte naar relais?
Ik heb de groene draad van bobine/toerenteller naar de ECU verbonden.
Verder geen stekkers over o.i.d., alleen die van de onderdrukschakelaar,
Zie topic:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=134280
Deze heb ik doorverbonden.14 oktober 2010 om 10:05 #17742330staat hij wel op tijd? en niet 180 graden verdraaid?? (dat dus de 4 vonkt, ipv de 1)
Is makkelijk testen, kwestie van kabels wisselen
14 oktober 2010 om 10:37 #17742331Zet eens rechtstreeks plus op 15 bobine en kijk even op je spanning hebt bij je ecu (dacht pootje 4 op stekker)
En meet even weerstand van je groene draad pootje 1 stekker ecu en pootje 1 bobine.14 oktober 2010 om 10:44 #17742332UPDATE: Net slang van luchtfilterhuis eraf getrokken, vervolgens beetje startpiloot geprobeerd, en verrek hij loopt, nog niet mooi maar het is een begin.
Alleen na een paar minuten sloeg hij af, en nu krijgen we hem weer slecht aan, we denken dat het probleem nog steeds in de brandstof zit, zou dit aan de LMM liggen?14 oktober 2010 om 10:47 #17742333hoe zien de bougies er nu uit?
nadat hij dus even gelopen heeft
14 oktober 2010 om 10:51 #17742334De bougies zijn zwart.
14 oktober 2010 om 11:07 #17742335Trouwens nog iets ontdekt,
de vorige eigenaar heeft een schroef in het filterhuis gedraaid,
waardoor de luchtklep? blokkeerde, deze heb ik eruit gehaald,
Nu gaat de klep geheel dicht, zo hoort het toch?Echter hij loopt nog steeds niet, alleen als er startpiloot wordt gebruikt. En dat terwijl dat toen hij liep, hij wel aardig goed liep.
Ik vermoedt dat er geen brandstof in de cilinders komt.14 oktober 2010 om 13:04 #17742336met zwarte bougies komt er juist teveel brandstof in je cilinders.
Als je start met volgas en boven de 2000 toeren blijft, blijft hij dan wel lopen?
Best kans dat je ECU naar de klote is (of je lmm)14 oktober 2010 om 13:16 #17742337Heb nu een injector er af gehaald, maar er komt geen brandstof bij de injector,
Ligt dit aan de brandstofdrukregelaar die ertussen zit, of misschien aan de aansturing?14 oktober 2010 om 13:26 #17742338origineel gepost door Deperik
Heb nu een injector er af gehaald, maar er komt geen brandstof bij de injector,
Ligt dit aan de brandstofdrukregelaar die ertussen zit, of misschien aan de aansturing?Waar heb je de aanvoer leiding op aangesloten?
Deze hoort rechtstreeks op de injectoren te zitten, de retour komt dan op de drukregelaar
14 oktober 2010 om 13:57 #17742339Dat heb je helemaal juist, en ik helemaal fout!
Direct even uitproberen!:D14 oktober 2010 om 14:34 #17742340Gelukt!
Heel dom van me dat ik dat verkeerd om heb aangesloten.Hij loopt nu wel ok, nog even ontsteking precies afstellen met stroboscoop.
Bedankt voor alle hulp!
14 oktober 2010 om 14:38 #17742341origineel gepost door Deperik
Gelukt!
Heel dom van me dat ik dat verkeerd om heb aangesloten.Je bent niet de eerste (is mij ook al eens overkomen, je zoekt je dan echt rot), en zeker niet de laatste :):P
Kun je iig weer verder nu :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.