Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Slecht lopen C20XE (koud)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2010 om 17:37 #17227058
Hmmmm:swear
mijn C20XE loopt het ‘s morgens echt beroerd. Zeker met het koude weer van afgelopen dagen.
Net zo hij op 3 cilinders loopt, een paar minuten lang.Hij slaat ook heel makkelijk af als ik 5 km/h rij en dan de koppeling in trap (als hij koud is)
maar dat kan ook aan de stappenmotor liggen.Temperatuur sensor is volgens mij goed, want de motor verrijkt gewoon.
kan het zijn dat de bobine de boosdoener is?
omdat hij veel sterker moet vonken als de motor koud is.
Heb al een 2e hands gekocht, deze verwacht ik deze week binnen te hebben.Eenmaal warm loopt hij goed, alleen valt het toerental soms terug tot 500 toeren om vervolgens weer naar 950 toeren te gaan, maar dat ligt aan de stappenmotor vermoed ik.
Iemand enig idee:angel
12 oktober 2010 om 19:11 #17742051wanneer zijn je bougies en bougiekabels voor het laatst vernieuwd???
kan natuurlijk ook een mogelijkheid zijn…
12 oktober 2010 om 19:17 #17742052Zakken naar 500 toeren is tekort aan lucht, ben bang dat de stappenmotor vuil is…
12 oktober 2010 om 19:24 #17742053Motor is 5000km geleden gereviseerd zoals je nog wel weet:D
bougies + kabels zijn er toen uiteraard nieuw op gekomen
@Vinci.
Stappenmotor zal ik dit weekend eens goed gaan reinigen, of anders ff ene op de sloop halen.12 oktober 2010 om 20:59 #17742054Die dingen gaan vrijwel nooit stuk hoor, gewoon even de accu minpool los, ding eraf halen en goed reinigen met remmenreiniger. Daarna kan een spuitje teflon smeermiddel geen kwaad…
De plek van de stappenmotor bij een XE is ook gewoon bijzonder ongelukkig gekozen.
1. Je kan er moeilijk bij.
2. Hij zit helemaal onderaan waardoor olie uit de kleppendeksel ontluchting langzaam maar zeker de boel verstopt.
Zit toch nog serieus te denken om dat ding nog eens te verplaatsen naar een hoger punt. Alleen moet dan de slang naar de inlaat goed stug zijn, want anders trekt het vacuum de slang plat en krijg je allerlei andere klachten…zoals je weet…;)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129906Maar geen idee hoe snel er nou vuil in kan komen met zo’n Lexmaul inlaat, want daar lijkt de aansluiting voor de stappenmotor niet echt zo op het diepste punt te zitten, maar wel in het traject waar de olie langs zal lopen…dus zeker niet uitgesloten alsnog dat het vuiligheid is…:vertag
Ik zit nog steeds te denken aan een gedeeltelijk metalen pijp met korte stukjes rubber slang…:thumbup
Dit idee dus:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=129536&page=1#pid171009713 oktober 2010 om 07:59 #17742055origineel gepost door GSI Racer
@Corsaracer.Motor is 5000km geleden gereviseerd zoals je nog wel weet:D
bougies + kabels zijn er toen uiteraard nieuw op gekomenkon het me ook al bijne niet voorstellen dat je dat niet had gedaan maarja vraag het toch maar ff…:D:D
13 oktober 2010 om 11:51 #17742056Zou toch niet alleen de temp.sensor controleren maar ook de bedrading word vaak vergeten. Vaak word dit veroorzaakt door een draadbreuk, of de draad is 10 tot 20cm groen/zwart als je hem opensnijd. Ik knip hem altijd flink af en soldeer er nieuwe draden op met reperatie setje zodat de orginele stekker er weer netjes oppast. Stationair is de stappenmotor maar dat is een bekend problem.
13 oktober 2010 om 15:40 #17742057@Corsa16V
Bedrading is ook goed. Kabelboom is helemaal opnieuw ingetapet, en de bedrading vooraf uiteraard goed gecheckt.
@Vinci
Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.
Dit moet ik ook eens gaan doen.
Stappenmotor bij een Lexmaul zit bovenaan, maar kan nog steeds vervuilen.Ik zal hem eens goed schoon maken, en onder het schoon maken ook bedienen (dat is nog beter)
niet met remmenreiniger, maar met Forte. I love it:thumbupVanmorgen liep hij weer even rot als gisteren.
damn:wtf16 oktober 2010 om 18:29 #17742058vandaag gedaan:
stappenmotor schoon gemaakt, tijdens het schoonmaken ook nog een bedient.
resultaat: nul:swearbobine binnen gekregen, deze gemonteerd.
resultaat: nul:swearlekker opgeschoten dus.
hmmmmmotor valt nog steeds te ver terug in de toeren, dit merk je heel goed als je heel minimaal gas geeft en dan los laat.
temperatuursensor even doorgemeten, maar mijn multimeter klopt volgens mij niet.
hij gaf 7 ohm aan (motor koud)
dus: of multimeter stuk of temp.sensor stuk.moet eerst even snel een goede multimeter regelen, dan pas weet ik echt of de sensor stuk is.
16 oktober 2010 om 19:04 #17742059Hmmmf, balen man!:(
Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?
17 oktober 2010 om 07:34 #17742060origineel gepost door GSI Racer
@Vinci
Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.Dit in combi met een catchtankje, is nog beter en ziet er nog mooi uit ook, als je een beetje mooie tank neemt. En je ben natuurlijk van dat gezeik af dat je stappenmotor elke keer vies is, en je gasklephuis blijft schoner, :vertag.
succes
17 oktober 2010 om 10:42 #17742061Maar zo’n catch tankje loopt toch ook na verloop van tijd vol?
:wtfEen beetje olie in het gasklephuis en inlaat maak ik me verder niet zo druk om, alleen die stappenmotor, die moet niet er door dichtslippen. Daarom leek mij verhangen een goede oplossing, dan blijft het verder nog mooi origineel…:thumbup
17 oktober 2010 om 10:59 #17742062Originally posted by Vinci
Maar zo’n catch tankje loopt toch ook na verloop van tijd vol?
:wtfEen beetje olie in het gasklephuis en inlaat maak ik me verder niet zo druk om, alleen die stappenmotor, die moet niet er door dichtslippen. Daarom leek mij verhangen een goede oplossing, dan blijft het verder nog mooi origineel…:thumbup
voordat je een halve liter olie in een catchtank heb staan ben je wel een tijdje verder.
En deze kun je ook gewoon schoonmaken.Zit een aftap ding op..
17 oktober 2010 om 12:28 #17742063idd, of je moet een olieboot hebben, maar dan nog kan je hem leeg maken.
Maar waarom origineel houden?
Als je die slang verlegt/verlengt is die toch ook niet origineel???Of je carterslang nou naar je gasklephuis gaat of naar een catchtank, dan maak toch niets uit!!!
Het is alleen maar een aanpassing waar die schoner van blijft.17 oktober 2010 om 13:59 #17742064origineel gepost door Vinci
Hmmmf, balen man!:(Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?
heb dit blok nu een paar maanden.
nog nooit koude temp. mee gemaakt.17 oktober 2010 om 17:28 #17742065origineel gepost door GSI Racer
origineel gepost door Vinci
Hmmmf, balen man!:(Hoe lang had je dit blok nou? Al eerder koudere temperaturen meegemaakt?
heb dit blok nu een paar maanden.
nog nooit koude temp. mee gemaakt.Ok, misschien helpt het idd dan om de temperatuursensor te vervangen, die kost je de kop ook niet.
En wat betreft de catch tank, laat ik voorop stellen dat ik er geen ervaring mee heb. Het leek me gewoon meer gedoe (en duurder) om zo’n ding te plaatsen dan om de stappenmotor te verplaatsen.
17 oktober 2010 om 17:43 #17742066temperatuursensor ga ik morgen ff doormeten op het werk.:thumbup
carterontluchting zet ik gewoon een filtertje op, geen geklooi met zo’n tankje:angel
17 oktober 2010 om 20:59 #17742067Weet niet of het zin heeft (ook nooit getest) maar misschien kun je de temp sensor eens los trekken terwijl de motor loopt? :hmmz
18 oktober 2010 om 16:18 #17742068vandaag de sensor doorgemeten.
meter geeft gewoon niks aan, terwijl dit iets van 3000 ohm zou moeten zijn.sensor toch maar eens gaan vervangen dan.
Nog een ding wat me opviel, uitlaatgas ruikt super erg naar benzine als hij koud is.
motor staat gewoon te verzuipen volgens mij. Verbruik is ook gestegen lijkt het.sensor los trekken heeft als resultaat dat hij nog beroerder gaat lopen:wtf
18 oktober 2010 om 17:11 #17742069Heb je die sensor vervangen toen je het blok nieuw op bouwde?
18 oktober 2010 om 17:12 #17742070Sensor dus gewoon kapot lijkt me… Het is dat je niet in de buurt woont, want ik heb nog wel een sensor liggen…:angel
18 oktober 2010 om 17:24 #1774207118 oktober 2010 om 19:04 #17742072Ja, wat ik al zei, kost je de kop niet… Die ik heb liggen is ook nieuw, en als je dus in de buurt had gewoond had je het gelijk geweten of dat het is…
18 oktober 2010 om 19:52 #17742073dank voor je aanbod;)
morgenvroeg ff bestellen, morgenmiddag binnen, morgenavond monteren en ff uitlezen:thumbup21 oktober 2010 om 16:23 #17742074vandaag de nieuwe sensor erin gezet.
ben benieuwd hoe hij morgenvroeg loopt.heb nu iets meer dan 300km gereden, en de tank is bijna leeg.
normaal reed ik +/_ 500km op een tank:mad: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.