Nokkenassen c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Nokkenassen c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226798
    ben-limo-16v
      Lid sinds:
      6 May 2005

      Heb hier een setje nokkenassen van een XE liggen die ik in me LET wil gaan monteren. Nu is mijn vraag weet iemand hoeveel graden ik deze moet verdraaien of kan ik de standaard nokkenastandwielen gebruiken?

      #17739248
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        voor de inlaat geld, retard a half tooth.

        oftewel met verstelbare tandwiel(en) kan je deze dmv tandjes tellen mooi door rekenen en dan x aantal graden terug draaien.

        #17739249
        ben-limo-16v
          Lid sinds:
          6 May 2005

          origineel gepost door sw16v
          voor de inlaat geld, retard a half tooth.

          oftewel met verstelbare tandwiel(en) kan je deze dmv tandjes tellen mooi door rekenen en dan x aantal graden terug draaien.

          En dat is in totaal hoeveel graden?
          Vervroegen neem ik aan?
          En de uitlaatnokkenas?

          #17739250
          noc
            Lid sinds:
            20 February 2005

            ik dacht 7 graden(tegen de klokwijzer in)

            #17739251
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Gewoon even zoeken naar dat artikel van Totally Vauxhall hierover.
              Is ook al veel vaker op dit forum genoemd.

              http://www.clubcalibra.com/technical-troubleshooting-servicing/timing-xe-inlet-cam-on-let-with-vernier-pulley/

              #17739252
              Jellow
                Lid sinds:
                31 March 2005

                Uhmm.. ik ben even in verwarring.. Als je de poellie tegen de klok in verstelt.. Dan doe je toch eigenlijk je nokkenas vervroegen???
                Of draait de motor niet met de klok mee. Jawel toch?
                Dan zou je om je inlaat te retarden toch juist de poellie met de klok mee verstellen?

                Hmm verwarrend.

                #17739253
                jason
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  tegen klok in is verlaten.
                  nok raakt later de stoter.
                  of toewel je doet je klepoverlap verkleinen.
                  en dat is wat je wilt bereiken met het verstellen van de pouly

                  #17739254
                  ben-limo-16v
                    Lid sinds:
                    6 May 2005

                    Dit gaat allemaal over de inlaatnokkenas. Maar weet iemand of er ook baat bij is als de uitlaatnokkenas van een XE in een LET zit en moet deze ook een aantal graden verdraaid worden?

                    #17739255
                    noc
                      Lid sinds:
                      20 February 2005

                      origineel gepost door ben-limo-16v
                      Dit gaat allemaal over de inlaatnokkenas. Maar weet iemand of er ook baat bij is als de uitlaatnokkenas van een XE in een LET zit en moet deze ook een aantal graden verdraaid worden?

                      hier vind jij je antwoord

                      http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/cams_C20LET.htm

                      #17739256
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik reed gewoon met beide XE’s erin en dan alleen de inlaat getimed zoals in het Totally Vauxhall document.
                        Had 265pk bij 0,6 bar met Phase 1 chipset en grotere IC.

                        #17739257
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Dat was wel met fase2 toch?

                          #17739258
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Hmm bedenk me net dat dit de waardes met VEMS waren.
                            Turbodruk lag iets hoger bij de Phase chips, maar vermogen wel gelijk.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.