Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Grote beurt bij de dealer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2010 om 19:30 #17226788
Hi opel liefhebbers,
Van de week heb ik mijn auto weggebracht (astra gtc met 33.xxx op de teller) voor een grote beurt. Dit heb ik laten doen bij de dealer, omdat ik dan zeker weet dat het goed word uitgevoerd.
Monteur zei dat de auto heel goed uitzag, en dat de grote beurt + airco fresh up 400 euro word.
Tuurlijk ga ik mee akkoord, maar stiekem vind ik het wel beetje prijzig. Ik heb er totaal geen spijt van, want de service bij de opel dealer is helemaal toppie. Vriend van mij heeft een BMW en voor hem rekent de BMW dealer ook 400 euro voor een grote beurt. Terwijl de BMW een veel luxere auto is.
Vroeg me af of dit de normale prijzen zijn bij de opel dealer. Heb ook screenshot van de rekening gemaakt :)
http://img411.imageshack.us/img411/6430/20101006211631.jpg
Thanks voor de tips !
6 oktober 2010 om 20:06 #17739082Tis een grote beurt zie ik. Hoe oud is de auto en wat voor motor?
6 oktober 2010 om 20:16 #17739083origineel gepost door Laagvlieger
Tis een grote beurt zie ik. Hoe oud is de auto en wat voor motor?Okt 2005 en een bescheiden 1.6je.
6 oktober 2010 om 22:50 #17739084ik mis wat of ik ben blind.
geen distri vervangen.als ik de foto zo zie vind ik het nogal wat duur.
en ben ik wel benieuwd wat het dan kost als er een distri bij zit?
6 oktober 2010 om 23:23 #17739085als ik t zo zie vind ik het wel meevallen,het is een standaard beurt,kost 123 euro arbeid,als je uitgaat van een tientje of 8 per uur WP tarief,zijn ze nog geen 1,5 uur bezig geweest met de standaard dingen dus das netjes,dan de materialen.
Als extra zie ik staan een batterij (afstandsbediening?)
rem en koppelingsvloeistof ververst en een airco frisbeurt.
vergeet ook niet dat er al ruim 60 euro BTW opzit.
Ik vindt de prijs gewoon normaal,redelijk netjes zelfs voor een dealer.7 oktober 2010 om 04:40 #17739086ik was voor apk, grote beurt incl remvloeistof vervangen, en leen auto ong 550 euro kwijt, komt nog 50 bij, i.v.m. apk afkeur.
vind het ronduit belachelijk duur. mijn oude garage rekende voor de corsa, met apk en grote beurt, incl vervangen stappenmoter en luchtmassameter net onder de 500.
mijn corsa was een 99 1.2 16v mijn astra is een 2002 1.6 8v.
nu weer even ontopic. het zal gerust een normale prijs zijn, maar vind het zelf wel hoog. en daarbij komt dat de opel dealer mij niet kon vertellen wat ik nog kon verwachten met evt aankomend onderhoud.
7 oktober 2010 om 07:08 #17739087ik vind het best aan de prijs .
achterlijke prijs voor de olie
ook voor de bougie,s .zo wil ik ook grote beurten uitvoeren en de dealer je hebt goede maar je moet ze wel weten te vinden ,en die manneke,s met die mooie overhemden die daar lopen tussen die dure nieuwe auto,s moet jij ook betalen .
ik lees grote beurt 123 € ex alles ????????zo kan ik het ook .
ik doe dat voor €100 inkl olie en olie filter en bougie,s .voor €25,00 meer heb je een schoongemaakte motor en motor ruimteen ceconserveerd,, rest is dan meer prijs en werk dan met liefde aan de Opel .
ik vind het een dikke prijs en ook hier bij de dealer is het 89€ per uur ex btw en bij een onafhankelijke vak garage 42,50€ per uur en daar lopen ook goede en zelfs betere monteurs ,voorbeelden ten over.
ohh de distributie reken er 350-400€ bij dan heb je de distributie inkl nieuwe looprol spanner en waterpomp vervangen bij de dealer .
bert
7 oktober 2010 om 08:16 #17739088maar de olie is bij de dealer gewoon duur,die gaat meer als 4 keer over de kop.
bij ons was de olie toen inkoop,als er 1000 liter in de bulk ging,iets van 2 euro de liter en de klant betaalde rond de 11 euro per liter meen ik,ging om mobil 5W30.
Ik praat het niet goed,maar dat is overal.
En tsja,als wij spullen halen bij de universeel dan zit er afhankelijk van de lijn 20 tot 45% korting op,dat doet de dealer natuurlijk niet.
en het veel hogere uurtarief voor de dealer is ook makkelijk te verklaren.
Dat grote glazen paleis plus al die stropdassen die er lopen moeten ook betaald worden,en aangezien de klant steeds meer eisen stelt (er hoeft nog net geen rode loper uitgelegd worden),tsja……………..
Overigens doe ik t ook allemaal zelf hoor,geen dealer voor mij!
wat ik er mee bedoel ik eigenlijk,dat ik t voor een dealer niet overdreven duur vindt,absoluut natuurlijk wel!
400 euro,je praat toch over bijna 900 ouderwertse guldens!7 oktober 2010 om 08:21 #17739089Vind de 400 euro’s ERG duur!
betaal hier de helft bij onze garage (geen opel dealer alleen) en die levert ook perfect werk + kijkt nog wat verder dan alleen de beurt!Maar deze olie is wel long life olie.. die is toch veel duurder dan de “gewone” olie?
Tja al bij al vind ik het nog niet zo HELE aso prijs die dealers vaak vragen..
maar het blijft een dure beurt!Een merkdealer is geen garantie meer voor GOEIE service en goede diensten helaas…
7 oktober 2010 om 09:33 #17739090ik was dat ook kwijt voor m’n vorige gtc, vrij normaal. laatst m’n insignia een kleine beurt laten geven, was bijna 300 euro, omdat er dure olie in zit werd me verteld, net zo duur als de mercedes c klasse van m’n pa van 2 jaar oud, die was dat ook kwijt voor een beurtje..
7 oktober 2010 om 12:06 #17739091Ik vind het ook vrij duur. Ga daarom ook nooit naar de dealer voor een beurt. Ben laatst voor een grote beurt naar een vakgarage in de buurt geweest en was 156 euro kwijt. hierbij waren dan de olie, de filters en de bougies gedaan.
7 oktober 2010 om 12:36 #17739092@ Astra JP, das geen geld!
7 oktober 2010 om 14:02 #17739093ik was 500 kwijt, maar voor dat geld maakten ze mijn radio (nieuw/gebruikt front) achterwiel ophanging uit elkaar en kraakvrij gemaakt, uitlaat gelast, nieuwe blokken rondom, en nog vrij veel andere kleine dingetjes. Dit natuurlijk niet bij de dealer, maar een in opel gespecialiseerde garage. En ik ben er van overtuigd dat er bij “mijn” garage meer know how rond loopt dan bij de dealer.
7 oktober 2010 om 14:14 #17739094ik was 806 euro kwijt bij opel dealer, kwam ik er achter dat ze me interieur filter niet hadden vernieuwd en geen nieuwe remvloeistof en ook geen nieuwe pakkingen :S terwijl dat wel op het factuur stond kwamen hele bonken uit me olie van me auto terwijl die nog geen 8 maanden geleden ook was vernieuwd door opel dealer daarna deed bert en ik het :) mwah bert deed het meeste werk ik keek alleen maar haha
7 oktober 2010 om 14:24 #17739095Ik vind het een hoop geld voor zo een beurtje
Dat wat op de factuur staat kan je als je een beetje handig bent makkelijk zelf ik ben zelf 70 euro kwijt geweest voor een grote beurt + airco nakijken en interieur filter vervangen.
Dealers willen nog weleens dingen “vergeten” te vervangen zoals een interieurfilter heb het zelf onder vonden bij mijn auto was door de vorige eigenaar altijd keurig onderhouden bij een dealer maar interieurfilter was nog nooit vervangen kwam namelijk een half bos mee en zat potdicht.
7 oktober 2010 om 15:14 #17739096ik ben 600-700 euro kwijt binnenkort bij opel bleeker voor een grote beurt van een astra g met distibutieriem
7 oktober 2010 om 16:21 #17739097wat ik al eerder gezegd heb en ook Jan 0405 dit beaamd als ik é100 vraag voor een beurt inkl olie olie filter en bougie,s met het werk er bij is de auto van voor tot achter nagekeken ook van onder prut opslag haal ik weg op de bekende plaatsen spuit ik roest bescherming en dat alles voor die 100€ IS DAT DAN DUUR????
extra onderdelen reken ik de inkoop prijs en voor die prijs zitten de delen er op dus geen extra kosten mits gelijk met de beurt.
en ik ben liefhebber en heb er lol in dus dan doe je meer voor je klantjes als beun(chef werkplaats in ruste)
en boegie,s van bijna €9 per stuk doen het echt niet beter als als Champion of NKG van 3,65 inkl btw perstuk hoor
opel maakt zelf geen bougie,s ook de opel remblokken zijn duur maar is ATE koop je die in de handel zeker 40 % goedkoperdus voordelig en safe rijden laat wat horen
Bert
7 oktober 2010 om 20:57 #17739098Ik rij al 8 jaar opel (Astra G(was nieuw), Astra H station(was nieuw) en Signum(bj 2008), maar mijn beurten zijn bij de FOH nog nooit boven de €186,- geweest. De signum heeft net de 70.000km beurt gehad en ik was meende in €128,- kwijt. Wel jammer dat er altijd €1,76 aan ruitenwisservloeistof wordt gerekend, terwijl ik die altijd de dag voor de beurt compleet afvul. Ik rij overigens alleen diesel.
7 oktober 2010 om 21:30 #17739099AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Famempeters
wat ik al eerder gezegd heb en ook Jan 0405 dit beaamd als ik é100 vraag voor een beurt inkl olie olie filter en bougie,s met het werk er bij is de auto van voor tot achter nagekeken ook van onder prut opslag haal ik weg op de bekende plaatsen spuit ik roest bescherming en dat alles voor die 100€ IS DAT DAN DUUR????extra onderdelen reken ik de inkoop prijs en voor die prijs zitten de delen er op dus geen extra kosten mits gelijk met de beurt.
en ik ben liefhebber en heb er lol in dus dan doe je meer voor je klantjes als beun(chef werkplaats in ruste)
en boegie,s van bijna €9 per stuk doen het echt niet beter als als Champion of NKG van 3,65 inkl btw perstuk hoor
opel maakt zelf geen bougie,s ook de opel remblokken zijn duur maar is ATE koop je die in de handel zeker 40 % goedkoperdus voordelig en safe rijden laat wat horen
Bert
jammer dat wij een eind uit elkaar wonen… anders kwam ik mijn auto wel even brengen voor je “hobby|” :P
7 oktober 2010 om 21:31 #17739100400 euro is een hoop geld voor een beurtje, maar je weet wel wat je krijgt. Je krijgt in elk geval het juiste onderhoud.
Gek he dat een universele garage goedkoper is. De dealer heeft zich aan bepaalde regels en voorschriften te houden en dat kost geld. Garantie kennen ze bij een universele garage niet echt.
en je krijgt orginele onderdelen. geen inwendige oliefilters die uit elkaar vallen, geen benzine filters die verstopt gaan zitten. ow zit er ook een interieurfilter in een auto? hoort remvloeistof niet zwart te zijn?
tis net wat je wil. vind je het te duur ga naar een universele
7 oktober 2010 om 22:09 #17739101origineel gepost door Astraaa
400 euro is een hoop geld voor een beurtje, maar je weet wel wat je krijgt. Je krijgt in elk geval het juiste onderhoud.Gek he dat een universele garage goedkoper is. De dealer heeft zich aan bepaalde regels en voorschriften te houden en dat kost geld. Garantie kennen ze bij een universele garage niet echt.
en je krijgt orginele onderdelen. geen inwendige oliefilters die uit elkaar vallen, geen benzine filters die verstopt gaan zitten. ow zit er ook een interieurfilter in een auto? hoort remvloeistof niet zwart te zijn?
tis net wat je wil. vind je het te duur ga naar een universele
sorry maar dat vindt ik b.s
bij een niet dealer kun je ook wel orgi onderdelen nemen.
als je het graag wil.
en niet orgi onderdelen zijn net zo goed.en de monteurs bij een niet dealer werken soms beter dan die bij een dealer.
en soms net even wat meer service.
zij moeten het van hun klanten hebben.
en mond op mond reclame.
en de dealer niet.
wat zou hem dat roesten of hij 1 klant kwijt is.maar ja elk zijn mening en zijn zin.
7 oktober 2010 om 22:17 #17739102origineel gepost door Astraaa
400 euro is een hoop geld voor een beurtje, maar je weet wel wat je krijgt. Je krijgt in elk geval het juiste onderhoud.Gek he dat een universele garage goedkoper is. De dealer heeft zich aan bepaalde regels en voorschriften te houden en dat kost geld. Garantie kennen ze bij een universele garage niet echt.
en je krijgt orginele onderdelen. geen inwendige oliefilters die uit elkaar vallen, geen benzine filters die verstopt gaan zitten. ow zit er ook een interieurfilter in een auto? hoort remvloeistof niet zwart te zijn?
tis net wat je wil. vind je het te duur ga naar een universele
Ik denk dat een dealer voornamelijk zo duur is door de grote panden en de dure verkopers.
Hier in beverwijk zit ook een opel dealer: ik kom daar binnen….wat voor citroen heeft u? Ik: uh een c-kadett? Zitten daar 3 merken bij elkaar, en nog moeite hebben met hun hoofd boven water te houden.
Ik zie het zo: ze prijzen zich zelf de markt uit!!8 oktober 2010 om 04:20 #17739103origineel gepost door Famempeters
wat ik al eerder gezegd heb en ook Jan 0405 dit beaamd als ik é100 vraag voor een beurt inkl olie olie filter en bougie,s met het werk er bij is de auto van voor tot achter nagekeken ook van onder prut opslag haal ik weg op de bekende plaatsen spuit ik roest bescherming en dat alles voor die 100€ IS DAT DAN DUUR????extra onderdelen reken ik de inkoop prijs en voor die prijs zitten de delen er op dus geen extra kosten mits gelijk met de beurt.
en ik ben liefhebber en heb er lol in dus dan doe je meer voor je klantjes als beun(chef werkplaats in ruste)
en boegie,s van bijna €9 per stuk doen het echt niet beter als als Champion of NKG van 3,65 inkl btw perstuk hoor
opel maakt zelf geen bougie,s ook de opel remblokken zijn duur maar is ATE koop je die in de handel zeker 40 % goedkoperdus voordelig en safe rijden laat wat horen
Bert
!00 euro is gewoon een net prijsje hoor kan je niks van zeggen en dan wordt je auto nog met liefde behandeld ook;) daarom doe ik het ook zelf
8 oktober 2010 om 07:20 #17739104Er zit in heel veel dingen verschil…
Een dealer heeft over het algemeen veel hogere kosten dan een universeel en zeker veel hoger dan een beunhaas!
Toch is € 400,- niet duur voor een dealer!
Ik heb tegenwoordig een Volvo V70… je wil niet weten dat voor zo’n ding een beurt bij de dealer kost!
Universele onderdelen zijn vaak goedkoper dan origineel en zeker niet slechter! Opel maakt zijn onderdelen ook niet zelf en koopt ze gewoon in bij bosch, mann, valeo en noem maar op…
Sommige mensen willen ook graag origineel spul op de auto hebben… het maakt in kwaliteit niks uit maar het geeft sommigen een beter gevoel (ook met eventuele verkoop staan dealer stempel in het boekje net iets mooier)
Ik heb jaren bij de Opel gewerkt en met je zeggen dat 9 van de 10 keer als een auto vol hing met universeel spul er ook heel veel achterstallig ondehoud aan zat! omdat sommige universelen niet verder kijken dat olie en filter vervangen omdat ze de specifieke punten van een bepaalde auto niet kennen!
Maar er zijn ook heel veel goede universele garages! het is echt niet zo dat de dealer altijd beter is.
Als Bert met € 100,- voor een grote beurt tevreden is dan zal ik het zeker bij hem laten doen want dat is echt niet duur en je houdt een liefhebber mooi aan de gang met zijn hobby! en volgens mij is hij aardig secuur als ik zijn reacties altijd lees.
8 oktober 2010 om 07:29 #17739105OPC Turbo.
bedankt ,,en ja secuur met mijn 60 jaar weet je wel een beetje hoe het inelkaar steekt,en als ik bezig ben zegt tijd niet veel je doet het op je verdrag ,en neemt de tijd .
maar ben ook selectief hoor en eerlijk tegen de mensen moet ik repareren aan een hok van 400€ en de kosten zijn meer zeg ik ook van doe het niet om …redenen zou dan leuk wat kunnen verdienen ,maar eerlijkheid wint het altijd .
Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.