Foto's van onder de motorkap hmmmm

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Foto's van onder de motorkap hmmmm

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226721
    predator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2005

      Hallo,

      naar lang wachten is het eindelijk klaar!
      De intercooler is geplaatst de turbo zit er op.
      Andere injectoren.

      Nu maar even een foto met een vraag.

      Je ziet op de foto de rvs leiding lopen naar boven.
      Deze worden gloeiend heet, heeft iemand dit nog meer?
      En wat is dan het nut van de intercooler als er als nog hete lucht inkomt?

      Iemand hier ervaring mee?

      #17738459
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik weet niet of je dat bij jouw upload programma (site) kan instellen.

        maar bij Photobucket kan je een automatische foto formaat instellen.

        en ja, De Buis zal gloeiend heet worden.

        zonder intercooler word dat nog heter!!

        Turbo word 100derden graden warm, de lucht ook, en de intercooler kan dit wel afkoelen, maar niet naar 30 of 50 graden natuurlijk.

        is echt nog wel rond de 100 graden, zeker na een snelle rit!!

        Willem

        #17738460
        predator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2005

          En wat als ik nu over al hitte bestendige isolatie tape om heen doe dan.
          Zal dat veel helpen?

          Elk geval bedankt voor de info.

          #17738461
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Snap je nou eigenlijk wel wat er is veranderd of waarom bepaalde veranderingen zijn gedaan…? Elke keer bekruipt me het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent? Het gevolg van alles maar laten uitvoeren…?

            Ja natuurlijk wordt dat warm en ja dat heeft iedereen, een grotere FMIC zorgt voor koudere laadlucht wat de motorprestaties ten goede komt.
            Origineel is het nog erger daar de originele IC (intercooler) maar voor een paar procent in de rijwind zit. Een FMIC zit voor bijna 100% in de rijwind en kan de lucht dus veel beter afkoelen. Rond de 50graden is zeker haalbaar.

            #17738462
            predator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 June 2005

              Ik weet wel waar ik mee bezig ben!
              Maar had koudere leidingen verwacht.

              Want hoe kouder de lucht des te meer zuurstof moleculen erin hetzelfde volume lucht zitten.

              #17738463
              Corsa16V
                Lid sinds:
                26 January 2005

                Je kan je intercooler ook koelen, maar niet constant.

                #17738464
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Aluminium is eiglks beter voor IC systemen. Deze houd de warmte niet zo langs vast als rvs.

                  #17738465
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    origineel gepost door predator
                    En wat als ik nu over al hitte bestendige isolatie tape om heen doe dan.
                    Zal dat veel helpen?

                    Elk geval bedankt voor de info.

                    Ik zou er maar geen tape omheen draaien, dan hou je de warmte juist extra vast.

                    #17738466
                    jermir
                      Lid sinds:
                      20 January 2010

                      een watergekoelde inderkoeler is eventueel ook een optie…..
                      komt dan alleen een appart koelvloeistof tankje bij , een pomp en een extra fan.
                      kwam t onlangs tegen maar vind het dan wel weer wat ingewikkeld worden en vol onder de motorkap.
                      mercedes gebruikt dat ook voor sommige amg modellen net als audi bij sommige tfsi motoren.

                      ziet er verder goed uit :thumbup

                      #17738467
                      Basgsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        de subaru’s sti uit 2004 had dit ook volgens mij. Je kan natuurlijk nog altijd een hitteschild fabriceren, maar gaat er natuurlijk niet uitzien
                        en weegt het op tegen het aantal graden verschil?

                        #17738468
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          Als je alles goed gekoeld wilt hebben moet je zonder kap rijden :jerry Warmte kan je tog nooit voor de volle 100% weghouden ;)

                          Groetjes Ram

                          #17738469
                          predator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 June 2005

                            ja lol hahah

                            maar goed heb 13 oktober afspraak bij VDB om hem af te laten stellen.

                            #17738470
                            DEEF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 May 2007

                              ziet er mooi uit onder de kap :thumbup

                              -offtopic
                              @ baas j….niet iedereen op dit forum is een gediplomeerde automonteur met tig jaar ervaring!!
                              jij ook niet getuige de vele vragen in de opc en turbo gedeeltes!!:vertag
                              topic starter vraagt toch gewoon iets?een forum is er om te leren en ervaring uit te wisselen.
                              ik ben ook geen raketgeleerde maar zou me ook niet schamen als ik iets niet weet….
                              en als je iets niet (zeker) weet ben je pas dom als je niet vraagt…..


                              @predator
                              : ben benieuwd naar het resultaat na het afstellen en ga zo door :thumbup

                              #17738471
                              Andre Botter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 July 2004

                                Als je een stuk met de auto gereden hebt en dan gelijk aan de pijpen voelt moeten ze tochecht hoog uit lauw zijn.:agent

                                #17738472
                                predator
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 June 2005

                                  Het is niet zo dat ik de leidingen niet kan vast pakken, maar vond het echt wel warm/heet.

                                  Maar dat zal wel per persoon verschillen denk ik.

                                  In elk geval bedankt voor de reacties.

                                  Ik laat 14 oktober wel even weten wat het resultaat is geworden.

                                  #17738473
                                  freek corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 December 2004

                                    Als het goed is word de inlaat lucht temperatuur gemeten, die temperatuur kan uitgelezen worden via de ECU.

                                    Meten is weten :thumbup

                                    #17738474
                                    Baas J.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2008

                                      @Deef Ik ben geen monteur en heb ook geen tig jaar ervaring… noch claim ik dat.

                                      Ook beantwoord ik vaak mn eigen vragen uiteindelijk omdat simpelweg niemand het hier weet. Vandaar VXR forum :thumbup

                                      #17738475
                                      martijn b.
                                        Lid sinds:
                                        17 May 2009

                                        :wtf

                                        origineel gepost door Baas J.
                                        Snap je nou eigenlijk wel wat er is veranderd of waarom bepaalde veranderingen zijn gedaan…? Elke keer bekruipt me het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent? Het gevolg van alles maar laten uitvoeren…?

                                        Ja natuurlijk wordt dat warm en ja dat heeft iedereen, een grotere FMIC zorgt voor koudere laadlucht wat de motorprestaties ten goede komt.
                                        Origineel is het nog erger daar de originele IC (intercooler) maar voor een paar procent in de rijwind zit. Een FMIC zit voor bijna 100% in de rijwind en kan de lucht dus veel beter afkoelen. Rond de 50graden is zeker haalbaar.

                                        #17738476
                                        DEEF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2007

                                          dan kijk je in het vervolg toch eerst daar voor een oplossing??of krijg je dan ook reacties dat je dr nix vanaf weet??

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.