Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Revisie, wat komt erbij kijken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2010 om 20:37 #17226711
He beste mensen,
De schoonfamilie zit met een vervelende situatie. Ze rijden een zafira a met een 1.8 16v, met een behoorlijk olie verbruik. Nu weten we dat dit blok nogal wat lust, maar de laatste tijd wordt het alleen maar erger, denk aan een liter per 500-1000 km. De uitlaat is behoorlijk zwart, maar lekt nergens. De auto zelf is nog prima in orde. Nu wordt er aangeraden om het blok te reviseren. Wat komt hier allemaal bij kijken? En aan wat voor kosten moet je hier ongeveer bij denken? En wat wordt er eigenlijk gedaan bij zo’n soort revisie? En wat zou er eventueel nog meer vervangen kunnen worden, buiten alle riemen ed.
Gr Sander
5 oktober 2010 om 07:36 #17738401Gasklep al nagekeken??
Willem
5 oktober 2010 om 10:28 #17738402Niet dat ik weet, is overigens wel een goede :D Ik dacht dat er vaak andere symptomen bij kwamen kijken. Denk aan een schokkende auto bij optrekken ed. Thanks voor de reactie!
5 oktober 2010 om 18:16 #17738403als de Carterventilie niet goed werkt kan olie via de gasklep de motor in worden gestuurd, en dat word dan verbrand.
haal eens het dunne slangetje van de klepdeksel, en probeer daar door te blazen.
denk niet dat het lukt.
dan gaatje iets opboren op de gasklep (wel gasklep volledig demonteren om ijzervijlsel in de motor te voorkomen.
Willem
5 oktober 2010 om 18:22 #17738404Ok, bedankt! Zal het zeker proberen, want het verbruik wordt nu echt veel te gek. Voor de rest is de wagen nog prima in orde, dus het is dood zonde om hem om deze rede weg te doen.
5 oktober 2010 om 20:04 #17738405Een klein tussendoor vraagje:
Is dat alleen bij 1.8 16v of zijn er meer Ecotec motoren waar dit voorkomt?
Ik heb een Astra met 2.2 en die gebruikt namelijk ook behoorlijk olie.VrGr, Marcel
6 oktober 2010 om 18:07 #17738406Ik zou zeggen probeer is de tip van Willem uit, dan weet je het gelijk.
6 oktober 2010 om 19:45 #17738407Ik ben niet bekent met de 18 motor dus weet niet hoe het er daar uit ziet.
Maar ik heb net bij mijn 22 gekeken en daar gaat een vrij dikke slang van het klepdeksel naar de inlaatbuis/slang en die is niet verstopt. Dus ik zal waarschijnlijk een ander probleem hebben.Edit- er zit dus een slang van 1 a 1,5 cm tussen het klepdeksel en de plastic inlaatbuis en deze is gewoon open.
6 oktober 2010 om 19:53 #17738408je moet ook de kleine hebben +/- 1 cm dik
8 oktober 2010 om 19:20 #17738409Wat is de km.stand?????
Forté heeft prima producten om een motor mee te flushen, en vervuiling mee op te lossen, waarbij je ook het olie verbruik flink mee kan verbeteren.
Het zal natuurlijk geen 1l op 15.000km worden, maar vaak is 1l op 5000km haalbaar, dus een flinke verbetering.
28 december 2010 om 17:26 #17738410[rquote=1771201&tid=134470&author=erwin78]Wat is de km.stand?????
Forté heeft prima producten om een motor mee te flushen, en vervuiling mee op te lossen, waarbij je ook het olie verbruik flink mee kan verbeteren.
Het zal natuurlijk geen 1l op 15.000km worden, maar vaak is 1l op 5000km haalbaar, dus een flinke verbetering.
[/rquote]
Als de carter ventilatie dicht zit heb je weinig aan een flush.
Je zult dit gat moeten opboren.
Gr Jack
29 december 2010 om 21:14 #17738411Tuurlijk moet je zorgen dat de basis in orde is, maar een blok revisie kost 2000€ ? en een motor flush beurtje kost 200€, en als je hier een net resultaat mee behaald, dan hou je aardig wat geld over!!!!! iedereen roept maar meteen over reviseren, waarom niet eerst eens de oorzaak van het olie verbruik opsporen en kijken naar andere manieren van aanpak, DAT IS WAT IK WIL ZEGGEN.
2 januari 2011 om 16:35 #17738412waarom opboren ??
gewoon schoonmaken kan toch ook ….
mvrg Rob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.