Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 12 v plug naast asbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2010 om 20:33 #17226709
Als je de asbak opendoet, zit aan de rechterkant (of hoort daar te zitten….) het 12v contact voor de aansteker of andere stroomverbruikers, zoals navigatie, telefoonoplader etc.. Bij mij zit daar een afdekplaatje,
maar geen aansteker. Achter dat afdekplaatje zit wel een stekker met 2 bruine draden, en een zwarte (massa??) kabel. Is dat de stekker die gebruikt wordt voor de aansteker, waarbij je dan meteen ook verlichting in de asbak hebt? Er zit wel een venstertje in de rechterhoek van de asbak om het licht door te laten, maar als het er niet zit….!!!4 oktober 2010 om 20:37 #17738376dat is idd die stekker!
gewoon effe een contact kopen bij de dealer of sloop
4 oktober 2010 om 20:45 #17738377OK, ik dacht al dat het daarvan zou zijn. Is dat een specifiek Corsa onderdeel, of passen ook andere Opel aanstekkerpluggen (met verlichting) daarin?
Bij mij op de sloop staan wel Opels, maar nou net weer geen Corsa’s.4 oktober 2010 om 20:46 #17738378origineel gepost door RMB24
OK, ik dacht al dat het daarvan zou zijn. Is dat een specifiek Corsa onderdeel, of passen ook andere Opel aanstekkerpluggen (met verlichting) daarin?
Bij mij op de sloop staan wel Opels, maar nou net weer geen Corsa’s.waarschijnlijk passen er wel meer op ja.
even goed naar de stekker kijken:thumbup
4 oktober 2010 om 20:57 #17738379uhmmm bruin is bij opel standaard de massa;) is een van di bruine niet met een gekleurd streepje?
zwart hoort dan op het middelste contact en bruin op de mantel van het stop contact ;)
als het een kant en klare stekker is dan zou het plug and play moeten zijn :)4 oktober 2010 om 21:02 #17738380origineel gepost door MantasticB1
uhmmm bruin is bij opel standaard de massa;) is een van di bruine niet met een gekleurd streepje?
zwart hoort dan op het middelste contact en bruin op de mantel van het stop contact ;)
als het een kant en klare stekker is dan zou het plug and play moeten zijn :)Het is een zwarte stekker met de aansluitingen in “T” vorm in de stekker, en een zwarte draad uit de bundel met een ronde (vrouwtje) plugje, wat lijkt op een massa. Zal morgen bij licht nog een kijken of het alleen bruine draden zijn, of ook bruin/wit.
4 oktober 2010 om 21:10 #17738381Heeft dat ook iets te maken met de verlichting in het dashboardkastje? Heb gezien dat daar wel een armatuurtje inzit, maar er brand niets.
Het is dan wel een “tijdelijke” auto, totdat de schade aan mijn andere auto verzekeringstechnisch is opgelost (en dat kan vaak héééél lang duren!!!) maar dan vind ik het toch storend als bepaalde zaken niet, of niet goed functioneren. En misschien blijft na verloop van tijd de Corsa gewoon als tweede auto meedoen….4 oktober 2010 om 21:49 #17738382origineel gepost door RMB24
Heeft dat ook iets te maken met de verlichting in het dashboardkastje? Heb gezien dat daar wel een armatuurtje inzit, maar er brand niets.
Het is dan wel een “tijdelijke” auto, totdat de schade aan mijn andere auto verzekeringstechnisch is opgelost (en dat kan vaak héééél lang duren!!!) maar dan vind ik het toch storend als bepaalde zaken niet, of niet goed functioneren. En misschien blijft na verloop van tijd de Corsa gewoon als tweede auto meedoen….ik heb ff in TIS2000 gekeken.
zwart (met ronde stekker) is + aansteker,bruin is – aansteker en de (dunne?) 2e zwarte + is voor de verlichting.suc6;)
5 oktober 2010 om 07:23 #17738383aansteker is inderdaad een T vorm stekker.
Zwart is +
Bruin is –Waarschijnlijk zit er ook nog een lampje in de aansteker als je die haalt op bijvoorbeeld de sloop.
daarvan moet de stekker er ook liggen, dat is een 1polig stekkertje, meestal met Zwarte draad of grijs-groene draad.
Opel en vele andere Duitse merken werken met DIN kleuren.
dat is weer anders dan de jappen.
Die hebben inderdaad Zwart als Massa (-)
Willem
5 oktober 2010 om 11:17 #17738384Hhmmm, ik vraag mij af of de aanstekerplug er nooit standaard ingezeten heeft, of dat de vorige eigenaar deze eruitgesloopt heeft, zoals met meerdere zaken. (Radio, TID).
Als er wel een stekkertje ligt voor de 12v plug, maar de aansluiting is afgedopt, denk ik het laatste.
Moet er nog heel wat van leren, en uitvlooien wat er in hoort, en wat er niet inhoort.Met de inbouw van de radio (niet std. Opel) heb ik ook al zo zitten klooien om hem in de diepte erin te passen, en de draden een plekje te geven, want erg ruim bemeten is het daar niet. Zit nu een beetje weggemoffeld achter het half ronde afdekplaatje links achter de middenconsole, met die driedubbele DIN stekker. Vanmiddag gaat de Corsa naar de garage, want de remschijven/blokken worden nog vernieuwd.
Pedaal komt op en neer tijdens remmen (kromme schijven) en blokken schuren (versleten).
Verder heb ik de stekker aan het achterlicht goed schoongemaakt, want als ik op de rem trapte, dan stopte de richtingaanwijzer rechtsachter met knipperen (massaprobleem).
Hoe sommige mensen het toch voor elkaar krijgen om een auto zo toe te takelen!!!!
Verder rijdt de auto best prettig. Als het een “blijvertje” wordt, zal ik wel eens en paar fotootjes laten zien.
Anders wordt het een advertentie onder “te koop”, maar zover is het nog niet.
Ik zal nog vaak jullie hulp nodig hebben als ik weer iets vreemds tegenkom.
Eerst maar eens wachten op de TID die binnenkort binnenkomt, en zien of die aan de praat te krijgen is.
En een 12v plug scoren natuurlijk…..
Ander punt van aandacht is de zwarte kunststof bumpers, en rond de wielkasten, die meer grijs lijken. Even de verfbrander erop gehad (ruime afstand, dat wel…) en dat ziet er al meteen beter uit.
Nog genoeg te doen, zoals je ziet….5 oktober 2010 om 17:45 #17738385Corsa-B, die heb ik echt nog nooit zonder aansteker gezien, ja misschien de City uitvoering.
Willem
5 oktober 2010 om 17:55 #17738386origineel gepost door wim-v6
Corsa-B, die heb ik echt nog nooit zonder aansteker gezien, ja misschien de City uitvoering.Willem
Nee, het is een 1.4 Si Sport….
Eruit gesloopt dus. Dit weekend maar weer eens naar de sloop. Overigens heb ik het lampje in het dashboardkastje weer aan de praat (of aan het licht….) gekregen. Beetje vette contacten, dus dat werkt weer.5 oktober 2010 om 18:08 #17738387als het lampje er al in zit, dan had de aansteker er zeker in moeten zitten.
TID is in alle NL Corsa’s ook standaard.
in de Duitse Corsa’s (invoer bijvoorbeeld) is dit niet, er zit dan een klein vakje om wat op te zetten haha..
Willem
5 oktober 2010 om 19:16 #17738388De vorige eigenaar is (naar mijn idee…) als een wilde tekeer gegaan in deze auto. Wat een zooi maken sommigen er ook van. Er heeft wss ook een alarm/startblokker installatie ingezeten, maar die werkt niet meer.
Schakelunit ligt op de aflegplank onder het dashboardkastje. Kabels zijn gedeeltelijk losgeknipt.
De TID heeft er wel ingezeten, want het stekkertje steekt nog uit de uitsparing. Maar die TID is onderweg.
Nu maar kijken wat het doet. Anders moet ik -geloof ik-, ergens een draadje losknippen om het datumveld actief te laten zijn. Auto staat nu in de garage vanwege de remmen en de thermostaat, dus kan nu niet veel doen.5 oktober 2010 om 22:20 #17738389origineel gepost door wim-v6
als het lampje er al in zit, dan had de aansteker er zeker in moeten zitten.TID is in alle NL Corsa’s ook standaard.
in de Duitse Corsa’s (invoer bijvoorbeeld) is dit niet, er zit dan een klein vakje om wat op te zetten haha..
Willem
mijn zus heeft een duitse import zonder 12V plug, display en dashboardkastje (klep):o
ECHT kaal dus!!!:(6 oktober 2010 om 07:52 #17738390Jupz, zo worden ze hier niet geleverd.
Wel bij de A, die kon je ook krijgen zonder dashboard kastje, klok en aansteker haha.. (City uitvoering)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.