last van wervelkleppen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum last van wervelkleppen?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226681
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      een collega bij mij op het werk heeft een 1.9 diesel vectra gekocht met 88kw, dus ik denk 120pk. Hebben deze motoren last van de befaamde wervelkleppen? Heeft deze wagen een roetfilter?

      #17738113
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Volgens mij heeft alleen de 150pk de befaamde wervelkleppen. En een roetfilter, volgens mij de 1 wel en de ander niet. De mijne, ook een 120pk, heeft geen roetfilter.

        Wellicht zullen er nog andere forumleden reageren.

        Greetz Roel met een C.

        #17738114
        Edvries
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2004

          alleen de 150 pk heeft de “vervelende” wervelkleppen idd.

          #17738115
          Edvries
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2004

            De mijne, ook een 120pk

            Greetz Roel met een C.

            :wtf:wtf:wtf

            hehehhehe…

            #17738116
            opel-limbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2007

              origineel gepost door Edvries

              De mijne, ook een 120pk

              Greetz Roel met een C.

              :wtf:wtf:wtf

              hehehhehe…

              ??

              #17738117
              Blackwidow
                Lid sinds:
                10 August 2010

                Ik heb een Vec-C 1.9 met 150pk en die vervelende roetfilter. Heb em nog maar twee maanden. Nog geen problemen gezien met de roetfilter en wervelkleppen, maar ik hou mijn hart vast! Auto heeft nog maar 92.000km achter de kiezen. Ik denk dat m’n roetfilter al enkele keren gewerkt heeft, maar ik zie dus nooit een melding op m’n dash, enkel het verbruik dat plots stijgt ! Enorm vervelend, volgens het boekje zou je iets moeten zien op dashboard!

                Kan je goed zien welke wervelkleppen je in de auto hebt of moet je eerst iets demonteren? Ik heb hier al gelezen op het forum dat de laatste modellen een ander type wervelklep hebben?

                #17738118
                Edvries
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 December 2004

                  origineel gepost door opel-limbo

                  origineel gepost door Edvries

                  De mijne, ook een 120pk

                  Greetz Roel met een C.

                  :wtf:wtf:wtf

                  hehehhehe…

                  ??

                  172 toch? :afro

                  #17738119
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    172 toch? :afro [/quote]

                    Yupzzz, en 404Nm:D:wors:D

                    #17738120
                    GTS2.2DTI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 October 2006

                      Als er een roetfilter opzit staat er op het kenteken DPF ( Diesel Partiekel Filter ) vermeld, staat er dat niet op, simpel. Geen roetfilter.

                      #17738121
                      opel-limbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2007

                        origineel gepost door GTS2.2DTI
                        Als er een roetfilter opzit staat er op het kenteken DPF ( Diesel Partiekel Filter ) vermeld, staat er dat niet op, simpel. Geen roetfilter.

                        Mee eens. Volgens mij kun je het ook nog napluizen op de RDW site middels je kenteken. Althans, in Nederland.

                        Greetz Roel met een C.

                        #17738122
                        Opel_Bjorn
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 May 2008

                          Ja hier in België staat het niet op het inschrijvingsbewijs, maar we zetten de wagen morgen op de hefbrug en dan weten we het meteen

                          #17738123
                          janbakker
                            Lid sinds:
                            18 August 2010

                            Als ik dat zo lees kan ik dan beter een 120 pk versie pakken en een beetje kietelen zodat hij 170 pk levert?
                            Dan dat ik een 150 pk versie pak en het risico loop dat tzt de wervelkleppen een probleem gaan geven?

                            Zitten er, buiten het vermogen, ook nog andere betrouwbare verschillen tussen beide versies? (en klopt het dat een 2006 model geen problemen heeft met de wervelkleppen?)

                            #17738124
                            Blackwidow
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
                              Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(

                              Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)

                              #17738125
                              paazhaaz
                                Lid sinds:
                                11 November 2007

                                origineel gepost door Blackwidow
                                Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
                                Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(

                                Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)

                                Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.

                                #17738126
                                Blackwidow
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  origineel gepost door paazhaaz

                                  origineel gepost door Blackwidow
                                  Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
                                  Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(

                                  Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)

                                  Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.

                                  Ai ai, ik hou m’n hart dan vast
                                  Momenteel draait m’n motor slecht, vooral bij koude start. Veel schokken… ik hoop dat dit niet het begin is vd miserie met EGR en kleppen :/

                                  #17738127
                                  speaker
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2007

                                    Waarom zou je je druk maken over een kapotte EGR klep?? Die dingen kosten nieuw rond de 100 á 120 euro . Zet er een nieuwe in en haal meteen bij de Fiat garage een afdekplaatje ( zie topic ‘Fiat toepassing’)
                                    En dan ben je van dat gezeur ook af ( plaatje kost 8 euro meen ik. )
                                    Daarna kan je altijd nog op je gemak bij EDS of Klasen langs. :angel

                                    Volgens mij zijn erg geen vectra’s geleverd met een nieuw type inlaatspruitstuk, die is later pas ontworpen dacht ik.

                                    Kijk ff in mijn topic voor een plaatje van de oude en de nieuwe wervelkleppen/inlaatspruitstuk….. dan kan je het verschil zien.
                                    Tevens kan je bij je eigen vec zien of er iets mis is , door recht boven het blok te kijken naar de wervelkleppen. Zit daar zwarte prut of aanslag, dan heb je wel een probleempje. Verder kan je dan meteen zien of de actuatorstang nog vast zit.
                                    En als die nog vast zit dan kan je iemand anders je auto ff laten starten zodat jij kan zien of de wervelkleppen nog draaien ! De kleppen draaien 1/3 van het rondje. Dus verwacht niet dat ze helemaal rond draaien.

                                    Suc6

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.