Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Problemen Corsa 1.2 type B bj:2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2010 om 19:27 #17226670
Hallo,
Ik heb een aantal vragen over wat probleempjes met mijn Corsatje….
1: Bij het optrekken houdt mijn auto aantal seconden in en schiet dan weer door… is al een tijdje aan de hand en gaat niet weg.:thumbdown
2: Als de auto warm loopt gaat ie moeilijk schakelen vooral 1,2,3 en achteruit…..:cry+ is het normaal dat je de koppeling helemaal tot de grond in moet trappen? hoort daar geen ruimte tussen te zitten?
3: Weet iemand een monteur die graag sleuteld aan corsatjes die me zou ermee willen helpen? De garages zijn voor mij te duur…… :)
Alvast bedankt voor ieder zijn reactie:wors
3 oktober 2010 om 20:06 #177379951: Vaak is de luchtmassameter dan kapot bij deze motortypen
2: Koppeling afstellen doet wonderen, is een eenvoudige klus
3: Ligt eraan, zit een aardig end weg.
Willem
4 oktober 2010 om 19:59 #17737996origineel gepost door wim-v6
1: Vaak is de luchtmassameter dan kapot bij deze motortypen2: Koppeling afstellen doet wonderen, is een eenvoudige klus
3: Ligt eraan, zit een aardig end weg.
Willem
OK snap dat ze dus onder de kap zitten :) Hoeveel kost dit alles in totaal om te laten maken? :P
4 oktober 2010 om 20:03 #17737997LMM zal aangescjhaft moeten worden, zou als ik jouw was kijken waar je een mooie kan vinden op Ebay oid.
Scheelt een hoop.
Wel een originele plaatsen.
Montage en afstellen koppeling is bij elkaar max een half uurtje werk.
dat zijn echt de kosten niet.
Willem
4 oktober 2010 om 20:07 #17737998: Weet iemand een monteur die graag sleuteld aan corsatjes die me zou ermee willen helpen? De garages zijn voor mij te duur…..
Ik wil je best wel helpen woon vlakbij Amersfoort (Scherpenzeel) .
Alleen wat Wim-v6 al zegt koppeling afstellen is echt zo gedaan (sneller dan dat jij heen en weer rijdt :P ) en de kosten niet.
De Luchtmassameter moet je toch kopen (als die stuk is) en erop zetten is ook zo gedaan.
Dus weet niet of je er wat mee opschiet kwa kosten.5 oktober 2010 om 06:59 #17737999Ik wil je best wel helpen woon vlakbij Amersfoort (Scherpenzeel) .
Alleen wat Wim-v6 al zegt koppeling afstellen is echt zo gedaan (sneller dan dat jij heen en weer rijdt :P ) en de kosten niet.
De Luchtmassameter moet je toch kopen (als die stuk is) en erop zetten is ook zo gedaan.
Dus weet niet of je er wat mee opschiet kwa kosten. [/quote]En zo lmm kun je deze ook op de sloop halen? of moet het echt een nieuwe zijn? En hoe weet je welke je moet hebben die er op past? En zie dat dan aan die LMM dat ie kapot is of….? Ja ik heb echt geen verstand van dus dan maar even vragen he :)
5 oktober 2010 om 07:18 #17738000Je kan aan de LMM niet zien dat ie kapot is.
je zou de gegevens met een uitleesapparaat eens kunnen vergelijken met een met een goede LMM.
Op de sloop halen is een optie,
deze zitten alleen op de 1.0 12V en 1.2 16V modellen van de Corsa-B en C
Willem
5 oktober 2010 om 07:26 #17738001en waar verschuilt deze luchtmassameter zig onder de motorkap? kun je die zo zien en erbij? (dacht zoek even op google een plaatje maar zonder resultaat):P ehm zou een onervaren meid dat zelf kunnen doen? :hmmz
Nog een vraagje… me autotje is uit 2000 en heeft wat km gelopen 174…… hebben de oorzaken daar ook mee te maken?
Gr:)
5 oktober 2010 om 07:29 #17738002Jupz, zelfs een onvervaren meid moet dit kunnen.
De LMM is de Sensor die in de slang zit tussen de luchtfilterbak en inlaat van de motor (deze meet dan ook de instromende lucht.
Willem
5 oktober 2010 om 07:54 #17738003origineel gepost door wim-v6
Je kan aan de LMM niet zien dat ie kapot is.je zou de gegevens met een uitleesapparaat eens kunnen vergelijken met een met een goede LMM.
Op de sloop halen is een optie,
deze zitten alleen op de 1.0 12V en 1.2 16V modellen van de Corsa-B en C
Willem
Maar als ik deze op de sloop haal hoe weet ik dat deze wel goed is?
5 oktober 2010 om 08:02 #17738004vergelijken met je eigen LMM..
Deze zit alleen op de corsa-B en Corsa-C 1.0 12V en 1.2 16V.
Willem
6 oktober 2010 om 11:20 #17738005Een klein porbleem is nu groot geworden, koppeling wilde nu heer erg moeilijk schaken, tot ik niet meer verder kon en net in de buurt een auto monteur gevraagd wat het kon zijn, hij naar gekeken en koppelingsplaten zijn op zegt ie….. tot me schik kreeg ik de prijs te horen… is er iemand die me kan wat matsen? …… :cry
6 oktober 2010 om 14:49 #17738006je zal altijd een setje moeten kopen volgens mij,
met hydraulisch druklager 455 euro
en zonder 220 euroen dan heb je nog heuts rotzooi ook.
6 oktober 2010 om 15:29 #17738007origineel gepost door corsaaatje
je zal altijd een setje moeten kopen volgens mij,met hydraulisch druklager 455 euro
en zonder 220 euroen dan heb je nog heuts rotzooi ook.
tis een Corsa-B
Die heeft een Mechanische koppeling.
Willem
6 oktober 2010 om 15:37 #17738008Wordt er gewoon niet goed van echt, duurste reparatie is 650 en goedkoopste 350……..
6 oktober 2010 om 16:05 #17738009350 is netjes opzich
Willem
6 oktober 2010 om 16:11 #17738010Das de helft minder van de duurste…. maar vraag me eigelijk af hoeveel deze plaaten nou eigenlijk kosten …
6 oktober 2010 om 16:44 #17738011150 euro Komplete set
Set =
1x koppelings plaat
1x Drukgroep
1x mechanisch druklager.Willem
6 oktober 2010 om 18:22 #17738012kun je dat zo ergen bestellen? of toch maar bij garage laten maken?
Morgen wordt het ff fietsen dan, ben denk het afgeleerd….. na dat ik een auto had heb het niet meer gedaan…. pffff
28 oktober 2010 om 16:12 #17738013ooh sorry willem ik had het dan niet goed gelezen haha, nou mijn vriendin had laatst de koppeling kapot van de C uit 2003
die moest dus mooi 1200 euro betalen belachelijk en dan nog niet eens es bij de opeldealer.nou moet ik wel zeggen was incl spanrol en 1 motorsteun maarja dat kost bij elkaar nog geen 200 euro.
ze hadden zich 16 uur gerekend omdat het subframe eraf moest.
je kan mij veel wijs maken maar ik heb bij opel gewerkt en daar tellen ze zich 5 uur voor dan was je alsnog origineel opel en werkloon 900 euro ongeveer kwijt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.