Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › help kop vervangen maar start niet meer??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2010 om 13:18 #17226611
hoi mede opel rijders,
ik heb weer is een raar probleem ik heb bij mijn calibra x20xev 1994 tech 1.mijn kop vervangen.
enkel wil mijn auto nu niet meer starten hij krijgt brandstof, bougies vonken distrubutie heb ik al op verschillende manieren op tijd laten zetten.
de kop die er nu op is gezet komt van een omega x20xev af maar de nokkenassen zijn overgezet die van mijn oude kop afkomen.
alle pakkingen zijn vervangen.motor management lampje geeft geen storing aan maar na nu al 2 dagen bezig te zijn geweest om de oorzaak te zoeken krijg ik ook geen toegang meer tot mijn ecu.
komt iemand dit bekend voor??
alle informatie is welkom ben me auto namelijk al vanaf 23 september kwijt aan de garage.:argue2 oktober 2010 om 13:28 #17736663komt er ook brandstof uit de injectoren.
Hoeveel Compressie is er??
2 oktober 2010 om 13:35 #17736664hebben ze de klepstoters wel leeg gedrukt?
2 oktober 2010 om 15:40 #17736665ja er komt brandstof uit de injectoren. bougies en kabels ook op voorhand al vervangen.
en inlaat traject gecheckt op valse lucht.
comperessie van cilinders van links naar rechts is 10.6/10.7/10.6/10.8heb net een sms gestuurd met de vraag of de klepstoters leeg gedrukt waren.
gezien de compressie lijkt mij dit wel.wacht nog op antwoord sms post zo verder
2 oktober 2010 om 18:01 #17736666klepstoters zijn leeg gedrukt blok is ook de eerste 10 slagen rond gedraait via distrubutie.
ga nu maandag een andere ecu (computer) in de auto plaatsen in de hoop dat dit het is.
2 oktober 2010 om 22:28 #17736667hmmmmmmmmmm
Zou toch eens goed laten kijken na de disriem.klepstoters boeien niet loopt wel alleen tikt die wat meer.
Ecu stuk onzin want dan zou het mm lampje niet eens branden!
bougiekabels goed aangesloten,goede volgorde?Je zegt, distrubutie heb ik al op verschillende manieren op tijd laten zetten…….
er is maar 1 manier….3 oktober 2010 om 10:40 #17736668ditrubutie kon vogens opel dealer op 2 manier gesteld worden volgens de opel dealers merk tekens naar elkaar toe en merk tekens in horizontale lijn van elkaar af.
heb nu een 2de ecu op de kop kunen tikken deze wordt nu dindag in de auto geplaatst voor een herkansing.
bougie kabels zitten goed had deze ooit al een vervangen en genummeerd.
3 oktober 2010 om 11:59 #17736669hoop voor je dat dan ook de transponder ring en alles erbij zit
anders gaat die echt niks doen!3 oktober 2010 om 12:56 #17736670Als ze de Distributie op de verkeerde manier hebben gezet, en gestart, dan heb je 100% motorschade.
bij de X20XEV is er maar een manier en dat is zo:
Willem
3 oktober 2010 om 12:57 #17736671dan moet bij de linker nokkenas het streepje IN naar boven staan en bij de rachter nokkenas het streepje EX naar boven staan.
3 oktober 2010 om 15:13 #17736672thnx voor de info mensen ik neem deze mee naar de garage zal mij benieuwen waar hun nou de fout in gaan.
transponder ring heb ik niet in mijn auto zitten dit is later bij de cali erin gekomen. toevallig laatst sleutels bij laten maken en gelijk dit laten checken.
denk dat ze dan inderdaad een fout hebben gemaakt met de distrubutie GRRRRR!!!!! kennen ze als ze pech hebben alles kosteloos vervangen voor me!!
+ een ecu die ik net aangekocht heb via internet vergoeden!!!ik hou jullie op de hoogte
4 oktober 2010 om 20:12 #17736673een bovag garage doe ik al 10 jaar zaken mee prive en zakelijk is ondertussen een maat van me geworden.
dealers is mij te duur a 100 pleuro de uur hier althans.5 oktober 2010 om 17:33 #17736674Lekkere Bovag garage dan, als ze niet eens weten hoe de distri erop moet van een X20XEV.
Vandaag nog een riempie op een X20XEV gelegen, incl waterpomp psan en geleide rollen, en nokkenassensor.
je hebt wel 2 verschillende inlaat nokkenas wielen trouwens.
De eerste C18XE C18XEL en X20XEV motoren hadden namelijk dezelfde nokkenaswielen voor de inlaat en uitlaat nokkenas.
daar staat duidelijk op einlass / intake en Auspuff / exhaust bij de streepjes.
Later is de inlaat nokkenas vervangen voor een ander type met 1 streepje op de poelie.
de uitlaat nokkenas poelie is nooit geweizigd
De inlaat nokkenas poelie is gewijzigd ivm de nokkenassensor
Bij het oude type hadden bijde wielen een blokje voor de nokkenassensor, als die sensor dan ouder werd, ging deze op het inlaat wieltje reageren, dat kan nu niet meer..
Willem
5 oktober 2010 om 18:32 #17736675Ik kom net terug van de garage er zit leven in mijn auto.
distrubutie hadden ze wel goed gezet volgens jou opgave wim-v6.
wat de oorzaak nou is geweest is nog niet bekend.
ik had een andere ecu bij me daarmee hadden we hem gestart enkel knipperde met die ecu mijn mm lampje startonderbreker fout enkel had ik geen opel startonderbreker.
ecu weer om gewisseld met mij oude ecu en starten lopen zonder fout meldingen.de fout die ze hadden gemaakt met de nokken assen was dat ze de nokkenassen van de omega kop hadden gebruikt enkel was die voor een 2 nok nokkenas sensor simtec 56.5 en/of hoger en ik heb een 1 nok nokkenas sensor. maar deze nokkenassen hadden ze vorige week al goed gewisseld.
maar ja de auto doet het weer gelukkig.
nu rest mij alleen nog 1 vraag omdat mijn wagen niet starten op de orginele ecu.
Dit gebeurde pas na ik een nieuwe ecu had geplaatst enkel gaf deze een knipperend ecu lampje.
nieuwe ecu weer omgewisseld met de oude ecu en het lampje ging uit na het starten van de wagen.
kan het zijn dat de orginele ecu ontregeld was???? of moet ik verder denken dan de ecu.iedereen bedankt voor jullie input en mee denkende gedachten en opel-forum bedankt weer vor de tijd en ruimte.
5 oktober 2010 om 18:48 #17736676he bedoel je 2nok nokkenassensor.
Deze zijn allen gelijk..
alleen hadden de oude X20XEV motoren 2x dezelfde nokkenas wielen, en later is daarvan 1 nokkenaswiel gewijzigd.
Willem
5 oktober 2010 om 19:03 #17736677ik heb de oude nokkenas wielen in me auto zitten hier heb ik ook het oude type nokkenassensor voor nodig het nieuw type met de dradenboom erbij die krijg zelf de dealer niet werkend op mijn auto.
dit komt door simtec 56.1 deze valt niet te updaten is mij verteld5 oktober 2010 om 19:07 #17736678Klopt, maar die krijg ik ook niet werkend op de oude Simtec 56.1 C18XE C18XEL X20XEV motoren.
nu kan je gewoon aan die oude sensor komen via de onderdelenboer.
Vandaag nog een oud type gemonteerd op een Vectra-B
Willem
5 oktober 2010 om 20:01 #17736679ja klopt
13 maart 2011 om 07:58 #17736680offtopic schopje:
waar zit de nokkenassensor op een c18xel? mijne doet het meer niet dan wel namelijk :(
13 maart 2011 om 08:54 #17736681als je naar je bougie afdekkap kijkt, dan zie je aan de linker kant van de motor een draadje daaruit komen
daar zit die, alleen kan je m alleen maar demonteren als je de distributiekap eraf haalt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.