Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kortsluiting hoe komt het??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2010 om 20:09 #17226526
hee ik heb kortsluiting gehad met me corsa b uit 1996
het gebeurde bij me accu en me aarde kabel van me accu is helemaal verbrand waardoor zou dat komen??
gr marijn
29 september 2010 om 20:15 #17735725de dikke ?
zo ja klinkt het als letterlijke accu kortsluiting.
verder is er niet echt iets wat sluiting kan maken met zo een vermogen dat die doorfikt denk ik.
ik zou dan denken richting startmotor maar kan er ook naast zitten.29 september 2010 om 21:03 #17735726ja indd want als de startmotor mee blijft draaien, raak de zooi overbelast..
corsageak
29 september 2010 om 23:02 #17735727okee ma hij brande door tijdens het rijden dus dan kan het de start motor toch nie wezen??
en als ik nieuwe accu haal zou het dan over zijn??
30 september 2010 om 05:11 #17735728controleer hel goed de bedrading van de accu naar de startmotor en de dynamo.
Deze zitten rechtstreeks op de accu.En niet te vergeten de + kabel die richting je contactslot / zekeringkast loopt.
Als die bedrading verder netjes is en geen isolatie mist of andere vreemde zaken (check dit wel heeeeeel erg goed, want kortsluiting heeft altijd een oorzaak). Dan een nieuwe accu plaatsen30 september 2010 om 06:52 #17735729Wat corsaboy zegt.
Check even de spanning van je accu misschien isdie hardstikke dood na de klap. Als de kortsluiting lang genoeg duurt zal die accu niet meer werken. Een korte kortsluiting kan nog niet zoveel kwaad..
Denk wel dat je wat draden moet gaan vervangen die zijn zo heet geworden dat de isolatie los laat.. oftewel lange kortsluiting. Maar raar tijdens het rijden… wat ik denk dat er een draad ergens tegen het chassis aanzat en deze in de randje is gaan bewegen en vervolgens kortsluiting maakt..
30 september 2010 om 07:53 #17735730ik bedoelde als de motor aanslaat bik het starten hoort de startmotor te stoppen met draaien, als die dus defect raakt blijft de startmotor mee draaien en dan kan er veel kapot gaan.
corsageak
30 september 2010 om 07:59 #17735731Hmm das klote.. Kijk je contact slot eens na. Klinkt als je iets in het contactslot waardoor hij in de stand starten blijft ookal draai je de sleutel terug..
30 september 2010 om 08:56 #17735732oke kzal een gaan zoeken.. ma hij draait nog wel gewoon een rijd ook snap der niks van haha
ma ik ga alles wel ff controleren..
gr marijn
1 oktober 2010 om 08:56 #17735733nog iemand die miss weet wat het is? hij rijd en draait gewoon goed..
1 oktober 2010 om 15:59 #17735734bekabeling al gecontroleerd?
Want dat lees ik nu nergens van je..1 oktober 2010 om 22:47 #17735735nee nog nie heb nog geen tijd gehad kga denk ik zondag kijken
5 oktober 2010 om 15:46 #17735736denk dat je bendix in je startmotor is blijven hangen normaal als je contact loslaat schiet deze terug wss is die nu blijven hangen en je startmotor 3000 toeren draait vind die toch niet zo leuk denk .
succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.