Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kleppendekselpakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2010 om 15:09 #17226470
Even een kort vraagje. Heb geprobeerd om het terug te vinden op het forum, maar kan het zo snel niet vinden.
Ik wil graag mijn pakking van het kleppendeksel vervangen, maar is er iets waar ik rekening mee moet houden ? Kan er ergens olie uit gaan lopen of een andere vloeistof ? Zie verschillende rubberen leidingen naar het deksel gaan en wil natuurlijk niet de straat vol hebben liggen met olie, omdat ik die leidingen eraf trek.
Groetjes Tim.
28 september 2010 om 16:00 #17735205als de motor koud is of een half uurtje staat dan is de olie naar beneden gezakt en dan kan je rustig het klep deksel losnemen niks geen grote klus of speciaals aan .
en ontluchtings slangetjes merk je in dien nodig en trek je gewoon los .je niet druk om maken kan niks gebeuren of stuk gaan .
en van het midden uit de boutjes vast draaien en vast is vast let op goed hand vast is vast dus geen geweld gebruiken ..
gewoon doen !!
bert28 september 2010 om 16:57 #17735206Ah ok, super. Bedankt voor de snelle reactie. Morgen maar eens knutselen.
28 september 2010 om 20:37 #17735207Tip: Draai de kleppendeksel niet zo strak dat je de pakking molt..
Gebeurd noggal vaak met die dingen draai rustig om en om aan vast is vast en niet EXTRA vast dan gaat je nieuwe pakking er gelijk aan !
28 september 2010 om 20:41 #17735208Ja, dat had ik al teruggevonden in dat topic waar gesproken werd over nat of droog de pakking er tussen doen. Ik doe hem gewoon droog. Heb wel vloeibare pakking hier liggen, maar ik bedoel : de originele pakking zou toch zonder extra pakking zijn werk moeten doen of niet ?
Gewoon lekker handvast aandraaien ;)
28 september 2010 om 20:49 #17735209Ah goed, scheelt je een tweede pakking handvast is goed !
Vloeibare pakking is onnodig word het een rotzooi. Orginele pakken handvastdraaien en klaar.
Ik moest trouwens zwaar mijn blok oppoetsen.. Me pa ree 2 jaar rond terwijl dat ding nogsteeds kapot was :P
28 september 2010 om 21:10 #17735210Nou, hij zweet behoooorlijk op het moment bij de pakking. Was gister bij de dealer voor die pakking, maar natuurlijk eerst even iemand laten kijken voordat ik iets koop en het dat niet is. Kap open en vrijwel meteen zei die : ‘ duidelijk verhaal toch, zeker de pakking ‘. Hij ‘ verbruikt’ nu gewoon een dikke liter olie op een tijd van 2 weken. Als hij goed warm is ruik je gewoon de verbrande olie op de uitlaat, zo lek is die. Morgen nieuwe erin en maar hopen dat het dan ook echt alleen maar die pakking is.
29 september 2010 om 07:40 #17735211en niet vergeten na vervangen van de pakking de motor inspuiten met Dasty geel van de wibra (1,68€ per spuitfles)en na eff inwerken met de tuinslang afspuiten heb je weer een mooi schoon blok .
ennnn dit is geen onzin zie Astra gedeelte
Bert
29 september 2010 om 08:17 #17735212Dasty is inderdaad goed spul je krijgt er veel mee schoon. Echter de oli plaktroep dat over het blok verspreid zit gaat er niet echt mee af.. tis meer eraf kabben..
29 september 2010 om 11:15 #17735213Gelukkig valt het wel mee met de oliezooi, want sinds ik zag dat hij olie eruit gooide maak ik iedere week de motor schoon. Ik heb een hekel aan achterstallig onderhoud, olie op een motor en dat soort troep. Was daarom wel een beetje aan het balen dat toen ik hem kocht hij super schoon was ( bij nader inzien misschien te schoon ) en dat ik toen hij weg was voor een kleine beurt ik toch wel de mededeling kreeg van de monteurs dat er wel het 1 en ander aan moest gebeuren. Kleine dingen, maar toch. Toch jammer dat bij een verkoop er altijd mooi weer gespeeld word en zodra de koop rond is zo een scharrelaar/handelaar niets meer van je wilt weten.
Maar goed, gelukkig hebben we dit forum en mensen die wel weten waar ze het over hebben ;)
29 september 2010 om 12:23 #17735214Update :
Het vliegertje dat er niks verkeerds kon gaan is bij mij helaas niet opgegaan. Schijnbaar heeft de vorige eigenaar echt waardeloos onderhoud gepleegd.
Dit is er gebeurd tijdens het verwijderen :2 bouten van het deksel gewoon afgebroken.
2 bougies compleet doormidden, omdat ze niet meer losgaan en een bougiekabel in 100 stukjes vanwege poreus.Ik heb geen enkel idee hoe ik in godsnaam nu die 2 afgebroken bougies eruit krijg. De sleutel voor de bougies draait door omdat de hoekjes doorgedraaid zijn.
Echt een lekkere Kl*tezooi :argueIemand suggesties ?
29 september 2010 om 12:39 #17735215Update :
Bougie stukjes eruit gekregen. :wors:wors
Even op en naar naar de autoshop en nieuwe kabels, bougies en bouten halen. Verder moet ik wel zeggen dat de motor er verdomd schoon uitziet van binnen dus dat was dan positief. Ook zag ik aan de pakking dat er her en der scheuren in zaten, dus wie het ook erop gezet heeft, die heeft duidelijk dommemans kracht gebruikt voor die boutjes en de bougies. Heb veel auto’s gehad, veel onderhoud gedaan, maar als een bougiesleutel afbreekt bij het losdraaien van een bougie, weet je dat het niet goed gedaan is haha.
29 september 2010 om 13:13 #17735216Hmm das wel ff pech, mooi dat je het zosnel hebt opgelost. Het is nooit verkeerd bougies en kabels enz te vervangen. Naar mijn idee te strak aangedraaid en heeft de auto misschien lang stilgestaan ?
29 september 2010 om 16:37 #17735217Voor zover ik weet heeft hij gereden en toen hij bij de handelaar kwam stond hij er pas 1` dag.
Er is me nu nog iets opgevallen : Hij gooit witte rook eruit. Tuurlijk, het is wat kouder nu en ja, dan is dat normaal. Maar de geur stinkt behoorlijk wat eraf komt. meest aanwezige geur is benzine, maar het is een mengsel van waar je gewoon ter plekke koppijn van krijgt als je er aan ruikt. Afstelling niet goed of zo ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.