Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › c20ne project update 15-04-2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2010 om 17:12 #17226427
hallo allemaal,
ik ga beginnen met een c20ne motor die op bikecarbs moet komen
lopen.
hier is de gelukkige die het mag meemaken,
ik heb zaterdag een motor gekocht en helaas bleek die slechter
te zijn dan ik hoopte, maargoed het is te maken alleen gaat het nu iets meer kosten,
aan de krukas is gelukkig niks te zien ga het zo ff nameten,
ik hoop dat die niks geleden heeft maar meten is weten dus daar later meer over.verder heb ik me dynamopullie stukje lichter gemaakt de pullie van de stuurbekrachtiging eraf want dat komt er niet op.
ik heb me orginele inlaatspruitstuk ook ff voorbewerkt, zit er nu alleen ff mee dat ik er miss niks mee kan me collega was bang dat deze niet te lassen is, ga t straks toch proberen weggooien kan altijd nog.
ik denk dat me onderblok gehoond moet worden en dan overmaatse zuigers erin,
het is nu ff uitzoeken waar ik goedkoop me blok kan laten honen en wat voor zuigers erin komen daar twijfel ik nog over of dezelfde of seh zuigers.verder moet ik nog op zoek naar mooi setje carbs en ontsteking enz maar wil eerst het onderblok klaarhebben en de kop doe ik ook daarna want wil natuurlijk ook gelijk een dikke nokkenas erin hebben met gelijk zware klepveren erin.
als iemand leuke ideen heeft of denkt dit klopt niet dan hoor ik het graag,want dit is me eerste revisie en met carbs heb ik ook nog niet gewerkt, heb al wel met een B corsa c20ne gereden maar die was verder orgineel.
gr dennie
27 september 2010 om 17:14 #17734479k*tzooi fotos werken niet pfffff ken iemand me ff vertelle hoe ik dit doe dacht t al goed te doen dus snap er ff niks van.
27 september 2010 om 17:28 #17734480[ IMG]LINKJE[/IMG ]
27 september 2010 om 17:34 #17734481het is eindelijk gelukt…
27 september 2010 om 17:43 #17734482ben benieuwd ! Ik denk btw dat Fearless ( Dennie ) je wel aardig op weg kan helpen. Hij rijd met R1 carbs op een XE.
27 september 2010 om 18:52 #17734483Auto ziet er nog netjes uit ( weinig rotte plekken )…
Doe je ook nog iets aan het uiterlijk?:thumbup
27 september 2010 om 19:38 #17734484vanavond nog ff in de schuur geweest en me krukas gemeten ik meet op alle 4 de delen 48.8 en de zuigers 86.0
heb helaas nog geen meter voor de cillinderwanden te meten, maar zo te zien is t toch te gek als ik met me nagel erlangs ga onderin blijf die erachter haken niet veel maar toch…@de wit, auto ziet er idd goed uit geen schade alleen aan de andere kant onder bij het wielscherm rot plekje, en van binnen als nieuw:) heeft ook nog maar een ton gelopen. maar daar word niks aan gedaan een keer met commandant erop en wat bredere wielen met een schroefsetje.
dennie
27 september 2010 om 19:52 #17734485Als je wat voelt met je nagel, gewoon laten honen en een overmaat zuiger erin. Je kunt beter iets meer geld uitgeven en het risico uitsluiten.
29 september 2010 om 18:17 #17734486heb geen micrometer meer te pakken kunnen krijgen om me cillinders te meten.
maar het is al duidelijk voor me laat het boren en honen!vandaag er voor gebelt naar een revisiebedrijf en die vertelde me dat het 35 euro ex btw per cillinder kost (dus 165 euro)
dit lijkt me helemaal niet duur??
hij vertelde ook dat ik het blok 0.5 overmaat moest laten honen ipv 0.25.breng morgen het blok weg zodat deze meneer me blokje lekker kan opfrissen.
nu moet ik op zoek naar nieuwe zuigers en lagers voor de krusas en drijfstangen ff uitzoeken waar het voordeligste is voor me
iemand suggesties??hoop het draaiend gedeelte over een paar weken klaar te hebben,dan kan ik verder met de kop en spruitstuk en carbs
gr dennie
3 oktober 2010 om 17:32 #17734487motor is weer terug van revisiebedrijf hij is weer helemaal netjes geboord en gehoont.
van de weer de krukas er terug in met nieuwe lagers.
hoop volgende week me zuigers te hebben.
omdat ik op carbs ga rijden heb ik me sensoren niet meer nodig dus me krukassensor komt ook te vervallen,
nu is mijn vraag kan ik het tandwiel wat aan de krukas zit verwijderen zonder dat die in onbalans komt???mvg dennie
3 oktober 2010 om 17:34 #17734488heb nog een vraag trouwens.
dit blok is uit 92 dus oud model nog zonder losse d-riem spanner
kan ik zit hier wel opmaken op dit blok icm andere kapjes??4 oktober 2010 om 15:31 #17734489Zo ben ik ook begonnen, op een 8v met bikecarbs.
Ik ben met de 8v gestopt. Het probleem was dat je van de originele inlaat geen fatsoenlijke constructie kan maken om zo de carbs er op te zetten.
De poorten van de kop staan wijder uitelkaar als de carbjes, waardoor je heel erg ligt te klieren met bochtjes en dingetjes.Ik wou voor de 8v geen geld meer uit geven en ben dus verder gegaan met een 16V. Toen heb ik bij Bogg Brothers in Engeland een inlaatspruitstuk besteld (wordt dan voor je gemaakt) en die laten overkomen. Nu heb ik dus een 16v op R1 carburateurs.
Het is zeker wel te doen op een 8 klepper, mijne had ik bijna klaar, er moesten alleen nog buisjes voor de benzine toevoer komen tussen de carbs (we hadden ze uitelkaar gepakt om ze zo recht achter de kop te laten komen, maar dan moet je alles aanpassen aan de carbs)
Alleen later liet die vent me mooi zitten met het spulletje, dus ik kon niet verder.4 oktober 2010 om 20:31 #17734490Netjes, goed bezig
Geen geld voor het opboren en honen…
Ik moest toen alleen voor het honen van (toen) m’n 8V al 90 euro afrekenen…
Ben benieuwd
Nette corsa zover ik kan zien op de foto
Mooie basis lijkt mij :)De naam zegt het al he… JOY
succes
5 oktober 2010 om 20:51 #17734491de krukas ligt er weer terug in en is voorzien van nieuwe lagers, morgen heb ik de keerringen en me oliepomp is dan droog
van het spuiten dus kan dat ook weer gemonteerd worden.de krukas leggen was een hel, het ging allemaal gesmeerd totdat alles vaststond dus ik voel aan de krukas:o:o
veel speling pfff.
zaakje weer los krukas gemeten… wat denk je 1e overmaat:hmmz
de as bleek al eens geslepen te zijn.. en het gekke is dat ze toen gewoon std lagers gezet hebben:sleeping
gelukkig kon ik ze omruilen voor de 1e overmaat.
nu is het iig perfect heb wel ff geduurt margoed zal nie t laatste zijn denk ik.7 oktober 2010 om 20:12 #17734492vandaag nog ff bezig geweest.
blok van een frisse look voorzien
oliepomp gemonteerd met nieuwe keerring
8 oktober 2010 om 07:24 #17734493goed bezig, keep it going ! :)
8 oktober 2010 om 10:19 #17734494Goed bezig! Altijd mooi om zo’n fris blokje op te bouwen!
8 oktober 2010 om 10:58 #17734495Hebben we pas ook nog gedaan voor onze crossauto.
– Blok helemaal losgehaald
– nieuwe lagers en ARP bouten her en der
– cilinders laten boren en honen (1e overmaat)
– onderblok iets laten vlakken
– overmaat SEH zuigers erin
– Kop gevlakt
– andere nokkenas
– kanalen bewerkt
– dubbele Webers erop (40ers)Leuk werk en het ziet er prachtig uit! (blok ook ff gespoten in het rood) Ben benieuwd wat ie gaat doen, we hopen hem deze week te starten (misschien morgen al) :afro
23 oktober 2010 om 16:40 #17734496na een weekje vakantie maar weer eens wat gedaan aan de motor.
me zuigers waren gister binnengekomen dus gelijk opgehaald en de drijfstangen
eraan laten zetten.
ik heb gekozen voor de 20seh zuigers waren wel iets duurder maargoed kost nu toch geld.
vandaag de zaak gemonteerd en carter dichtgebouwd.
nu kan ik volgende week aan de kop beginnen en hoop dat die eind van de week klaar
is zodat ik me kan richten op het maken van een inlaatspruitstuk voor de carbs.
op de laatste foto is te zien dat ik de krukassensor verwijderd heb en het gat
afgedicht met restanten van de sensor.dennie
23 oktober 2010 om 17:33 #17734497Netjes!!! :kewlpics
15 april 2011 om 16:02 #17734499een kleine update:
heb me nieuwe nokkenas binnen:D
gister ff opgehaald bij dutchpowertrading met
stalen slepers en versterkte klepveren erbij.
heb gekozen voor de 288 gr as.
er was ook nog 300 gr maar wil er ook nog fatsoenlijk
mee over de weg kunnen rijden.
had pas me kleppen ingeschuurt maar ik twijfel om me kop
en kleppen te laten slijpen wil het zeker weten goed hebben,
laat eind volgende week me kop dus bewerken en vlakken zodat ik
me blokje kan dichtbouwen.van de zomer zal die nog niet klaar zijn ivm werk maar hoop richting oktober
me corsa toch op de bank hebben staan voor de afstelling.(gezocht!) ontsteking voor carbs!!
gr dennie
15 april 2011 om 16:08 #17734500Heel vet :D
Weet je zeker dat je op bikecarbs gaat rijden?
Dubbele webers zijn goedkoper op te bouwen, en “makkelijker” af te stellen. Want niet iedereen heeft spulletjes liggen voor motorcarbjes.
Als ik het weer zou moeten doen koos ik gelijk voor Webers.
15 april 2011 om 16:19 #17734501vind ik ook:D
nee jij hebt me toen is al gezegd dat het niet makkelijk was met
de inlaat maken omdat dat niet goed uitkomt.
heb er nog goed over nagedacht ik heb geen zin in dat geprul,
kan het wel maken maar wil geen rare kronkels in me inlaat dus ga
voor 40mm dcoe dellortos of webers net wat op me pad komt:)
en denk dat in de inlaat uit 1 stuk maak van dik aluminium strip van 20mm
die zo tegen me kop komt en daat gelijk die carbs ertegenaan, maar ook
daar twijfel ik weer over want ik heb er ook gezien die de inlaat zo lang mogelijk
maken.
maar als ik een complete set tegenkom met spruitstuk en al dan maak ik er zelf geen.31 mei 2011 om 19:17 #17734502
de kop is terug, kleppen zijn opnieuw ingefreesd en de zittingen ook als nieuw :D :D
motor kan bijna dicht, krijg van de week me koppakking,bouten en klepstoters
en dan op zoek naar mooi setje carbs.31 mei 2011 om 20:49 #17734503Kleine tip; Kijk eens bij de oude Alfa’s. Daar zijn vrij veel modellen geleverd geweest met dubbele webers/ solexen en dell orto’s. Zorg wel dat je een setje van een 1800 of 2 liter te pakken krijgt, dan kom je qua maat venturi´s en sproeiers al een eind in de goede richting. ;)
Je wilt niet weten hoeveel setjes van die carbs ik in de loop der jaren heb weggegooid… :???: Ik hou er helemaal niet van, doe mij maar injectie. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.