Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Projectje: Rekord D 1977 update:10/01/2011
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2010 om 17:49 #17226352
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een Rekord van 1977 met 2 liter blok.
Bodem heeft behoorlijk aandacht nodig, maar alles wat je ziet is redelijk goed, stuk of 5 kleine plekjes buitenom.
Hier een foto’tje :)
Laat maar weten wat jullie er van vinden.
Zou ook wel willen weten welke blokken + bakken hieronder passen zonder al te veel aanpassingen…25 september 2010 om 18:25 #17733476ik ken die auto. die vorige eigenaar kwam altijd bij me pa onderdelen halen.
ik zou er meteen een 6 cilinder inhangen. zo gepiept zo gedaan. :thumbup
25 september 2010 om 18:27 #17733477o ja, wel een CIH blok uit een monza of senator.
25 september 2010 om 18:30 #17733478Deze heeft wat carterdruk, zuigerveren waarschijnlijk niet zo best, maar zo’n nieuw CIH blok, hebben die geharde klepzittingen en zijn die beter? Ik hoorde dat deze 2 liters niet zo taai zijn…
25 september 2010 om 19:43 #17733479Wow mooie kleur :thumbup
25 september 2010 om 21:25 #17733480Nog even een toevoeging, mijn vader had vroeger een omega 2 liter 8v 116 pk, die liep als een idioot en ik weet dat het niet de mooiste blokken zijn, maar past dat enigzins op de motorsteunen? En kunnen die op LPG?
26 september 2010 om 09:54 #17733481als je zoiets erin gaat bouwen dan kun je beter meteen kijken voor een c30ne, deze hebben geharde klepzittingen en al 156 of 177pk. ligt eraan wat er voor een code op de kop staat.
voor zo’n 6 cilinder CIH blok hoef je alleen het voorfront te veranderen en een radiateur van een commodore B pakken. dan ben je in principe al klaar.
wil je ook een remmenupdate hebben dan kan je ook de assen van een commodore B pakken deze passen 1 op 1 op een rekord.;)
26 september 2010 om 10:21 #17733482Wauw een 2 deurs ! en die kleur super man !! :wors
27 september 2010 om 06:31 #17733483Mooie auto, vrij zeldzaam, want 2 deurs, en helemaal origineel. :wors Jammer, dat er alweer herverbouwingsplannen zijn. Zo verdwijnen de originele auto’s. Maar ja, dat is mijn mening maar.
27 september 2010 om 18:33 #17733484AnoniemLid sinds:
1 January 1970leker verbouwen dat ding
maak hmk maar in de zelfde stijl
als die andere 2:thumbupmotor uit een omega is nog wel ff werk
andere steunen
andere bak aansluiting aan de motor
tussen as enzdan toch beter gewoon een frisse 2.0 0f 2.2 0f 2.4 cih
of inderdaad een 6 pitternet wat bertus al postte
die ombouw is wel redelijk te doenheb t zelf met een station gedaan;)
ik heb wel ook de assen van een commodore geplaatst
had ook te maken met de wilen die ik nog had liggenin 5x 120;)
27 september 2010 om 19:09 #17733485Uiterlijk gaat hij zo blijven, lekker origineel, maar onderhuids mag het best meer zijn, maar wel met de mogelijkheid dat hij ook weer origineel gemaakt kan worden, dan heb ik weinig prolemen met een andere motor
Maar voor het zover is, eerst maar de roest wegwerken, net het interieur eruit gehaald en de vloer open gelegd.
Wat een bende! Ook al eens stukken in gelast, echt heel slecht…
Gelukkig ‘maar’ een stuk van 50 x 30 cm voorin waar je je voeten hebt en ook de chassisbalk is behoorlijk krokant, maar dat wist ik al toen ik hem kocht.27 september 2010 om 19:22 #17733486AnoniemLid sinds:
1 January 1970op die plekken
was m,n station ook slechtmaar is redelijk goed te herstellen
binnenschermen achter nog wel goed?
die waren bij mij ook niet al te best meer
net onder de achterbank
tegen de achterdeuren aan (bij n 4 deurs dan he;))tjha origineel is deze ook wel om aan te zien
maar matzwart vind ik ook niet gek hoor27 september 2010 om 19:56 #17733487das een behoorlijk stuk 50 x 30cm :o
maargoed, als je toch gaat lassen…
28 september 2010 om 08:13 #17733488origineel gepost door bettus accu
das een behoorlijk stuk 50 x 30cm :omaargoed, als je toch gaat lassen…
Probleem is dat er waarschijnlijk een klein stukje is gerepareerd is door er een plaat overheen te zetten zonder de oude bende eruit te halen, dus ja, doodzonde nummer 1 en daarom nu een nogal groot gat…. Rest is gelukkig wel goed, dus prima de moeite waard zoals ik het nu kan zien.
29 september 2010 om 08:03 #17733489origineel gepost door bettus accu
das een behoorlijk stuk 50 x 30cm :owelnee, da noem ik een gaatje ;)
29 september 2010 om 08:21 #17733490fijn, wij beginnen er dan al niet meer aan als het een van onze eigen auto’s is. aangezien hier betere carrosserietjes staan.:vertag
29 september 2010 om 09:04 #17733491yep, en er op die manier sneller auto’s op de sloop belanden en er binnen aanzienlijke tijd weinig opel oldy spul meer over is
jammer
29 september 2010 om 09:36 #17733492:P Gewoon lassen die zooi! Ik vond dit vroeger altijd al een prachtige opel.
Hier in Hilversum staat precies dezelfde auto in een showroom in wat lijkt als een hele goede staat. in het grijs.
Alleen heeft ie dan een soort leeuwtje in het logo.
Is dat dan een Vauxhall? en hoe heet ie dan?29 september 2010 om 10:13 #17733493origineel gepost door mallemalle
yep, en er op die manier sneller auto’s op de sloop belanden en er binnen aanzienlijke tijd weinig opel oldy spul meer over isjammer
ach, daar zijn de meningen over verdeeld.
van het goed gebruikte spul van de slopers maak je een mooie auto waar weinig aan gelast is.
29 september 2010 om 21:16 #17733494AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
fijn, wij beginnen er dan al niet meer aan als het een van onze eigen auto’s is. aangezien hier betere carrosserietjes staan.:vertaghmmm
als een auto er van buiten zo uitziet
wat is dan het punt om er een nieuw stuk bodum in te zetten
????er worden wel auto,s gerestaureerd die er veeeeel erger aan toe zijn
;)29 september 2010 om 21:23 #17733495het punt is niks. is gewoon wat je zelf het fijnste vind.
als mensen naar ons toe komen en zeggen van deze rotte bak moet gerestaureerd worden doen we dat ook al is het 1 grote gatenkaas.
als we een auto voor onszelf moeten restaureren hebben we liever een auto wat een zeer goede basis is. en aangezien er de keus is en hier hele goede carrosserietjes staan, tsja, waarom dan veel lassen als er ook weinig gelast kan worden?king:
29 september 2010 om 21:38 #17733496AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bettus accu
het punt is niks. is gewoon wat je zelf het fijnste vind.als mensen naar ons toe komen en zeggen van deze rotte bak moet gerestaureerd worden doen we dat ook al is het 1 grote gatenkaas.
als we een auto voor onszelf moeten restaureren hebben we liever een auto wat een zeer goede basis is. en aangezien er de keus is en hier hele goede carrosserietjes staan, tsja, waarom dan veel lassen als er ook weinig gelast kan worden?king:
hmm
toch vind ik t een beetje een vreemde reactie
voor iemand die wel weet wat er te koop is in de opel wereld
begrijp me niet verkeerd
ik heb best respect voor de kwaliteit die er bij jullie gelevert wordt:thumbupmaar hoeveel auto,s van deze leeftijd kom je tegen zonder
laswerk aan de bodum;)tjah als je het goed en netjes doet
dan maakt het eigenlijk niet uit of t gaatje 2cm2
is
of 20cm2
want dan zet je er toch in beide gevallen een nieuw
deel bodum in
nogmaals respect hoe de auto,s klaar gemaakt worden bij jullie:wors:thumbupmaar wel met beide benen op de grond blijven staan;):P
29 september 2010 om 22:08 #17733497nee je begrijpt mij verkeerd:D
tuurlijk maat het niks uit of er nou een 2 bij 2 gaatje zit of een 30bij30. het gaat erom dat wij de auto’s voor het uitkiezen hebben hier. en dus de beste eruit pakken om te gaan restaureren.
en ja, er zitten hele gave karosserietjes bij.
maargoed, laat ook maar. ik weet wat ik doe.:D
30 september 2010 om 08:48 #17733498AnoniemLid sinds:
1 January 1970vindt ut een hele mooie, die Rekord :thumbup
de kleur doet um goed, hopenlijk ziet ie er optisch echt goed uit,
en dat je hier en daar een verassing tegen komt, is niet vreemd :worsalleen een gaatje in de vloer, met een krokante chassisbalkje,
as de rest prima in orde is, dan mag jij niet klagen.
tuurlijk zijn er betere koetsjes, maar dit ‘gaatje’ alleen is nog te dichten. :wors-offtopic
zat gisterenavond op zender DMax te kijken, joh,
naar ‘Der Checker’, wow, een mooie d Rekord Coupe, geel
orgineel lak, geen roestpuntjes, supernieuw onder de kap,
alleen de recaro stoelen braken de wagen af,
voor een prijs, jawel maar…..5.500 euries.Link >>>> http://www.youtube.com/watch?v=DL-i1S_MlBM
wat ik niet wist van de Coupé’s was het volgende:
en nu we het hier toch over een 2 deurs hebben,
gaan we weer on topic :Ddeze 2 deurs Rekords werden vanaf fabriek gebruikt om er Coupe’s van de maken. :o
het dak werd van de carosserie ‘gehaald’, om er dan een
andere op te plaatsen.
Dit bewijs werd geleverd door de dikte van de laklaag op te meten
bij die gele coupe, als hiervoor besproken.
blijkt dat er bij de dakstijlen en dak meer lak op te zitten
dan op andere delen van de wagen [bij coupe in org staat].het is maar een wetertje, wat ervan waar is, laat ik in het midden,
mag aannemen dat het waar is, anders kunnen zij het programme sluiten.
het geeft zodoende ook nog mogelijkheden om er een coupe van te maken :Dwens je verder veel rijplezier met deze mooie 2 deurs Rekord ;)
30 september 2010 om 18:44 #17733499Wat een reacties allemaal :P
Gisteren de bijrijderskant ook even de bitumen mat eruit gestoken aangezien die ook niet meer fabrieks origineel was, en wat blijkt, hetzelfde werk + de a-stijl welke al eens opgelapt is met een plaatje en popnagels.
Ik heb ook gezien dat de buitenkant a-stijl al eens overgezet is met wat ijzer, dit laat ik voorlopig nog even zitten aangezien ik de spatborden er niet af wil hebben, dan is het meteen weer zo’n projectauto en dat is nou net niet de bedoeling eigenlijk…
Het plan is om zaterdag de bestuurderskant te repareren, foto’s volgen :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.