Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Gare bak/druklager/wat anders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 september 2010 om 06:47 #17226329
Dag mensen,
ik heb van de week mijn versnellingsbak vervangen, omdat deze niet zo best schakelde en omdat er een ratelend geluid vanaf komt. Dit geluid hoorde ik eerst alleen als ik optrok, daarna ook gewoon als ik constante snelheid reed. Als ik de koppeling intrap is het weg. Ik dacht dat het het druklager is wat dit ratelend geluid maakte, dus heb ik een andere bak opgehaald, met een ander druklager die nog in die bak zat. Deze voelde beter aan als het oude druklager, maar nu heb ik de nieuwe bak er weer onder zitten en nou maakt deze nog meer herrie. Bij gasgeven en constante snelheid is het een keiharde ratel, bij koppeling intrappen of bij stilstand het gas in trappen hoor ik niks.
Heb ik nou al weer pech met het druklager of bak, of kan het wat anders zijn? Ik word er een beetje moe van :jerry
25 september 2010 om 07:17 #17733258in welke conditie is je achteras?
25 september 2010 om 07:20 #177332591 wiellager RA suist heeeel iets, maar verder goed volgens mij
25 september 2010 om 08:59 #17733260Zit er nog olie in de bak? Zit een olie-kering richting de tussen-as die nog welles kapot wil gaan.
25 september 2010 om 09:32 #17733261er is nieuwe olie in de bak gegaan, en ik heb nog geen olielekkage kunnen ontdekken
25 september 2010 om 09:53 #17733262Heb je de toplager wel vervangen? (Naaldlager in ‘t vliegwiel steekt de priesas in).
Bij mij is ook alweer m’n druklager kapot trouwens…. Laat de druklager voor je ‘m erin zet eerst effe een nachtje of 2 in een bak olie liggen. Schijnt te helpen :)
25 september 2010 om 11:36 #17733263zo als ik het lees.
vervang de achteras maar.
ik heb het zelfde gehad met de kadett.
en het wordt steeds erger.
opgeven moment kun je de radio niet meer horen.25 september 2010 om 11:39 #17733264Waar ligt ‘t aan dan brobbel1? Want achter-as vervangen omdat een aantal lagers kapot zijn of de olie uit de achteras eruit is…. Is beetje zonde van een as. Wat is de oorzaak hier achter, en beter nog hoe kan je ‘t voorkomen? :)
25 september 2010 om 11:42 #17733265Maar mensen, het geratel komt echt bij de bak vandaan, dus lijkt me de achteras niet relevant toch?
25 september 2010 om 11:47 #17733266tja je kan hem ook reviseren.
maar vervangen is minder werk en goedkoper.
of zaagsel er in maar is geen aanrader en is maar tijdelijk. (en je hebt het niet van mij )
waar het aan ligt.
als ik het goed heb binnen in bij de grote tandwielen.
hoe te voorkomen geen idee. (auto laten staan mischien)
maar zal wel door slijtage komen.maar 1 ding is zeker het is erg irrie en rij er niet te lang mee door.
want op gegeven moment loopt hij vast en sta in 1 keer stil of ga je haaks.
want alles daar binnen in knalt uitelkaar.kijk hier maar ff een voorbeeld als je toch door blijft rijden.
ik gun het NIEMAND.
http://www.themantarevolution.be/forum/viewtopic.php?f=14&t=1325 september 2010 om 11:54 #17733267je achteras zit aan je bak vast.
het geluid loopt via je staart stuk.
zo dat het klinkt dat het je bak is.ik had dat ook met mijn c kadett.
achteras vervangen en het was weer stil.25 september 2010 om 12:00 #17733268Wat vervang/reviseer je tijdens ‘t reviseren heb je daar wat meer informatie over? :)
25 september 2010 om 12:15 #17733269alle kogel lagers.
dus de steek assen moeten er dan ook uit.
en daar zit het werk in.
valt niet mee.25 september 2010 om 12:16 #17733270Ok, alleen de lagers dus. Niet de tandwielen e.d.. Valt opzicht in mijn ogen redelijk mee…. Je kan ‘t op de werkbank verrichten en de tijd ervoor nemen… Na ‘t vervangen van die lagers kan zo’n as weer jaren mee hopelijk :)
25 september 2010 om 12:21 #17733271tandwielen mischien.
ligt er aan hoever die heen zijn.
maar je moet de steekassen er uit halen.
daar moet je weer gereedschap voor hebben of maken.
en dan de kosten nog voor de lagers.25 september 2010 om 13:10 #17733272Alles is veel werk…. ook heb je vaak bij opel speciaal gereedschap nodig.
Maar vervangen van de lagers gaat langer mee dan een as met gebruikte lagers weer eronder zetten. De kans dat ze na 2 weken ook al lawaai gaan maken is best groot.
25 september 2010 om 13:13 #17733273ja daar zit ook wat in.
maar ja kan niet in zijn beurs kijken.
en weet niet waar hij sleutelt.
en of hij de auto elke dag gebruikt.of hij doet het alle 2.
eerst tijdelijk andere as er onder en dan ondertussen de oude revisren.
maar dat ligt aan hem zelf.25 september 2010 om 13:26 #17733274beurs is uiteraard niet zo groot ;) en ik kan heel misschien een brug gebruiken, maar de versnellingsbak heb ik ook al op de straat moeten doen en wordt ik niet zo heel vrolijk van. Maargoed, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb nog steeds het idee dat het niet van mijn achteras komt. Maar misschien moet het kwartje nog ff vallen :P
25 september 2010 om 13:36 #17733275als je de bak al vervangen hebt.
lijkt het me sterk dat het de bak weer is.
dan is het grote kans dat het je as is.as vervangen is 1 dag werk.
en als je 2 bokje’s hebt kom je al heel ver.
je kan ook ff proberen te luisteren.
zet je auto op bokje’s en zet 1 man in de auto die gas geeft en dan in de versneling.
en luister met een schroefendraaier op je bak en as.
waar het geluid het ergst is zit het probleem.het is idd een rot werkje als je alles op straat moet doen weet er alles van.
moest ik vroeger ook ben blij dat ik nu mijn eigen hok heb.
en zou je graag willen helpen.
maar ik woon helaas niet bij je om de hoek.25 september 2010 om 13:58 #17733276Prima op straat te doen hoor, je hebt alleen 2 stukjes gereedschap nodig:
Haha :) Lekker hoog de lucht in met de gasflessen eronder :)
En een lang verlengstuk voor de ratel is erg nuttig (lees: meer dan een iets halve meter lang) Handig voor de bovenste boutjes :)
25 september 2010 om 13:59 #17733277Achteras heb ik ooit al eens vervangen, omdat de oude heel hard joelde. Dus als het de achteras weer is, is dat wel ff balen. Ook op de straat gedaan, niet tof maar ging wel makkelijker dan de versnellingsbak vervangen.
25 september 2010 om 15:46 #17733278Misschien heb ik je verhaal verkeerd gelezen, laten we even het volgende testen om er achter te komen wat de oorzaak van de ratel zou kunnen zijn.
Kun je aangeven of de auto het geluid maakt in de volgende situaties, waarbij de motor natuurlijk loopt.1. de auto staat stil en de versnellingsbak in neutraal met de koppeling NIET ingetrapt.
2. de auto staat stil en de versnellingsbak in neutraal met de koppeling ingetrapt.met het verschil tussen 1 en 2 kun je je druklager controleren
3. de auto rijdt de versnellingsbak in een versnelling met de koppeling NIET ingetrapt.
4. de auto rijdt de versnellingsbak in een versnelling met de koppeling ingetrapt.
5. de auto rijdt met de versnellingsbak NIET in en versnelling met de koppeling NIET ingetraptmet het verschil tussen 3, 4 en 5 kun je bepalen of de ratel uit de achteras of uit de versnellingsbak komt.
ik ben benieuwd
25 september 2010 om 15:55 #177332791 en 2 geen ratel
3 wel
4 en 5 weer niet
Alleen dus als je rijdt, met accelereren en constante snelheid. Met afremmen op de motor ook geen ratel.
26 september 2010 om 10:24 #17733280Duidelijk voor mij :)
27 september 2010 om 10:29 #17733281owja even een aanvulling, toen het ratelen begon, was het alleen tijdens ver inveren, bijv met 80 over drempels heen. Daarna begon het bij diepere oneffenheden en het werd steeds erger, totdat het continue te horen was.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.