Forumindex › Forums › Techniek › Cih › toeren bereik 20s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 19:28 #17226167
ik heb nu al een jaar of 2 een kadett c met een 20s erin, die liep niet echt lekker, maar laatste jaar eens aan het probleem oplossen gegaan..
carb der af, injectie der op.
contact punten der af, elektrische onsteking der op..
20s nokkenas met een inlaat nok weg der af, 1900 as der in…
2.5 ecu der af, 2L ecu der op…
brandstof druk wat verhoogt, lmm tikje losser (was vooral omdat ie met de 2.5 ecu te weinig benzine kreeg maar wist toen nog niet dat het een 2.5 ecu was)naja, je hoort et al wel, sommige dingen vervangen omdat ze gewoon slecht/verkeerd waren, andere meer voor de lol
maar wat is nou eigenlijk een beetje het toeren bereik van zoon blok? hij begint nu zo vanaf de 3000 toeren echt stevig te trekken, maar echt over de 5000 heen komt het niet..
ja ja ik weet het, een cih is geen toeren motor, maar een 2.4 haalt de 5000 wel, en een 2L zou verder moeten gaan als een 2L toch?of er klopt gewoon helemaal niets van me toeren teller… dat kan natuurlijk ook….
21 september 2010 om 10:31 #17731400bij mijn 1,9s met 4 bak is dat ook zo’n beetje het normale bereik…max 6000 in een nood manoeuvre maar, dan word je al gestoord van het geluid hahaha
22 september 2010 om 21:18 #17731401Een 2.0S met injectie d’r op zal ook niet echt heel ver over de 5000 willen trekken, topvermogen ligt ergens rond de 5200/5400 toeren.
Een hele goede en frisse Manta GSI met sportuitlaat en K&N filter trok behoorlijk fanatiek tot iets over de 5750, daarboven was het echt op.
Een maat van me heeft een 2.0E met 40mm dell’orto’s en een Groep-A pijp onder z’n Ascona, beetje hetzelfde trekt goed tot de 5500 en dan is het mooiste wel geweest, kan wel door naar de 6200 maar da’s echt de absolute grens.
Standaard CIH’s zijn nou eenmaal geen toerenjagers, koppel is belangrijker23 september 2010 om 10:17 #17731402Een opgevoerde CIH haalt makkelijk 7000 t/min.:thumbup
23 september 2010 om 11:43 #17731403als ik het zo hoor val het allemaal wel mee met me blok..
maar dan vind ik het eigenlijk vreemd dat er uitspraken zijn als “een 2L maak veel beter toeren als een 2.4”
want een 2.4 komt ook zonder problemen aan de 5000, die 500 toeren meer die 2L maakt… lekker belangrijk…dat een cih geen toeren motor is was natuurlijk al duidelijk, het ging mij puur om het verschil tussen de cih modellen….
en als je maar lang genoeg geld uit geeft gaat het altijd harder natuurlijk…23 september 2010 om 13:30 #17731404origineel gepost door prayer
als ik het zo hoor val het allemaal wel mee met me blok..
maar dan vind ik het eigenlijk vreemd dat er uitspraken zijn als “een 2L maak veel beter toeren als een 2.4”
want een 2.4 komt ook zonder problemen aan de 5000, die 500 toeren meer die 2L maakt… lekker belangrijk…dat een cih geen toeren motor is was natuurlijk al duidelijk, het ging mij puur om het verschil tussen de cih modellen….
en als je maar lang genoeg geld uit geeft gaat het altijd harder natuurlijk…(als ik het goed gehoord heb) is een 2,4 een lange slag motor met dezelfde boring/diameter als de 2.0 , gemaakt op meer koppel.
de langere slag drukt naar mijn inzicht ook het max toerental.24 september 2010 om 10:57 #17731405ja zo iets heb ik ook altijd gehoord, maar in praktijk valt dat dus reuze mee…
agja, vandaag weer even met de aangepaste 20s rond gescheurd, rijd prima dus het zal ook wel.. slurpen doet ie toch wel… of ik nou veel of weinig toeren maak ;)
10 oktober 2010 om 20:49 #17731406rij al 3 jaar met 2.0 s met injecktie icm met 4 bak maar ben er zeer te vreden over
trekt harder dan 2.0ewaarom ik weet het niet maar is wel zo
begint enkel nu wat te tikken ,gaat dus plaats maken voor 2.425 oktober 2010 om 07:57 #17731407mn 1.6S draait op lpg makkelijk 6500 rpm dus een 2l moet het makkelijk trekken lijkt mij …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.