Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welkesport luchtfilter astra g 1.6 8v???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2010 om 13:02 #17226105
hallo opel fans,
Ik ben ondertussen lekker bezig met mijn astra g te verbouwen.
En ik wil graag een mooie sport luchtfilter.
Nu is het probleem: welk soort, merk, type kan ik het beste erop zetten?
Een k&p is het bekenste, en green ken ik ook wel.
Nu weet ik dat je een open systeem kan nemen, en een gesloten. en heb gehoort dat een gesloten beter is.Nu heb ik ook vaak gehoort dat een filter op een 1.6 8v helemaal niet goed gaat.
wat is hiervan waar? wat zijn de voor en nadelen? en wat kan ik het beste erop zetten? en waar te bestellen?
ik wil een systeem wat wel geluid geeft, mooie look, en kwalitief goed goed is. ik houd niet zo van rommel.
en kan je dat systeem zo aansluiten op de aanzuigbuis in de grill??
gr, robert
19 september 2010 om 13:19 #17730542ik heb eens een open k en n op een 1.6 astra sport gehad er ging toen van alles mis .
het stationaar toeren tal bleef schommelen en koud was er niet meer normaal mee te rijden.
ik heb netjes mijn geld terug gehad,maar helaas geen andere oplossing gekregen.
heb aan het eind van het liedje er een inleg filter van k en n ingelegd , maar dan mis je toch het “aanzuig” geluid……19 september 2010 om 13:27 #17730543dank voor de info, ik hoor het meer, maar ken meerdere met een f station, die er al jaren mee rondrijden
19 september 2010 om 14:11 #17730544Ik hoor zelf goede verhalen over gesloten filters van bmc, met name de carbon charger. Dit type is er ook in een universele variant, maar weet niet of deze het zelfde resultaat geeft. Let er alleen wel op dat deze filters behoorlijk aan de maat zijn, qua afmeting. Zo rijd er hier op het forum een vectra rond met zo’n filter.
Edit, die van hem is van simota, maar komt op het zelfde neer :)
19 september 2010 om 14:59 #17730545gekeken op beide site’s, maar niet leverbaar voor een 1.6 8v. heb simota een mail gestuurt, met wat hun adviceren.
het liefst heb ik geen inlegfilter, hoofdzaak is toch wel een sportief geluidje:P
19 september 2010 om 15:08 #17730546koop lekker zo’n universeel ding van marktplaats,zon simota ding is een paar honderd euro.
universele halen van 50 euro,wat extra slangetjes halen om alles aan te sluiten en je hebt dezelfde looks en uitstraling.
dit is zo’n marktplaats ding op mijn 206 gti.
zaten een hele berg klemmen en ringen bij19 september 2010 om 15:11 #17730547ja, dat is ook weer zo, even overwegen, want weet nog steeds niet of dat allemaal geweldig is op een astra g 8v.
19 september 2010 om 15:40 #17730548vermogen zit niet in zo,n blok gewoon goedkoopn filterje er op knopen en gaan
19 september 2010 om 16:13 #17730549prima, ga ik doen. kan dicht
19 september 2010 om 17:48 #17730550origineel gepost door jarnostation
vermogen zit niet in zo,n blok gewoon goedkoopn filterje er op knopen en gaanDat is nou het punt, er zit al geen vermogen in.
dan ga je er een Filter op zetten zodat ioe nog minder overhoud en klinkt alsof het motor smoort in plaats van een sportief geluid maakt.
het verbruik zal ook doen toenemen, evenals motorslijtage.
Willem
19 september 2010 om 18:05 #17730551origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door jarnostation
vermogen zit niet in zo,n blok gewoon goedkoopn filterje er op knopen en gaanDat is nou het punt, er zit al geen vermogen in.
dan ga je er een Filter op zetten zodat ioe nog minder overhoud en klinkt alsof het motor smoort in plaats van een sportief geluid maakt.
het verbruik zal ook doen toenemen, evenals motorslijtage.
Willem
oke, dat is ook geen optie, bij nader inzien blijf ik dan toch lekker orgineel rijden. maak ik eerst de auto af zoals ik hem wil, en dan, als het niet al teveel in de papieren loopt eens denken aan een moterswap:wors
20 september 2010 om 12:10 #17730552waarom niet gewoon een kn inleg filter? het beste is gewoon een inleg filter de motor is toch wel het belangrijkste deel van de auto of je moet op van die tuning beursen gaan staan dan wil je hem natuurlijk wel mooi hebben blinken en dingen er op en aan hebben voor de show.
21 september 2010 om 22:36 #17730553AnoniemLid sinds:
1 January 1970en anders een verkorte inlaat?
22 september 2010 om 14:01 #1773055422 september 2010 om 18:07 #17730555heb een K&N filter gehad op de astra G 1.6 en heb NOOIT nergens last van gehad!!
had hem toen gehaald bij NLpower
23 september 2010 om 10:23 #17730556Ik heb ook een openlucht filter (van het merk Green) op mijn astra g 1.6 8v (Z16SE)
maar ik heb nergens geen last van! Doet het prima en komt een super mooi geluid uit:)23 september 2010 om 11:43 #17730557nou ik heb ook een keer zo’n ding van K&N op mijn auto gezet (astra g Z16XE). Even op en neer naar nijmegen geknald (2 uur in totaal). Brandstofverbruik schoot omhoog en qua kracht meen ik ook dat ie wat inleverde. Gelijk er weer afgemeubeld.
23 september 2010 om 11:51 #17730558Ik snap niet waarom mensen daar zoveel geld aan uitgeven, ik heb ooit is van een oude monteur geleerd hoe het ook kan, het gaat als volgt
Pak een schroeftol/boormachine, zet er een boortje m6 op ( of pink dikte) en boor gewoon wat gaten in de onderkant van je luchtfilterhuis.
hoe meer hoe beter, leg er voor de zekerheid een stukje muggengaas overheen, filter erin, deksel erop en rijden maar werk het zelfde, zolang je geen volgas geeft hoor je het niet :Dwerkt perfect, wil je ervan af haal je voor weinig een nieuw filterhuisje!
23 september 2010 om 12:25 #17730559ik denk dat de laatste optie neg het meest voor de hand liggend is wat moet je met die zooi je motor kap zit doorgaans dicht vermogen zit er niet in in zo,n blokje lekker standaard laten minste problemen en verbruik .
23 september 2010 om 12:55 #17730560origineel gepost door Famempeters
ik denk dat de laatste optie neg het meest voor de hand liggend is wat moet je met die zooi je motor kap zit doorgaans dicht vermogen zit er niet in in zo,n blokje lekker standaard laten minste problemen en verbruik .Helemaal mee eens, maar goed, meningen verschillen.
Alvast gefeliciteerd :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.