Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › InSP naar mijn idee onnodig in display
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 12:59 #17226064
Afgelopen donderdag had ik de auto ergens voor nodig (gebruik hem niet dagelijks) en toen ik hem startte gaf die in het display ongeveer 10 seconden InSP aan alvorens de dagkilometerstteller het ging doen. Nou heb ik in het boekje gekeken en die geeft aan dat er dan onderhoud aan gepleegd moet worden (onderhoudsbeurt denk ik dan).
Ik heb deze Opel Corsa C automaat (easytronic) gekocht in februari/maart van dit jaar. 26 februari ofzo gekocht en 3 maart opgehaald. Bij aflevering zat een APK en een grote afleveringsbeurt. Hij heeft dus voor een dik half jaar terug zijn laatste onderhoud gehad.
Voor mij is het nu heel moeilijk om uit te vinden of de garage de InSP niet heeft (kunnen) uit(ge)lezen en dat de vorige eigenaar hem rond deze periode altijd een onderhoud liet plegen. Wat ik ook gelezen heb is dat het met de kilometerstand te maken kan hebben en er kan natuurlijk ook echt iets aan de hand zijn. Iets verstopt ofzo. Lastig om erachter te komen wat het is.EDIT: Ik heb er net een aantal dingen op nageslagen. Kwam bijvoorbeeld het keuringsrapport tegen van vorig jaar van de vorige eigenaar waaruit bleek dat die hem vorig jaar op 24 september heeft laten keuren. En 2 jaar terug (30 september 2008) is het laatste wat ik in het serviceboekje tegenkwam waar ook alle APK’s etc. met stempel van dealer vermeldt moeten worden voordat hij in maart voor de aflevering voor mij gekeurd werd. Op zich dus niet zo gek dat InSP er sinds 16 september staat dan.
18 september 2010 om 19:24 #17730023InSp betekent idd dat er een onderhoudsbeurt nodig is.
Bij mijn corsa-c uit 2005 zijn er geen vaste intervallen maar zijn de service-beurtintervallen afhankelijk van het gebruik (bij zwaar gebruik eerder een onderhoudsbeurt nodig). Volgens mij heet dat ecoflex o.i.d. Ik rij van beurt tot beurt ongeveer 40.000 km tot dat ik weer een melding krijg.
Na een servicebeurt reset de dealer de teller dan weer.De teller resetten kun je ook zelf doen:
Rem intrappen –> tegelijkertijd de dagteller indrukken –> terwijl je rem ingetrapt houd en het knopje van de dagteller ingedrukt houd moet je het contact aan doen en vast blijven houden totdat je streepjes in het display krijgt. Dan alles loslaten en de InSP teller is weer gereset.Ik weet niet of jij ook een Corsa met ecoflex hebt, of één met vaste intervallen (kun je in het boekje wel zien denk ik). Als het vaste intervallen is staat hij volgens mij geprogrammeerd op 30.000 km.
Waarschijnlijk heeft de garage idd de teller niet gereset, staat er op de papieren die je hebt niet een kilometerstand van de servicebeurten ? Dan zou je kunnen kijken of er nu ongeveer 30.000 meer op je teller staat?
19 september 2010 om 15:21 #17730024origineel gepost door jwda
InSp betekent idd dat er een onderhoudsbeurt nodig is.Bij mijn corsa-c uit 2005 zijn er geen vaste intervallen maar zijn de service-beurtintervallen afhankelijk van het gebruik (bij zwaar gebruik eerder een onderhoudsbeurt nodig). Volgens mij heet dat ecoflex o.i.d. Ik rij van beurt tot beurt ongeveer 40.000 km tot dat ik weer een melding krijg.
Na een servicebeurt reset de dealer de teller dan weer.De teller resetten kun je ook zelf doen:
Rem intrappen –> tegelijkertijd de dagteller indrukken –> terwijl je rem ingetrapt houd en het knopje van de dagteller ingedrukt houd moet je het contact aan doen en vast blijven houden totdat je streepjes in het display krijgt. Dan alles loslaten en de InSP teller is weer gereset.Ik weet niet of jij ook een Corsa met ecoflex hebt, of één met vaste intervallen (kun je in het boekje wel zien denk ik). Als het vaste intervallen is staat hij volgens mij geprogrammeerd op 30.000 km.
Waarschijnlijk heeft de garage idd de teller niet gereset, staat er op de papieren die je hebt niet een kilometerstand van de servicebeurten ? Dan zou je kunnen kijken of er nu ongeveer 30.000 meer op je teller staat?
Wat mijn boekje aangeeft is dat de service-intervalaanduiding afhankelijk van tijd- of kilometerintervallen al naargelang het eerste wordt bereikt melden wanneer de volgende onderhoudsbeurt moet uitgevoerd worden. Er zit ook een sticker op het serviceboekje beurt bij 30.000 km of 1 keer per jaar.
Bij het toelaten tot de weg 20 april 2001 (vanuit de fabriek dus) is er een afleveringsinspectie uitgevoerd. Vervolgens is er een jaar later bij een km.stand van 13.918 km. een opel service-check gepleegd (eerste 3 jaar geen APK nodig dacht ik bij nieuwe auto’s is het niet?). Vervolgens bij 30.148 km. een onderhoudsbeurt alvorens er 5 jaren lang niets aan zou gebeuren. In September 2008 een onderhoudsbeurt zoals in het boekje staat bij een km. stand van 111.632. Alvorens hij afgelopen maart aan mij geleverd werd is er een grote beurt gepleegd en een nieuwe APK erop. Dat is wat in het boekje staat.
En als laatste heb ik nog het keuringsrapport van vorig jaar erbij liggen hier. Vorig jaar bij de APK op 24 september had de wagen een km. stand van 116.796 km.
Ik denk nu dat hij het aangeeft omdat het jaar (bijna) voorbij is en dat ze de service-interval aanduiding niet hebben (kunnen) (ge)reset(ten)19 september 2010 om 16:58 #17730025computer heeft een onderhoudsinterval in zijn systeem zitten waardoor bij een vooraf ingestelde kilometerstand het insp. in beeld komt .
Als ik me niet vergis gebeurt dit bij 15.000 km , 30.000 km , 45.000 km enz. enz.
Waarschijnlijk heeft je auto bij de aflevering tussen deze kilometers gezeten en aangezien de computer nog niet op zijn kilometers zit geeft de computer nog geen insp. aan .
Ik had het bij mijn auto ook , apk + grote beurt in juni en insp. ging aan in september en het jaar er op in december ( reed ongeveer 12.000- 13.000 km pj ) .
Kortom geen zorgen over INSP. en even laten resetten bij de dealer of zelf even doen zoals hierboven uitgelegd ;)
31 oktober 2010 om 20:03 #17730026Even een opdonder geven dit topic.
Ik heb kortgeleden (halve week denk ik dat het geweest is) contact gehad met 2 garages hier in de omgeving over deze melding. In dat mailtje had ik een aantal vragen staan, nu heb ik er van een antwoord terug maar niet naar tevredenheid op mijn vragen. Het antwoord wat ik kreeg is als volgt.Deze auto is toe aan een inspectie beurt.Dit signaal kan woren gewist bij uw garage.
. De vragen die ik gesteld heb zijn de volgende. Ik hoop dat jullie mij er een beetje mee kunnen helpen. Dat maakt voor mij het besluit proffesioneel laten verwijderen of zoals hierboven omschreven ook weer iets makkelijker.
– Hij gaf het het eerst aan zoals ook hier al gezegd 8 dagen voordat de eigenlijke APK zou verlopen, kan het daarmee te maken hebben?
– Uitlezen, wordt dat binnen een paar minuten gedaan of duurt het wat langer/de hele dag en moet je van tevoren bellen of kun je zo de garage binnenrijden??Even voor de duidelijkheid, vooral die 2e vraag is een belangrijke voor mij. Ik rijd automaat en mag dat ook alleen maar en hoeveel garage hebben er nu een automaat als leenauto evt. Exact minder als 10 in het land durf ik te wedden. Ik kan zo regelen dat er iemand meerijdt zodat ik ook weer thuis kom mocht de auto achter moeten blijven maar dan moet ik rekening houden met de planning (wanneer ik kan hoeft de ander niet altijd te kunnen en andersom).
1 november 2010 om 08:45 #17730027als de auto in februari een beurt heeft gehad en je nog niet meer dan 15.000 km gereden hebt , dan is je auto nog niet toe aan een kleine beurt . Kortom geen zorgen ;)
het resetten duurt hooguit een minuut , dus dat moeten ze wel even tussendoor kunnen doen ;)
edit : Dat verhaal van je APK snap ik alleen even niet , je zegt dat je de auto in februari gekocht hebt met een nieuwe APK en dat je een keuringsrapport van 24 september hebt gevonden . hier zit welgeteld 5 maanden tussen en naar mijn weten kan je een auto pas 2 maanden voor verloop van de afloopdatum laten keuren :hmmz . Dat vindt ik wel vreemd :hmmz
1 november 2010 om 09:07 #17730028origineel gepost door crossagek
als de auto in februari een beurt heeft gehad en je nog niet meer dan 15.000 km gereden hebt , dan is je auto nog niet toe aan een kleine beurt . Kortom geen zorgen ;)het resetten duurt hooguit een minuut , dus dat moeten ze wel even tussendoor kunnen doen ;)
edit : Dat verhaal van je APK snap ik alleen even niet , je zegt dat je de auto in februari gekocht hebt met een nieuwe APK en dat je een keuringsrapport van 24 september hebt gevonden . hier zit welgeteld 5 maanden tussen en naar mijn weten kan je een auto pas 2 maanden voor verloop van de afloopdatum laten keuren :hmmz . Dat vindt ik wel vreemd :hmmz
Volgens het keuringsrapport wat ik laatst gevonden heb is die op 24 september gekeurd inderdaad (toen nog in bezit van de vorige eigenaar). Eind februari heb ik de auto aangeschaft en toen is hij in 5 a 6 dagen rijklaar gemaakt zoals dat zo mooi heet. De nieuwe APK staat nu volgens mij op 1 maart. Die APK keuring is een service geweest van de betreffende dealer door hem bij aflevering in de prijs in te begrijpen. Ik heb een vast bedrag afleverkosten betaald en alles wat daar overheen gaat zit dan bij de prijs in. Even een voorbeeld, vorig jaar hebben mijn ouders een nieuwe 2e hands auto gekocht (net als ik dit jaar) met APK en dit jaar waren ze 750 euro voor de keuring kwijt. Je betaald dus voor de keuring het eerste jaar niets/minder. Hoe het dan kan dat het na 5 maanden alweer is is omdat ze hem bij de aflevering gekeurd hebben.
5 november 2010 om 08:29 #17730029reset de insp dan gewoon zelf is het probleem ook opgelost.
contact uit knopjedagteller ingedrukt voet op rem contact aan zal insp gaan knipperen knopje inhouden tot er 4 streepjes komen en vola. opgelost
8 november 2010 om 15:57 #17730030Daar zijn we voor de verandering weer eens.
Ik heb net voor het eerst geprobeerd (net voor de winter) hem zelf te resetten en dat is nog niet helemaal gelukt. De volgende handelingen heb ik uitgevoerd aan mijn Opel Corsa C Easytronic om het voor elkaar te krijgen.– Contact uit
– Knopje dagteller ingedrukt
– Voet op rem (zowel tegelijk als los van elkaar 2 bovenstaande dingen)
– Contact aan tot alle lampjes gaan branden (accu, motorolie etc.)
– Vervolgens ging INsP inderdaad knipperen
– Maar die 4 streepjes kwamen er niet. Ik heb hem een aantal keren 1 minuut vastgehouden (hij knippert dus vanaf combi rem/dagteller al) en toen die uitgeknipperd was gecontroleerd maar InSP staat er nog steeds.Doe ik iets verkeerd of is dit niet zelf weg te halen op de een of andere manier dat jullie zeggen??
Als die het zo niet doet er toch maar mee naar een dealer denk ik.8 november 2010 om 16:47 #17730031zover ik weet moet die na een tijdje stoppen met knipperen dan is het klaar dat lukt dus niet??
8 november 2010 om 20:54 #17730032origineel gepost door Corsa A GSI
zover ik weet moet die na een tijdje stoppen met knipperen dan is het klaar dat lukt dus niet??Nee dat lukt inderdaad niet. Hij knipperde vanmiddag 1 minuut lang en daarna niet meer. Maar toen ik vervolgens startte gaf die hem nog steeds weer.
Dealerwerk waarschijnlijk toch.10 november 2010 om 10:34 #17730033even over dat keuren.
je mag zover ik weet keuren zovaak je wilt,
al is het elke dag.
het is aleen wel zo:
even een voorbeeld hij is op 01-03-2010 gekeurd.
keur je hem meer dan 2 maanden vantevoren (bijv 01-05-2010) is hij maar 1 jaar geldig vanaf het moment dat je hem keurt (01-05-2011)
zou je hem binnen de 2 maanden keuren (01-01-2011) dan is de keuring geldig tot 01-03-2012
oftewel binnen de 2 maanden keuren dan behoud je die 2 maanden wel.dit durf ik niet 100% te garanderen maar wel heel zeker
20 januari 2011 om 18:40 #17730034Ik hoop het probleem gevonden te hebben wat ‘InSP’ laat zien bij het starten iedere keer. Voor een dik uur terug is er iemand anders mee weggereden (met toestemming natuurlijk) en toen viel me op dat niet het gehele kenteken in het donker zichtbaar was. De rechterlamp die op het kenteken achter schijnt is kapot.
Van het weekend maar eens kijken of dat simpel zelf te vervangen is want je hoort steeds vaker dat je ermee naar de dealer moet. En hopen dat de melding weg is hoewel ik dat niet verwacht, dan zou ik al zeker 3 maanden met kapot licht rijden wat nooit opgevallen is. Ik heb natuurlijk geen zin in een bekeuring dus niet al te lang laten liggen en daarbij zit het rubber van een van mijn ruitenwissers los dus die moet er ook minstens 1 nieuwe op. Liever nu als over een week of 3 want APK verloopt begin maart en geen zin in gestress om hem de keuring door te laten komen door een ruitenwisser die het niet doet en een lamp die het begeven heeft.20 januari 2011 om 19:43 #17730035INSP heeft niets met lampjes ed. te maken…
20 januari 2011 om 19:54 #17730036kan wel astra h heeft dat ook
insp staat dan voor een beurt
insp2 staat voor kapotte verlichting als je geen bc hebt die het aan geeft
insp3 staat ook nog ergens voor weet alleen niet meer wat
en dan meende ik dat er ook nog een insp4 was20 januari 2011 om 20:31 #17730037[rquote=1847324&tid=133509&author=Njoy_Corsa]
INSP heeft niets met lampjes ed. te maken…[/rquote]
Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had laatst, maar ook ik kan me vergissen. En anders gaat het over een dikke maand weg als die naar de APK moet. Voor 1 maart is dat geloof ik, maar de brief komt nog als het goed is.
22 januari 2011 om 11:39 #17730038InSP heeft bij een Astra-H en Corsa-D wel met lampjes te maken, maar dan idd met een 2 erachter.
Resetten CORSA-C doe je zo:
Contact uit.
Resetknop dagteller indrukken en ingedrukt houden
Contact aan. (resetknop dagteller blijven indrukken)
InSP gaat nu knipperen.
Even later verschijnen er
in je display en is hij gereset22 januari 2011 om 17:08 #17730039Dat heb ik wel eens geprobeerd corsa_c20xe maar op de een of andere manier werkt dat niet.
Ik heb een keer overgeschreven toen iemand exact hetzelfde zei als jij en toen in de auto geprobeerd maar hij knippert 1 minuut en dan gaat hij uit. Maar eind volgende maand (voor 1 maart) moet die toch naar de APK dus daar kijken we wel overheen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.