Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › d-kadett aandrijfassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2010 om 19:27 #17226051
weet iemand hier wat voor aandrijfassen ik moet gebruiken voor de ombouw van een c16nz in een d-kadett? Ik heb het spul al wel rijdende, maar heb het idee dat er ergens iets niet goed zit.
Zou anders iemand mij de lengte van de korte, en lange as op kunnen meten, en hier neer zetten?
En tevens. Ik had over de benzinetanken van de d-kadetten gehoord, dat hier geen tank van een e-kadett past? Ik heb het namelijk wel voorelkaar gekregen, heb er een tank van een e-kadett gsi onder. Hangt ietwat schuin, of is dat altijd zo?
En dan nog 1 laatste vraag. Heeft ook iemand een foto, of schema, van de vacuum aansluiting van een c16nz?
Groeten Jan.
17 september 2010 om 19:57 #17729911van een E kadett van voor 86 past wel.. weet niet welk jaar die van jou was ?
19 september 2010 om 21:03 #17729912De oude en nieuwe tank kan je makkelijk uit elkaar houden,
Bij het oude model (42 liter) loopt de uitlaat er recht onderdoor, net als bij een D-Kadett.
Bij het nieuwe model (52 liter) loopt de uitlaat er schuin onderdoor.Assen van de D- en E-Kadett, C-Ascona en volgens mij ook nog de F-Astra en A-Vectra zijn even lang.
Je hebt wel dikke en dunne uitvoeringen.
Bij een D-Kadett heeft alles dunne assen, behalve de 1.6 (D) en 1.8 GTE. ( Big Blocks, net als de C20NE, C20XE, enz.)
De C16NZ is een opgeboorde 1.3 (Small Block), en heeft ook nog dunne assen.
Grofweg kan je zeggen dat een Big Block dikke assen heeft en een Small Block dunne. Bij de diesels gaat dit echt niet op.22 september 2010 om 19:28 #17729913oke, dan heb ik dus een nieuwer type tank te pakken. Maar die zit er wel gewoon onder nu. Hangt een beetje scheef, maar dat ga ik dit weekend nog oplossen.
Gaat de achteras van een e-kadett gsi (jullie weten nu ongeveer welk bouwjaar) ook onder mijn d-kadett passen? De breedte van de e-kadett as is 110 cm, gemeten op de buitenkant van de draaipunten.
Dan rest me alleen nog een andere bak, omdat deze zonder olie staat. Omdat het houdertje voor de remslang een gat in de bak heeft gesleten. Dus die moet dan ook even verplaatst. En een andere bak is er ook al.
Dan direct maar icm. e-kadett poten, en gsi remmerij.
Dan lijkt het mij alweer aardig de goeie kant op te gaan.
Zal binnenkort eens wat foto’s maken, en posten. Voor de liefhebber. Let dan niet op de uiterlijke staat. Ik wil hem eerst technisch goed hebben, en dan geheel strippen, restaureren en weer opnieuw opbouwen.
22 september 2010 om 21:12 #17729914De mijne heeft ook een achteras van een E-Kadett GSi, moet gewoon passen.
GSI remmerij is nooit verkeerd.We wachten op de :kewlpics, ben ook erg benieuwd hoe je die tank eronder hebt zitten.
23 september 2010 om 16:08 #17729915Nu doemt het volgende probleem op. Had wat andere velgen gehaald, en eronder gezet. Het leek op het ook dat het wiel aan de bijrijderskant voor, een beetje verder naar achteren in de wielkast zit dan degene aan de bestuurderskant.
Even opgemeten, linkerzijde was hoh. 2515mm. De rechterzijde was meer dan 10mm langer.
Volgens de gegevens moet de lengte 2514mm zijn, dat kan een tollerantie in mijn meetlintje zijn :D
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb de draagarmbevestigingspunten al bekeken. Volgens mij zitten die nog waar ze moeten zitten. Alleen viel me wel op dat de fusee wel erg schuin op de draagarm zit (maar dit is weer de linkerzijde, die volgens de gegevens goed moet zijn).
Ik snap er de ballen niet meer van. Hopelijk iemand van jullie nog wel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.