Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aankooptips Vectra B caravan 2.0 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2010 om 20:23 #17225990
dag mensen.
Ik ben van plan om een vectra B 2.0 Dti uit 1998 te bekijken.
nu ben ik wat betreft de opels een leek.
Waar moet ik op letten bij deze auto?
auto heeft nu 370 000 gelopen
is dat een probleem ?zijn er minpunten etc.
alle info is welkom.
ga as vrijdag de auto bekijken namelijk.Wat is het verbruik ongeveer van zo een auto 1 op 17-18 haalbaar ?
en uiteraard kwartaal kosten wegenbelasting.
heb op het moment een 1.7 Eco diesel corsa uit 1998 die 1 op 21 rijd15 september 2010 om 20:38 #17729242Ik denk dat een 2.0DTI last had dat de dieselpompen wel eens stuk wilden lope, Ben niet 100% zeker
15 september 2010 om 20:47 #17729243das al een begin om aandacht aan te besteden.
hebben deze wagens last van roest op bepaalde plekken
15 september 2010 om 20:49 #17729244kijk ff op de site van Paashaas http://www.opelvectra.info
15 september 2010 om 20:56 #17729245origineel gepost door sw_reijnders
kijk ff op de site van Paashaas http://www.opelvectra.infobedankt voor de link zal er naar kijken.
15 september 2010 om 20:56 #17729246Ik heb er ook zo een gehad heb hem weg gedaan met 267000km op de teller liep nog als een zonnetje.
Aandachtspunt bij deze motor is het oliepeil. verbruiken vaak wat olie niet heel veel maar wel in de gaten houden.
En controleer bij de achterportieren de deurhaken in de deursponning roesten vaak!
Maar is er geen een te vinden met minder km?15 september 2010 om 21:00 #17729247origineel gepost door JoopvanBennekom
Ik heb er ook zo een gehad heb hem weg gedaan met 267000km op de teller liep nog als een zonnetje.
Aandachtspunt bij deze motor is het oliepeil. verbruiken vaak wat olie niet heel veel maar wel in de gaten houden.
En controleer bij de achterportieren de deurhaken in de deursponning roesten vaak!
Maar is er geen een te vinden met minder km?al de diesels die ik heb kunnen vinden zitten om en rond de 3 a 3,5 ton
opzicht is dat niet zo een probleem mits hij gewoon goed onderhouden is.heb in het verleden een vento gehad die 3 blokken versleten heeft in totaal bijna 9,5 gelopen
15 september 2010 om 21:02 #17729248Is bij diesel ook geen probleem maar zoals ik zei let op het oliepeil.
15 september 2010 om 21:07 #17729249thnx voor de tip :thumbup
15 september 2010 om 21:31 #17729250graag gedaan!:D
16 september 2010 om 07:57 #17729251Zoals bas al zei, kijk eens op de site van paashaas.
Voornamelijk de brandstofpomp wil wel eens stuk gaan , maar mijn vec heb ik vorig jaar ingeleverd met 330.000km en deze heeft geen problemen gehad.
Verder heb je roestvorming bij de slotvangers van de achterdeuren.Voor de rest viel het bij mijn vec wel mee !
16 september 2010 om 17:18 #17729252Idd brandstof pomp en abs computer. Die van mij haalt met moeite 1:13… Dus 1:17 lijkt mij erg knap.
En kijk ff via rdw naar het ledig gewicht en dan via de belastingdienst wat de kosten zijn. Die van mij is volgens mij iets van 330 per kwartaal.
16 september 2010 om 21:59 #17729253even opletten roest bij deurvangers achter.
op de brug de kokerbalken even nakijken net na het subframe. ook een slecht puntje
de achterschermen op roest nakijken
net boven de dorpel bij de achterportier heb je ook roestvorming vlakbij de lasnaad.
Brandstofpomp is een issue ja.
ABS kan je problemen mee hebben.
23 september 2010 om 00:22 #17729254Ik heb sinds juni een station met een X20DTH motor uit ’98. Rijdt super, haalt net geen 1000 liter op een tankbeurt van 55 liter (ongeveer 1:18 dus).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.