Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Chiptuning of tuning box
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2010 om 19:38 #17225947
Wie het weet mag het zeggen.
Meeste tuners die kenvelden in je ecu veranderen, geven voor een Z19DTH motor 180pk na tuning op…
Tuning kost dan veelal om en nabij de 300 euro (vrij normaal)Wat kan een tuningsbox niet wat een omgeprogrammeerde ecu wel kan.??
Serienleistung
RaceChip
of
RaceChip ProOhne RaceChip
Leistung in kW 110 kW
Leistung in PS 150 PS
Drehmoment 320 NMDie hier dargestellten Leistungsdaten stellen eine für dieses Fahrzeug ideale Mischung aus Mehrleistung, Dreh-momentsteigerung und Kraftstoffersparnis dar.
Sie können die Leistung selbst nach Ihren Wünschen am RaceChip anpassen.
Tuning
Veränderung
138 kW +25 %
188 PS +25 %
388 NM +21 %Preis:
EUR 129,00In Warenkorb legen
Ihr Vorteil:
● Volldigitale Technik
● Einfacher Einbau
● Robustes Alugehäuse
● Russfiltertauglich
● Spurlos Rückrüstbar
● Schalt- und Automatikgetriebe
● Keine Folgekosten
● inkl. Einbauzubehör
uvm.Tuning pro
Veränderung
142 kW +29 %
193 PS +29 %
407 NM +27 %Geven toch meer pk’s en koppel op dan menig tuner hier in nerderland… En dan met een tuningsbox….
Wie het weet mag het zeggen:wors
14 september 2010 om 19:41 #17728811tunings boxen AFBLIJVEN !!!!!
die houden de ecu voor de gek.
Met alle gevolgen van dien.Ik zou voor chiptuning gaan.
En dan naar bijvoorbeeld EDS of Klasen motorsport (beide in Duitsland)14 september 2010 om 19:46 #17728812ff kijken waar EDS zit.
thanx…
14 september 2010 om 20:00 #17728813marl
14 september 2010 om 20:12 #17728814Yep in Marl:wors
Jan
15 september 2010 om 10:23 #17728815lee wel hele goede berichten over EDS, ook van de duitsers…
ben benieuwd wat zoiets kost….hij is nu al behoorlijk snel, maar ben nieuwsgierig genoeg om er 200pk uit te laten komen…
Maar eerst mijn lenso granza velgen15 september 2010 om 10:32 #17728816De duitsers zelf gaan liever naar klasen. ( zie motor-talk.de )
16 september 2010 om 17:41 #17728817origineel gepost door speaker
De duitsers zelf gaan liever naar klasen. ( zie motor-talk.de )Maar naar mijn smaak alleen maar omdat die waarschijnlijk een nettere tent hebben en je een negatief advies geven als je met een blok aan komt wat meer dan 150 K heeft gelopen.
Safe driving Jurgen
17 september 2010 om 11:05 #17728818Heeft iemand ervaring met het opsturen van de ecu naar EDS ? Heb dan wel Meriva maar kwam EDS hier tegen.
Meriva is alleen bij EDS te chiptunen , OBD lukt niet. Heb er nu “tijdelijk”een powerbox in maar die gaat eruit.17 september 2010 om 15:43 #17728819origineel gepost door Gerda43
Heeft iemand ervaring met het opsturen van de ecu naar EDS ? Heb dan wel Meriva maar kwam EDS hier tegen.
Meriva is alleen bij EDS te chiptunen , OBD lukt niet. Heb er nu “tijdelijk”een powerbox in maar die gaat eruit.Check dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=123441
17 september 2010 om 15:47 #17728820origineel gepost door afterburner27
lee wel hele goede berichten over EDS, ook van de duitsers…
ben benieuwd wat zoiets kost….hij is nu al behoorlijk snel, maar ben nieuwsgierig genoeg om er 200pk uit te laten komen…
Maar eerst mijn lenso granza velgenUitdraai van de mijne nadat hij door EDS onder handen is genomen:
Ongeveer 500 euro volgens de website. Over de prijs valt te onderhandelen
18 september 2010 om 07:38 #17728821en dan nooit meer na de opeldealer voordat ze je data overschrijven!!!
grt Nico18 september 2010 om 08:16 #17728822origineel gepost door afterburner27
en dan nooit meer na de opeldealer voordat ze je data overschrijven!!!
grt NicoEDS zet het de software kosteloos terug. Kost je alleen de brandstof en tijd voor het heen en weer rijden. EDS gebruikt de meest recente software. Bij een Vectra C die uit productie is is de kans is klein dat er een nieuwere versie komt die er door de dealer overheen gezet wordt. Je kunt ze ook vragen geen software updates uit te voeren.
6 oktober 2010 om 21:20 #17728823en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…
7 oktober 2010 om 07:20 #17728824origineel gepost door afterburner27
en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.Safe driving Jurgen
7 oktober 2010 om 07:23 #17728825Trouwens, op de website van courtenay wordt haarfijn uigelegd wat de nadelen van z’n tuning box zijn.
Safe driving Jurgen
7 oktober 2010 om 17:55 #17728826origineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.Safe driving Jurgen
Heeft het vliegwiel invloed op het koppel dan? Als de koppeling omhoog is en de motor volledig gekoppeld is met de wielen heeft het vliegwiel toch geen invloed meer en wordt het koppel volledig door de motor geleverd, of zie ik dit verkeerd?
Wat voor een voordeel biedt zo’n dual mass vliegwiel boven op het normale vliegwiel?
8 oktober 2010 om 19:29 #17728827Daar zeg je wat. Heb ik geen verstand van. Let wel naast mijn vliegwiel zijn toen ook de koppelingsplaten en de hydrauliek compleet vervangen. Rijdt sindsdien een stuk rapper naar z’n hogere toeren. Vooral als ik ‘ in z’n 3 door trek tot de 5300 toeren.
Safe driving Jurgen
8 oktober 2010 om 20:33 #17728828origineel gepost door Erwin
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.Safe driving Jurgen
Heeft het vliegwiel invloed op het koppel dan? Als de koppeling omhoog is en de motor volledig gekoppeld is met de wielen heeft het vliegwiel toch geen invloed meer en wordt het koppel volledig door de motor geleverd, of zie ik dit verkeerd?
Wat voor een voordeel biedt zo’n dual mass vliegwiel boven op het normale vliegwiel?
Een vliegwiel heeft op de eerste plaats de functie om de motor draaiende te houden, zonder vliegwiel loopt de motor onrustig of valt zelfs stil.
Een duo massa vliegwiel heeft daarnaast de taak vibraties van de motor op te vangen zodat ze niet in de versnellingsbak terecht komen.
Vroeger werden bakken veel sterker gebouwd, en hadden diesels veel minder koppel. Maar tegenwoordig moet alles lichter en kleiner, en moeten er ook nog eens 6 versnellingen in. Daarnaast hebben dieselmotoren enorm veel kracht (koppel) gekregen de laatste jaren.
Als je duo massa vliegwiel versleten is kan het zijn dat hij dusdanig rammelt dat je koppeling slipt.
9 oktober 2010 om 08:03 #17728829Bedankt voor de uitleg!
Er zit dus standaard al een dual mass vliegwiel in. Ik dacht dat je dit als ‘upgrade’ er in kon zetten. Ik ben benieuwd hoe lang deze het bij mij uithoudt na het chippen.
9 oktober 2010 om 08:11 #17728830ik denk dat je vliegwiel nu nog sneller naar de eeuwige jachtvelden gaat.
Als hij al een rammel vetoond , wordt dit alleen nog maar erger….
totdat je gek wordt van het rammelen, en je bijna niet meer kunt schakelen…
bij mij begint hij ook al slechter te schakelen…net of hij tegen werkt, met het in de versnelling zetten…
ontkoppelt slechter….9 oktober 2010 om 08:21 #17728831Uiteindelijk is alles kapot te krijgen als je de auto ‘mishandeld’. Bij mij schakelt hij wel een stuk soepeler na het chippen. Ik denk dat als je normaal rijdt en dus niet constant sprintjes trekt waardoor de koppeling en het vliegwiel ze constant op hun donder krijgen de slijtage wel mee zal vallen.
We dwalen af van de topic start; het advies is in elk geval om geen tuning box te nemen maar te kiezen voor chip tuning op maat en je auto met respect blijven behandelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.