Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motormanagementlampje brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2010 om 19:32 #17225784
Hallo allemaal,
Een week of 4 geleden is het storingslampje met een auto en de sleutel gaan branden van mijn opel corsa 1.0 uit 2003.
Na veel heen en weer naar de garage is de EGR klep vervangen en is er een nieuwe luchtmassameter geplaatst.
Helaas is ook het motormanagementlampje gaan branden en inmiddels 4 weken later, heeft de opel garage gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden. Ze hebben alles geprobeerd!
Wat kan ik nu doen? Kan ik ermee doorrijden? Komt mijn auto met het lampje door de keuring? Kan ik bij Opel NEderland terecht?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want het zorgt voor veel stress, kosten en onzekerheid.
Bedankt!
10 september 2010 om 20:28 #17727148is een auto met een sleuteltje niet dat hij een beurt nodig heeft?
corsageak
10 september 2010 om 21:46 #17727149nope storing motormanagement
10 september 2010 om 22:07 #17727150Wat geeft de auto voor foutcode als die wordt uitgelezen? Mischien dat iemand het al eens heeft meegemaakt. Zijn er nog andere “symptomen”? Rijdt de auto slechter of stottert die? Zomaar een paar dingen die binnen schieten……..
11 september 2010 om 08:28 #17727151Het is maar weer is gezegd .
de Opel garage heeft gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden .
nu kunnen dat 2 dingen zijn
1e de klant geeft ze de ruimte niet (mag niks kosten ) geloof ik bij deze niet in .
2e sluit die opel keet lopen dan eikels rond .meer kan ik er niet van zeggen.
gelukkig is het Motorhuis Hoofddorp ook weg en nu van Kouwen geworden
motorhuis Geweest met melding dimlicht in de pc van omega b2 van 2002
let op met xeon nou zou dat zijn lamp stuk dat wist ik zelf wel maar niet van toepassing ..na dik een uur om de auto te wandelen moest ik hem maar laten staan ???????
mee genomen en men wou factuur voor dat uur maken (de gek ) ben naar Vak gar Nippon in Hoofddorp gereden alwaar de Omega gekeurd was verhaal verteld tot mijn grote verbazing zegt iekijk is achter de beide linker wielen zitten hoogte sezoren voor de kolampen spuit daar wd 40 op en je probleem is weg.en inderdaad :thumbup
dus mijn vraag aan de mensen die mogelijk bij Opel werken
worden julie getraind in stom doen of stommetje te spelen.
Bert
11 september 2010 om 08:28 #17727152Het is maar weer is gezegd .
de Opel garage heeft gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden .
nu kunnen dat 2 dingen zijn
1e de klant geeft ze de ruimte niet (mag niks kosten ) geloof ik bij deze niet in .
2e sluit die opel keet lopen dan eikels rond .meer kan ik er niet van zeggen.
gelukkig is het Motorhuis Hoofddorp ook weg en nu van Kouwen geworden
motorhuis Geweest met melding dimlicht in de pc van omega b2 van 2002
let op met xeon nou zou dat zijn lamp stuk dat wist ik zelf wel maar niet van toepassing ..na dik een uur om de auto te wandelen moest ik hem maar laten staan ???????
mee genomen en men wou factuur voor dat uur maken (de gek ) ben naar Vak gar Nippon in Hoofddorp gereden alwaar de Omega gekeurd was verhaal verteld tot mijn grote verbazing zegt iekijk is achter de beide linker wielen zitten hoogte sezoren voor de kolampen spuit daar wd 40 op en je probleem is weg.en inderdaad :thumbup
dus mijn vraag aan de mensen die mogelijk bij Opel werken
worden julie getraind in stom doen of stommetje te spelen.
laat vooral de wagen staan KASSA
Bert
11 september 2010 om 08:42 #17727153Nou we hebben het nooit over de kosten gehad, we wilden gewoon dat het opgelost werd, maar helaas hebben ze van alles vervangen en getest, maar het motormanagementlampje blijft branden. Stuurapparaat is vervangen, maar dit bleek ook niet het gewenste resultaat op te leveren.
Ik weet nu niet of het zin heeft om weer naar een andere opel garage te gaan, want die gaan ook weer van voor af aan beginnen. Kan ik er niet gewoon mee doorrijden en komt mijn auto dan wel door de keuring.
Op dit moment rijdt de auto wel normaal, af en toe een lichte hapering, maar niet regelmatig.
Graag jullie advies,
Bedankt!
11 september 2010 om 18:54 #17727154hier bijna het zelfde probleem gehad na div onderdelen vervangen lambazonde div relais (benzinerelai) auto bleef normaal lopen na div onderzoeken in de garage was een defect in boordcomputer die hebben ze laten repareren
dat ze het gevonden hebben bij een niet opel garage die wel wouden vinden wat de oorzaak was
viel gelukig nog wel in de gerantie11 september 2010 om 18:58 #17727155nou weet je wat het is . . . we moeten toch weten WELKE foutcode te voorschijn komt bij het uitlezen van die auto!!
dat lampje kan echt 1001 redenen hebben om te branden.
Maar dit is echt typisch een dealer.
Denk dat het de EGR is . . . dat is x-aantal euro meneer . . . oh dat was het toch niet . . . denk dat het de lucht massa meter is . . . dat is x-aantal euro meneer . . . oh dat was het toch niet.Ze gooien dus prima werkende onderdelen weg!!!
En rekenen het gewoon door aan je.12 september 2010 om 20:41 #17727156Juist!! Bij mij had ik ook een brandend lampje.. Naar de Opel dealer, EGR klep zogenaamd defect, nieuwe op laten zetten. Auto teruggekregen reed exact hetzelfde en het MM lampje brande net zo hard weer.. met als excuus dat het uitzoeken meer ging kosten dan dat de auto waard was. (B GSi, 1996, 180dkm).
Vette poep dus, laten uitlezen bij de dealer en dan zelf die storingen laten oplossen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.