Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c caravan 2004 met nogal wat mankementen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2010 om 13:13 #17225766
Aan allen,
zoals al beschreven in het topic “even voorstellen”al aangegeven wat er aan de hand is.
Nogmaals het hele verhaal:De dag dat ik besloot een Vectra te kopen bj 2004 1.9cdti 150pk versie in kontakt gekomen met een autoverkoper die toch wel enige indruk maakte er verstand van te hebben, een proefrit gemaakt in betreffende vectra.
Ik ben zelf altijd honda liefhebber geweest, echter om veel kilometers te kunnen maken moet er iets anders en beters op de plank komen.
Dus gaan rijden in deze vectra.
Eerste indruk, super wegligging, lekker veel bottompower.
Sturen gaat vlijmscherp enz enz.Echter brande er een motor indicator lampje in de rechter hoek van het dashboard. Na veel lezen bergepen dat dit te maken had met de EGR valve.
Onder de voorwaarde dat de storing er uit gehaald zou worden , wilde ik deze bolide wel kopen..Na 3 dagen kon ik de auto ophalen, was zo blij als een klein kind. had wel altijd vtec gereden, echter is dit toch iets heel anders, met beduidend meer koppel dan dat ik gewend was van een benzine auto.
Maar niet te min, ben de auto op gaan halen, steek de sleutel in het kontakt, en wat begint er op te lichten( je raad het al, hetzelfde indicator lampje.
De verkoper zegt dat hij net van de keuring terug is, en dat hij dat toen niet deed.Nadat ik hem het verhaal had verteld over de EGR klep schrok hij een beetje, en vreog of ik mee wilde lopen , omdat er nogal wat klanten stonden mee te luisteren.
Achter in de garage steekt hij de obd stekker er in en wat staat er , je raad het al, (EGR flowrate to low)
Na veel ergernis belooft hij me binnen 2 dagen de klep te vervangen voor een nieuwe. ik kon er gewoon mee rijden zij hij..Dit door het weekend heen gedaan, echter viel me op dat bij stationair tot aan ongeveer 2200 rpm ere helemaal niks gebeurt, hiern adrukt de turbo je gigantisch in je stoel.
Niet goed dus…dacht dat dit in verband stond met de EGR klep.
2 dagen later een afspraak met de beste man.
Komt hij binnen met een tweedehandse EGR klep, en monteerd deze doodleuk, zonder pakkingen te vervangen.(niet goed lijkt mij)Voert nogmaals storingsdiagnose uit, en reset de egr melding.
Echter staat er nog iets van voorgloei timing probleem.
Kan geen kwaad zegt ie nog(ik hoor het hem nog zeggen)Tot zover het EGR probleem.
Echter de volgende dag wilde ik voorgloeien op het kontakt, gaat het spiraal lampjes branden , en na een halve seconde weer uit. Direkt begint in de toerenteller het symbool van de auto met steeksleutel te branden (wat nu weer?)
Echter gaat dit weer weg na 2 minuten.Toch maar eens het besluit genomen, om naar de opel dealer te gaan, en de auto eens aan een grondige inspectie te laten onderwerpen.
Afspraak gemaakt, en afgelopen woensdag avond de auto afgeleverd, omdat ze hem donderdag koud wilden hebben, vanwegen de gloeistoring.
Donderdagmiddag wordt ik gebeld door de opel dealer, dat het me 2100 eurie gaat kosten..Ik had namelijk gevraagd om een servicebeurt voor 160000km, en een snelle apk, hij was immers een week terug nog gekeurd.
Wat blijkt de volgende punten zijn aan de orde:
1e Gloeiprobleem ligt aan twee hele slechte gloeistiften, opel vervangt ze alle 4
2e Vlinderkleppen in inlaatspruitstuk zijn afgebroken, moet een nieuw spruitstuk op. Tevens direkt de servo venieuwd voor de wervelkleppen. (lak of bottom power) is hier het gevolg van .
3e apk keuring leverde 2 versleten stuurkogels op en een canvasbreuk in 1 van de banden.
Totaal incl uurloon goed voor zo’n 2100 euro.
Auto blijft staan bij de dealer tot maandag, dan is hij pas klaar.
Dealer heeft me wel gematst met een gratis leenauto.Echter na het lezen van de spruitstuk problemen , opel nederland maar eens een mail gestuurd, zonder te vermelden kenteken van auto, of dealer over het probleem wat opel had, met de wervelkleppen , van dit bj tot en met 2006.
Hierna is een verbeterde versie gekomen, met kunststof lagers. Die gaat niet meer defect.
Heb dus om een coulance regeling gevraagd.
Heb hier nog geen antwoord op gehad.
Echter toen ik vanmiddag mijn leenauto wilde ophalen, vertelde de werknemer dat opel nederland hun benaderd had, om te vragen of ze een vectra hadden staan met een defect spruitstuk.HAdden ze mooi gestraceerd via mijn woonplaats, en daarvan de dealer gebeld.
Ik hoop dat ze met een coulance regeling komen, want het is best veel geld…
En nu maar hopen dat mijn turbo nog even mee kan, anders komt er nog eens 1000 euro bij…
Mvgr Nico:mad::mad::mad::mad:
10 september 2010 om 14:41 #17726958Wow, dan wil ik ook wel een coulance regeling, heb er net gister een nieuwe inlaat opgezet !
Wat betreft je gloeispiraallampje: Die gaat idd meteen uit. pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.
10 september 2010 om 20:03 #17726959pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.
Nee hoor ze gloeien altijd bij iedere start (nagloeien) zelfs als de motor warm is gloeit ie nog alleen zie je pas dat gloeilampje oplichten onder een bepaalde temparatuur.
10 september 2010 om 20:08 #17726960origineel gepost door jsgsi
pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.
Nee hoor ze gloeien altijd bij iedere start (nagloeien) zelfs als de motor warm is gloeit ie nog alleen zie je pas dat gloeilampje oplichten onder een bepaalde temparatuur.
Okeej, ze gloeien boven de 6 graden ook , maar wel heeeeeel kort !
10 september 2010 om 20:52 #17726961Nou dat nagloeien kan best een tijdje duren (aantal minuten).
10 september 2010 om 21:26 #17726962Één ding begrijp ik niet: heb je geen garantie?
10 september 2010 om 21:34 #17726963origineel gepost door speaker
origineel gepost door jsgsi
pas onder de 6 graden gaan ze daadwerkelijk werken.
Nee hoor ze gloeien altijd bij iedere start (nagloeien) zelfs als de motor warm is gloeit ie nog alleen zie je pas dat gloeilampje oplichten onder een bepaalde temparatuur.
Okeej, ze gloeien boven de 6 graden ook , maar wel heeeeeel kort !
Let op!! Ze gloeien langer als dat het lampje aanstaat.
nagloeien gebeurt ook ZONDER Controle lampje trouwens
11 september 2010 om 07:31 #17726964nee helaas, ik heb de auto gekocht zonder inruil voor 6450,- daar ging nog 750 euro af voor mijn aoude schrootbak.
Auto kost me dus 5700 euro. bj 2004 sept. betreft een vectra c met een 1.9cdti motor 150pk. (Z19DTH). Loopt verder prima, alleen heb ik liever een auto waarvan alles functioneerd (pietje precies”) zeg maar. daarom heb ik hem naar de opel dealer gebracht en niet naar een beun.. Als ik zelf een diagnostic tool had , had ik het zelf gedaan. Heb jaren mijn eigen auto onderhouden, op de laatste scenic na. daar heb ik helemaal niks aan gedan. dat was maar tijdelijk.Garantie alleen als je er een paar duizend bij betaald. Ja dat snap ik,
Maar in ieder geval is het nu 5700 + 2100 (nog even afwachten of er een coulance op het spruitstuk zit) ander blijft het 7800 eurie voor deze auto met 172000km op de teller..
Diamand black met duotone alcantara bekleding en grijs dashboard .
ik geloof dat het een elegance uitvoering is, met bijna alles elektrtisch , op de stoelen en spiegels na (het inklappen van de spiegels dan) spiegel verstelling is wel verwarmd en elektrisch.Maar goed jullie lezen nog wel wat het word maandag. dan zou ik hem eventueel gerepareerd terug krijgen van de dealer.
Ps auto is bij een ander bedrijf gekocht dan de dealer (dat daar geen misvertanden over komen)
11 september 2010 om 11:17 #17726965origineel gepost door afterburner27
nee helaas, ik heb de auto gekocht zonder inruil voor 6450,- daar ging nog 750 euro af voor mijn aoude schrootbak.
Auto kost me dus 5700 euro. bj 2004 sept. betreft een vectra c met een 1.9cdti motor 150pk. (Z19DTH). Loopt verder prima, alleen heb ik liever een auto waarvan alles functioneerd (pietje precies”) zeg maar. daarom heb ik hem naar de opel dealer gebracht en niet naar een beun.. Als ik zelf een diagnostic tool had , had ik het zelf gedaan. Heb jaren mijn eigen auto onderhouden, op de laatste scenic na. daar heb ik helemaal niks aan gedan. dat was maar tijdelijk.Garantie alleen als je er een paar duizend bij betaald. Ja dat snap ik,
Maar in ieder geval is het nu 5700 + 2100 (nog even afwachten of er een coulance op het spruitstuk zit) ander blijft het 7800 eurie voor deze auto met 172000km op de teller..
Diamand black met duotone alcantara bekleding en grijs dashboard .
ik geloof dat het een elegance uitvoering is, met bijna alles elektrtisch , op de stoelen en spiegels na (het inklappen van de spiegels dan) spiegel verstelling is wel verwarmd en elektrisch.Maar goed jullie lezen nog wel wat het word maandag. dan zou ik hem eventueel gerepareerd terug krijgen van de dealer.
Ps auto is bij een ander bedrijf gekocht dan de dealer (dat daar geen misvertanden over komen)
Geloof mij nou, met elke auto is wel wat:o Zelfs als je een nieuwe koopt heb je kans op problemen. Alleen valt dat dan onder garantie……………….Als het mee zit;)
11 september 2010 om 11:39 #17726966Ja weet ik rene,
ben ook niet bedroefd omdat het nu net toevallig een opel is…
Iedere auto heeft ze mankementen.
Maar 2000 vroeg me of er geen garantie op zat. Dat was de reden van het antwoord.Nee hoor heb er helemaal geen problemen mee…
Is gewoon een super lekkere auto om in te rijden…Heb nu een corsa 2010 als leenauto…
Die ik niet zou willen ruilen met mijn VEC.
Is niet voruit te branden dat ding..is nog slomer dan de ALTO van mijn vrouw.. Foutje van opel denk ik…hahahNee zijn lekkere auto’s , mijn eerste auto was een kadet 2.0 gsi 8v met een dikke t3/t4 turbo erachter…
GSI was al snel, maar dit was echt niet meer te houden….Super auto…..
Groeten Nico
11 september 2010 om 11:46 #17726967uuuh als je bij een Bovag aangesloten bedrijf een auto koopt en die is duurder dan 4500 euro.
Dan is dat bedrijf VERPLICHT daar 6 maanden garantie op te geven!!
Tenzij jij daar voor tekent dat je er vanaf ziet.Dussssssssssssssssssss!!!! :vertag
11 september 2010 om 11:57 #17726968Ok duidelijk..
Geen wonder dat hij zij , dat hij geen geouw..h..r wilde hebben en vroeg mij de auto terug te brengen zodat ik mijn geld terug kon krijgen.
Tja maar ik wil deze wel heel graag houden, en mij tegemoet komen in de kosten wilde hij niet…
Heb me er maar bij neer gelegd.. volgens mij heeft hij niet eens bovag…zal het eens nakijken..Bedankt voor de tip….
11 september 2010 om 12:05 #17726969origineel gepost door afterburner27
Ja weet ik rene,ben ook niet bedroefd omdat het nu net toevallig een opel is…
Iedere auto heeft ze mankementen.
Maar 2000 vroeg me of er geen garantie op zat. Dat was de reden van het antwoord.Nee hoor heb er helemaal geen problemen mee…
Is gewoon een super lekkere auto om in te rijden…Heb nu een corsa 2010 als leenauto…
Die ik niet zou willen ruilen met mijn VEC.
Is niet voruit te branden dat ding..is nog slomer dan de ALTO van mijn vrouw.. Foutje van opel denk ik…hahahNee zijn lekkere auto’s , mijn eerste auto was een kadet 2.0 gsi 8v met een dikke t3/t4 turbo erachter…
GSI was al snel, maar dit was echt niet meer te houden….Super auto…..
Groeten Nico
Weet ik toch;) Maar ik mag wel hopen dat na deze reparatie toch wel jaren probleemloos kan gaan genieten van je vectra.:thumbup
11 september 2010 om 12:14 #17726970Dat hoop ik ook…
Heb in ieder geval die opcom gekocht…kan ik eens een beetje meer zelf diagnose stellen, ipv iedere keer voor het uitlezen naar de opel dealer te moeten…
Die vragen daar ook gewoon 50 euro voor…1 x uitlezen en je hebt hem terug verdiend….:) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.