Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › opbrengst standaard brandstofpomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 21:26 #17225751
wat doet een standaard brandstofpomp van de xe/let eigenlijk lph ??
10 september 2010 om 14:46 #17726828Geen idee, maar wel dat alle MPI intankpompen gelijk zouden moeten zijn qua opbrengst.
Iig van de VOD gehoord, dat een Corsa B X16XE pomp net zoveel opbrengst heeft als een een C20LET pomp.10 september 2010 om 17:56 #17726829Pompen in de tank:
er zijn hiervan 2 typen:
Monopoint, dat is een lagedruk pomp.
en
Multipoint, dat is een hogedruk pomp
de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.
deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.
Willem
10 september 2010 om 18:54 #17726830origineel gepost door wim-v6
Multipoint, dat is een hogedruk pomp
de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.
deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.
Willem
Het gaat om de liters per uur.
De druk die de pomp kan opbouwen moet bij een grote flow ook nog behaald kunnen worden.
Bij een serieuze turbo motor kan een standaard brandstof pomp het niet meer bij houden.
Ik zal het zelfs moeten kunnen bereken, toch maar weer eens in de boeken duiken :P
10 september 2010 om 21:58 #17726831BMW 7 serie pomp erop
10 september 2010 om 22:05 #17726832http://www.onderdelenlijn.nl :P zoiets ?
10 september 2010 om 22:12 #17726833geeft verder niks weer als onderdelen lijn??
ik weet niet of het was om een onderdeel te laten zien
10 september 2010 om 22:19 #17726834Nee hoor, ik deed een suggestie om een 7 serie pomp op te zoeken.
Was niet serieus bedoeld.
11 september 2010 om 02:26 #17726835ik heb al een een c18xe in een 1.4 i astra gebouwd en moest idd de pomp ook ombouwen.deze had te weinig druk…
11 september 2010 om 06:31 #17726836idd verschil tussen monopoint en multipoint pomp
11 september 2010 om 06:32 #17726837de pomp van chucky666 voldeed niet meer met 360 pk max vermogen, weet alleen niet of dit bij een standaard pomp was?
11 september 2010 om 07:43 #17726838Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :
BOSCH 0 580 464 008
Op de site van bosch staat :
300 kilo Pascal
130 Liter per Uurhttp://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf
11 september 2010 om 10:17 #17726839bij welke druk is dat gemeten,
ook dat is van belang11 september 2010 om 17:17 #17726840origineel gepost door freek corsa
Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :BOSCH 0 580 464 008
Op de site van bosch staat :
300 kilo Pascal
130 Liter per Uurhttp://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/BOSCH_Fuel_Pump_WEB.pdf
300 kilo Pascal, dat is 2 bar over druk.
11 september 2010 om 17:23 #17726841sorry, je had het er idd al bij staan, ik was vanmiddag volgens mij nog half aan het slapen haha..
Maar 130 liter bij 2 bar vind ik niet veel…
11 september 2010 om 17:40 #17726842die walbro’s zijn toch 255liter/uur @ 3bar ?
11 september 2010 om 17:52 #17726843de bosch 044 doet ongeveer 265 l p/h bij 55lbs (3.8 bar) en 225 l p/h bij 75 lbs (5.1 bar)
dus bij 2.5 bar een kleine 300 lp/h. DIt is ook wat bosch opgeeft al hoogste doorvoer.De walbro doet idd 225 bij 3 bar
22 mei 2014 om 12:16 #17726844ik heb 2 standaard brandstofpompen naast elkaar aangesloten op de rail staat 4 bar brandstofdruk en heb daarbij goede air fuel waardes maar vanaf 5000 toeren houden de pompen het niet meer bij :(
22 mei 2014 om 12:35 #17726845Leidingen wel dik genoeg?
22 mei 2014 om 15:21 #17726846zelfde diameter als aansluiting op de rail, dikker lijkt mij geen nut hebben.
22 mei 2014 om 16:49 #1772684722 mei 2014 om 16:51 #17726848 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.