Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › park distancec ontrol/zenon probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 19:26 #17225672
Geachte Forum gebruikers
Sinds ik mijn zenon set (pilot) heb ingebouwd in een vectra c van 2007 heb ik een raar probleem.
Indien de lampen aanstaan begint mijn park distance control aan de voorkant te piepen. Als ik mijn lampen uitzet, is het piepen voorbij. De ballasten heb ik aan de onderkant van mijn koplampen gelijmd. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben gehad?
MvG fastrogeke7 september 2010 om 19:54 #17726100raakt het metaal van de ballast niet net een parkeersensor?
7 september 2010 om 20:10 #17726101Nee,helaas.daar heb ikzelf ook al naar gekeken.De ballasten zijn zodanig onder de koplampen gelijmd dat deze niks raken.zo ook voor de bekabeling. Zo hoef ik maar 1 stekker los te halen als ik de lamp zou moeten demonteren.
Ikzelf was aan het denken iets van een spanningsveld wat de ballasten veroorzaken, wat weer stoort op de PDC.
MvG fastrogeke7 september 2010 om 20:14 #17726102kom je maar op 1 manier achter :angel
ballasten verplaatsen.7 september 2010 om 20:24 #17726103Zover kan ik de ballasten niet verplaatsen.De kabels zijn niet zo erg lang.was eerder aan het denken om de ballasten met iets af te schermen.Maar wou eens weten of hier meer mensen last van hebben gehad.
MvG Fastrogeke7 september 2010 om 20:48 #17726104ja,je ballasten geven een hoogfrequent signaal af,hierdoor kunnen andere apparaten beinvloed worden.
ook sensoren.
een kennis van me had een slecht schakelende automaat,niets hielp,maar het was alleen met het licht aan .
na de xenon set afgekoppeld te hebben was er niks meer aan de hand.
dus je ballasten verplaatsen,extra afschermen kan helpen.
controleer ook de massa eens van je xenon set,probeer het ook eens met een goede dikke massa op de carosserie
29 september 2010 om 07:25 #17726105geen idee of dit al opgelost is, maar de modernere opels hebben een waarschuwing voor kapotte lampen en dat stoort met de pdc. Er is een oplossing en wellicht ook wel verkrijgbaar in NL. zie:http://www.parkingsensors.co.uk/optional_parts.asp Kijk bij Bulb Failure Warning Relay.
29 september 2010 om 08:12 #17726106Hey roge… alles goed
long time no see;)heb je die vectra nog steeds?..
Grt john
29 september 2010 om 11:09 #17726107Hey Nova.Is inderdaad lang geleden.Ik rij inmiddels een zwarte vectra gts uit 2007.Deze keer een 1.9 diesel.Bevalt erg goed, is al1 niet zo zuinig als ze vertelde.Dus binnenkort maar een sjippe.haha
het probleem met de storing is er nog steeds.Heb helaas nog geen tijd gehad er wat aan te doen.
Waarschijnlijk helpt het als ik de kabelboom intape met zilvertape en de ballasten afplak met zilvertape het probleem over is.
Grtz Fastrogeke29 september 2010 om 13:00 #17726108origineel gepost door 14XE
ja,je ballasten geven een hoogfrequent signaal af,hierdoor kunnen andere apparaten beinvloed worden.ook sensoren.
een kennis van me had een slecht schakelende automaat,niets hielp,maar het was alleen met het licht aan .
na de xenon set afgekoppeld te hebben was er niks meer aan de hand.
dus je ballasten verplaatsen,extra afschermen kan helpen.
controleer ook de massa eens van je xenon set,probeer het ook eens met een goede dikke massa op de carosserie
Je schrijft dat de ballasten een HF signaal afgeven , en daardoor de PDC op hol laten slaan..
Als dat zo is , komen ballasten onder een cept norm te hangen, dat betekend dat je voor je PC power supply ook een vergunning nodig hebt…dat is namelijk ook een geschakelde voeding!!!! en wel met een heel groot vermogen..
maar als de pdc hiervoor gevoelig is , kun je hem beter in de prullebak gooien.
Dit zou betekenen dat als ik met m’n portofoon langs je auto zou lopen, dat je PDC aan de haal gaat. (ik denk het niet)
Ik denk dat de ballasten veel te dicht bij de PDC sensoren zit, en daardoor een melding geeft. en meer vanwegen het metaal wat in de zend radius van de PDC zit…Ik heb vanmiddag een rf fieldtest uitgevoerd, om te kijken of er een hf veld rond de ballast hangt, zowel met de duurdere pilots , als met de china troep geen hf veld te meten (super gevoelige veldsterktemeter en een frequentiecounter.
Verhaal is dus busted!!!:wors30 september 2010 om 14:03 #17726109origineel gepost door fastrogeke
Hey Nova.Is inderdaad lang geleden.Ik rij inmiddels een zwarte vectra gts uit 2007.Deze keer een 1.9 diesel.Bevalt erg goed, is al1 niet zo zuinig als ze vertelde.Dus binnenkort maar een sjippe.haha
het probleem met de storing is er nog steeds.Heb helaas nog geen tijd gehad er wat aan te doen.
Waarschijnlijk helpt het als ik de kabelboom intape met zilvertape en de ballasten afplak met zilvertape het probleem over is.
Grtz FastrogekeOk dat is beter dan de oude vectra…keertje chippen is nix mis mee:D … jammer man da we je niet meer zien.;)
21 november 2010 om 09:12 #17726110FF een oud topic omhoog halen. Gisteren eindelijk de tijd gehad om de voorbumper eens te verwijderen en eens te kijken naar de afstand tussen de ballasten en de PDC. Tevens heb ik de ballasten,kabelboom en de sensoren van de PDC voorzien van alu tape.
Na het monteren van de bumper eens geprobeerd of de PDC nog gestoord werd door de ballasten. En tot mijn grote verbazing bleef de PDC stil.
Dus het afplakken met alu tape heeft dus wel gewerkt
MvG Fastrogeke21 november 2010 om 18:59 #17726111Of de pdc is nu kapot :jerry
21 november 2010 om 19:19 #17726112origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door 14XE
Dit zou betekenen dat als ik met m’n portofoon langs je auto zou lopen, dat je PDC aan de haal gaat.
Als je voor de sensoren loopt wel ja :jerry
Maarre, hoever zitten de balasten van de sensoren vandaan?
Bij mij zitten ze er slechts enkele cm’s vanaf en dat gaat ook gewoon goed als zijn het wel originele gm balasten, misschien dat die beter zijn afgeschermd..
21 november 2010 om 20:10 #17726113De balasten zitten onder de koplampunits gemonteerd.Dit zal zo’n goeie 15 a 20 cm van de PDC sensoren zijn. Bij mijn vorige vectra had ik ze hier ook gemonteerd.Echter was dat een ander merk en was het systeem omgezet op xenon verlichting zodat het systeem de zelftest over de koplampen niet deed.Daar had ik verder geen problemen mee.
Grtz Fastrogeke -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.