achter remmen mod??

Forumindex Forums Modellen Calibra achter remmen mod??

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225531
    dudie-c20ne
      Lid sinds:
      5 August 2009

      ik ben opzoek naar wat info voor het veranderen van mijn achterremmen van m`n calibra.
      orgineel is het dus een schijf met inwendige trommel voor je handrem.
      en eigenlijk is dit maar een kl*te systeem van opel.
      nu heeft de astra g of h de handrem in de remklauw zelf zitten (en ook andere opels). dus je trekt doormiddel van je handremkabel de remblokken tegen je schijf aan.
      nu is mijn vraag zijn er mensen die zulke klauwen op de achterremmen hebben zitten zodat ik mijn handrem op de schijf krijg en niet meer in mijn schijf als trommelrem??

      grtz bjorn

      #17724548
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        Ik vind het ook een waardeloos systeem.
        Is al eens kapot geweest bij me… drama drama drama

        #17724549
        macoe16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          aanpassen lijkt me geen optie.

          mijn astra coupe heeft het “nieuwe systeem”, maar als je al zo’n systeem passend krijgt op een calibra, krijg je een hele andere offset dan origineel.

          #17724550
          De Witte
            Lid sinds:
            18 December 2009

            Hey Bjorn,
            Ik vind het ook een waardeloos systeem en remt slecht. Maar wel een goed idee om te kijken of je het aan kan passen!
            Ga eens kijken op een sloperij bij een van die astra’s hoe het zit, misschien wordt je daar wat wijzer van. Waarschijnlijk moet je dan draagarmen van zo’n astra hebben/ overzetten, maar of dat gaat passen durf ik niet te zeggen.

            Groeten P.

            #17724551
            ANJO TOL
              Lid sinds:
              22 December 2008

              Van de zomer, de achter remtangen vervangen, door Omega A remtangen 2600 diameter 40 mm, samen met een revisie setje (omega b 3,0) in verband met het niet meer te verkrijgen revisie set voor A omega 2600

              Ook nieuwe remschijven ( brakemax) geboord ..

              Ook de handremsegmenten vervangen !! ook die pennetjes .. effe de ankerplaten loshalen .. omdat je anders die pennetjes er niet achterkrijgt .. de staalborstel er over .. de draaidelen invetten .. met alu pasta effe instellen .. enne weer perfekt voor JAREN ..

              Dit systeem is eenvoudig .. maare volgens mij zeer voldoende voor handrem …

              #17724552
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                Wees blij dat je het remtrommel systeem hebt.
                Bij de astra’s golfjes enz die de klauw systeem hebben, gaan de klauwen vast zitten.

                Een nieuwe klauw is duurder dan een paar schoentjes en wat schuurlinnen.

                Bij de handrem in de schifj 1 keer in de zoveel tijd ff 200 meter rijden met de handrem er ligt op, en het blijft goed.

                #17724553
                The Undertaker
                  Lid sinds:
                  29 January 2005

                  :hmmz IK heb een Astra F, systeem is het zelfde, inmiddels heb ik al 300.000km met astra Fjes gereden zonder problemen, auto staat thuis op de handrem, werkt altijd en heb er nog nooit problemen mee gehad.

                  Als het niet meer werkt de tijd nemen en een goede revisie doen, kost wat tijd maar daarna heb je er weer veel plezier van :afro

                  #17724554
                  dudie-c20ne
                    Lid sinds:
                    5 August 2009

                    revisie is niet mee nodig, alles is afgelopen maart vervangen bij het ombouwen van mijn 4 gaats 2 liter ophaning naar een 5 gaats v6 ophaning. toen zijn de schijven met blokken, handremschoenen en montage materialen vervangen. hierbij is ook alles ingevet en kabels weer in de olie gezet tegen het vastzitten. maar wat mij meer op dit idee bracht was dat de ankerplaten nog wel is open gaan staan of wegrotten waar je de borgpenntjes in vast draait (tevens hoef je voor die pennetjes de plaat niet los te halen voor het vastzetten).
                    ik ben zelf ook monteur en ervaar met de opels minder tot geen problemen met vastzittende hevels op de klauw dan bij de vag groep. en mocht dit gaan vastzitten is dit ook gemakelijk gangbaar te maken en hoeft er dus inets vervangen te worden van ene klauw.

                    grtz bjorn

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.