Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › vivaro wil niet starten na nieuwe multirem opgezet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2010 om 16:11 #17225521
hallo.
mijn auto is gerepareerd op 19 mei bij opel garage in rotterdam ,het probleem was de distributieriem, die is vervangen, maar ze hebben geen multiriem vervangen volgens de monteur was de riem goed . na ongeveer twee maanden is de multiriem stuk gegaan tjdens het rijden op de snelweg, toen heb ik ongeveer 30 km verder gereden, ben toen gestopt en heb anwb gebelt , de monteur zei dat de multiriem stuk is ,hij probeerde de auto te starten maar dat lukte niet.De volgende dag heeft de anwb de auto naar de opel dealer in tilburg gebracht , de garage heeft de riem vervangen maar de auto wil niet starten ,
daarna 3 startrelais vervangen maar kreeg m niet aan de praat, uitgelezen maar geen foutmeldingen, de monteurs konden ook geen stukjes van de riem tussen de distributieriem vinden .
De auto is nu vanaf vorige week dinsdag bij de garage.Ik heb bij de dealer in Rotterdam nagevraagd over dit probleem, maar die zegt het heeft niks te maken met de multieriem, ik zei tegen hem zonder multiriem kunnen de monteurs nooit bij de distributieriem komen, dus ik denk dat ze iets niet goed hebben gemaakt daarom is de multiriem stuk gegaan.
Mijn vraag is of de motor defect is ,of kan de auto nog gemaakt worden?
Iemand hier ervaring mee??
En heb ik nog garantie nadat ze de distributieriem hebben vervangen.
dank u.3 september 2010 om 16:18 #17724410opel vivaro 1,9di 2.7 t L1h1
vermogen 60 kw3 september 2010 om 16:20 #17724411de motor slaat wel aan maar start niet,
3 september 2010 om 16:21 #17724412nadat de multieriem kapot ging heb ik 30 km verder gereden zonder problemen , alleen de stuurbekrachtiging was niet ok
en er lag olie onder de tapijt heeft dit hier iets mee te maken?
maar als de distriebutieriem vervangen word moet dan ook de multieriem en spanrollen vervangen worden of maakt dit niet uit?3 september 2010 om 16:23 #17724413De startmotor draait wel rond, maar de motor slaat niet aan
Ze kunnen bij de dealer niks vinden, ze zijn er al meer dan een week mee bezig om uit te zoeken wat er aan de hand is, 3 keer startrelais vervangen enz. maar ze krijgen m niet gestart.
4 september 2010 om 17:46 #17724414de distributieriem en multiriem hebben in principe weinig met elkaar te maken.
hij moet enkel weg om plaats te maken anders kan je niet bij de dist.riemhet lijkt me ook sterk dat ie na t vervangen van de multiriem niet meer wil starten. daar zal t niet aan liggen.
en zelfs zonder multiriem kun je in principe rijden.
alleen dan laadt de dynamo bijvoorbeeld niet.5 september 2010 om 21:40 #17724415heb u oplossing voor
dank u
:sleeping:sleeping6 september 2010 om 22:20 #17724416Het lijkt mij namelijk een probleem wat in de brandstoftoevoer gezocht moet worden. Als de motor wel rondgaat maar helemaal niet wil aanslaan, lijkt het erop dat hij geen diesel krijgt ingespoten.
7 september 2010 om 15:17 #17724417ligt de waterpomp bij deze motor ook op de multi V riem?
7 september 2010 om 15:36 #17724418Krijgt de motor brandstof?
Ik ken het type motor niet maar de opel dieselpompen staan er om bekend zomaar stuk te gaan.
Dit gehoord bij een Zafira en Frontera…..Een multiriem kan soms wel door de distributie slaan, maar dat is snel gezien. Dan is ie misschien van tijd gesprongen.
Lijkt mij de brandstofpomp….
7 september 2010 om 20:47 #17724419Het lijkt mij namelijk een probleem wat in de brandstoftoevoer gezocht moet worden. Als de motor wel rondgaat maar helemaal niet wil aanslaan, lijkt het erop dat hij geen diesel krijgt ingespoten.
:argue
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4461265,4464190#msg-44641907 september 2010 om 20:49 #17724420:fy1
Ia afhankelijk van diverse sensoren of hij wel of geen diesel krijgt. BDP-gever kan kaduuk zijn, of zoals al gemeld, de raildrukgever. BDP gever zit vaak aan bakzijde, maar wellicht bij deze motor aan d-zijde. Kan natuurlijk altijd zijn dat de gesprongen riem ook de gever vernield heeft…
:argue
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4461265,4464190#msg-44641907 september 2010 om 20:52 #17724421ik neem aan dat het autoweekforum je ook niet verder helpt,aan je reacties te zien.
ik mag toch wel zeggen dat er meer kennis van zaken op dit forum zit dan op het autoweekforum.
dus met enig geduld zal er vast een antwoord komen.
je kan niet verwachten hier direct je probleem opgelost te hebben.dat jij geen tijd hebt om te wachten ,snap ik ook wel
7 september 2010 om 21:09 #17724422en na zulke reacties moet je nog langer wachten denk ik :vertag
8 september 2010 om 17:04 #17724423:angel
nadat de multieriem kapot ging heb ik 30 km verder gereden zonder problemen , alleen de stuurbekrachtiging was niet ok
en er :o lag olie :angel onder de tapijt heeft dit hier iets mee te maken?
maar als de distriebutieriem vervangen word moet dan ook de multieriem en spanrollen vervangen worden of maakt dit niet uit?8 september 2010 om 17:12 #17724424:fy1
het is geen moter olie .]
-dat kan stuurbekrachtiging olie?
-kan ook kopling olie?
– riem olie ?heeft dit hier iets mee te maken? met starten.
:argue:wors
8 september 2010 om 17:18 #17724425je bent nogal ongeduldig,elke keer hetzelfde posten helpt niet.
gewoon even wachten op een reactie aub
8 september 2010 om 17:24 #17724426Waar ik me een keer helemaal gek op gezocht heb bij een vivaro was dat de nokkenaspoelie verdraaid was t.o.v de nokkenas doordat het spietje kapot was gegaan.
Hierdoor lopen de krukassensor en nokkenassensor niet synchroon (die kan de dealer zien op de tech2).
Hierdoor slaat hij niet aan .Heeft niet direct met die riem te maken maar toch een punt om na te kijken.
8 september 2010 om 20:23 #17724427onzin van degene die post.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.