Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › vraag over turbo 1.9 CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2010 om 20:02 #17225499
na het voorstellen even aan het rondkijken geweest maar het antwoord op mijn vraag kan ik niet vinden.
Ik kan van mijn baas een zafira 1.9 cdti kopen, 2,5 jaar oud ongeveer en 130.00 op de teller, heeft de laatste 3 maanden stilgestaan en ik rij er nu een tijdje in. Prettige wagen.
Nu hoorde ik dat bij deze motoren de turbo een “zwak” punt is, iemand ervaringen of meer info? Ik rij een 22.000 per jaar.4 september 2010 om 18:23 #17724146Niemand ervaring of staat de vraag hier verkeerd?
4 september 2010 om 19:44 #17724147Je bedoelt waarschijnlijk een 1.9 CDTI opel heeft geen TDCI (dat is ford).
En dat heb je nog een aantal versies de 100-120-150pk
Kijk even naar de motorcode staat op kentekenbewijs deel1 voorbeeld Z19DT.Turbo´s gaan bij normaal gebruik eigenlijk weinig kapot bij de 1.9 CDTI motoren.
Veel voorkomende problemen zijn vaak de EGR klep dynamo en het dubbelmassa vliegwiel en bij de Z19DTH de wervelkleppen.4 september 2010 om 19:52 #17724148Gelijk even aangepast naar cdti (ahum), bedankt voor de reactie in elk geval!
De auto staat hier nu wel voor de deur maar de papieren heb ik allemaal nog op de zaak liggen, ik weet wel dat het de 150pk versie.
Als de turbo’s weinig kapot gaan is dat een zorg minder, ik hoorde dat er rond de 200k wel eens een probleem zou kunnen ontstaan met de turbo en dat het een dure kwestie is dus vandaar de vraag.Ik heb weinig verstand van auto’s en de zaken die je noemt zeggen met weinig al kan ik me bij de 1e 2 nog wel iets voorstellen wat het is.. bij die wervelkleppen haak ik wel definitief af.. :)
Zijn dat dure onderdelen of valt dat onder, jammer maar het moet en kost je de kop niet?
6 september 2010 om 05:12 #17724149maar is een diesel niet veels te duur bij 22k per jaar.
belasting van zo’n ding is niet mis hé..Daar zou ik me eerder zorgen om maken dan om die turbo
6 september 2010 om 17:47 #1772415022000, de corsa rijd 1 op 14 en de zafira ook. Benzine is 1,55 en diesel 1,15. Ik heb dus een 1600 liter nodig. Diesel is een 650 euro goedkoper.
De corsa is 408 en de zafira 1600. Dus ik kom er op uit dat de zafira tov de benzine auto die we nu hebben 550 euro ongeveer duurder is. Natuurlijk is dat appels met peren vergelijken vanwege het gewicht, een vergelijkbare auto op benzine zou de helft zijn van de diesel en dan is het ongeveer wel break even.
Natuurlijk heb ik er aan gedacht maar ik kan hem voor een prijs kopen dat ik hem niet wil laten staan of aan iemand anders wil verkopen voor mijn baas. De waarde van deze auto’s gaat natuurlijk heel hard achteruit, dat is ook nog wel een puntje.. maar een jaar erin gaan rijden kan ik makkelijk doen zonder dat het me iets kost :)
Ik rij nu trouwens een a4 avant B5.. ik betaal nu ook 110 per maand aan wegenbelasting..8 september 2010 om 17:41 #17724151Ik heb een beslissing genomen.. we kopen hem niet.
Als er iemand interesse heeft.. hij staat op marktplaats (zafira 2008 Rotterdam)
Bij de dealer (eef en huub) gevraagd naar de waarde, 18500.
15500 mag deze weg…
Weet eigenlijk niet of ik dat hier mag zetten dan hoor ik het wel en pas het bericht aan.. pb bij interesse of reageer via MP. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.