Aanpassen 2.0 8v voor Offroad Racing

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Aanpassen 2.0 8v voor Offroad Racing

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225449
    patrick4x4
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Voor een rallyproject (offroad racing) ben ik op zoek naar het ideale 2.0 8v blok met zoveel mogelijk vermogen en koppel.

      Uiteraard was een 2.0 16v of zwaarder blok makkelijker en goedkoper, maar helaas verbieden de regels dat.

      Ik heb mij al wat ingelezen en zie dat de GSI c20ne blokjes standaard al rond de 115 pk zittten en 20seh al op iets meer.

      Die laatste zal wel iets zeldzamer zijn, want die zie ik nergens aangeboden.

      Ik laat me graag informeren over de diverse tuningmogelijkheden (zuigers nokkenas, inlaat uitlaat, chip etc.) en bijv. welk type bak het best erbij kan.

      Mocht iemand nog een goede (liefst gereviseerde) motor, bak, computer weten te staan dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard het liefst een 20seh.
      Ik zal nog wel een berichtje in de ‘gevraagd’ sectie plaatsen.

      Alvast bedankt.

      #17723639
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        In welk type auto ga je het plaatsen ?

        Er is heel veel aan te passen aan de motor, hoever wil je gaan ?

        Wat is je budget, en hoeveel tijd heb je er voor over ?

        #17723640
        patrick4x4
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Tijd genoeg!

          Basis is een Suzuki Samurai LWB, assen Toyota LJ70, Radflo coilover shocks, motor Opel 2.0 8v, versnellingsbak Opel …? en tussenbak Toyota of Suzuki.
          Er zal dus heel wat aangepast gaan worden.

          Ik weet uit ervaring dat zelf (laten) reviseren en tunen erg duur is.

          Ik koop dus liever iemands gestrande project:P!

          Qua kosten: er gaat al genoeg geld in de aandrijflijn zitten.
          Buiten de aanschafkosten van de motor hoop ik het rond de EUR 1000 te houden.

          Motor moet wel betrouwbaar blijven, dus niet tunen tot het uiterste. Rond de 150 pk zal leuk zijn.

          #17723641
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            1000 euro voor het tunen..
            Dat is wel te doen..

            Turbo erop en gaan met het ding..
            Ding op 0.6 – 0.7 bar afstellen en ze houdt het lekker uit. (veilige marge, waarin je onder zware belasting de boel niet sloopt).
            Redt je met gemak. Die td04 turbo’s zijn goed te vinden.

            Als het atmo power moet blijven, even op zoek naar seh zuigers.
            zijn wel te vinden. Lekkere wilde nokkenas en een lexmaul inlaat.

            Chipje erin en gaan met ding..

            140 pk (atmo) is met gemak te halen uit deze blokken…

            #17723642
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              De cilinder kop is ook goed aan te passen.

              De in en uit laat kanalen zijn nog wel mooier te maken dan ze af fabriek geleverd zijn.

              Specifieke informatie hier over kan ik je helaas niet geven, ik weet dat er genoeg fanatieke 8 klepper tuners hier op het forum zijn ;)

              Als je meer wil weten over een turbo erop bouwen, dan laat je het maar weten.

              #17723643
              alfred.j
                Lid sinds:
                30 May 2010

                origineel gepost door patrick4x4
                Mocht iemand nog een goede (liefst gereviseerde) motor, bak, computer weten te staan dan houd ik mij aanbevolen. Uiteraard het liefst een 20seh.
                Ik zal nog wel een berichtje in de ‘gevraagd’ sectie plaatsen.

                Alvast bedankt.

                Heb net een goede C20NE motor+passende 4x4bak+computer+aandrijfas en diverse kleine dingetjes uit een Frontera gehaald omdat ik daar nu een 3.2V6 in knutsel.
                Als je interesse hebt dan kun je dat spul straks wel overnemen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.