Probleem met me koeling

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Probleem met me koeling

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225297
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Tis weer eens wat anders maar ik heb een vaag probleem.

      Zodra ik me motor strat zijn mijn waterslangen redelijk zacht, zoals het in mijn weten hoort, maar na 2 tot 3 minuten worden ze kei hard, en zodra hij op temperatuur komt ongeveer 95 tot 100 graden knalt mijn water eruit via de dop van het waterreservoir.

      Nu hebben we ondekt dat me termostaat contenu open stond, dus deze heb ik vervangen, maar dat mocht niets helpen.

      Tevens slaat me fan niet aan.

      gaarne suggeties wat het probleem kan wezen.

      Frans

      #17720575
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        doe eens een cilinderlektest..
        en zet je koelsysteem eens onder druk..

        Er kan heel veel lucht in het systeem zitten waardoor er ontzettend veel druk ontstaat.
        Heb je de onluchtingsgedeelte welke zich op het spruitstuk (inlaat) zit ook gecontroleerd op werking,
        En die slang die eraan zit ook gecontroleerd of deze geen verstoppingen bevat..

        betreffende fan, even die stekker op de thermoswitch los halen en doorverbinden om te zien of de fan zelf wel werkt.

        Slaat de fan dan aan dan is je thermoswitch defect

        #17720576
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          -doe eens een cilinderlektest..
          -en zet je koelsysteem eens onder druk..

          Hoe doe ik dat ?

          2e ga ik zo ff doen.

          Fan werkt op accu, thermoswitch dus.

          Tnx alvast.

          #17720577
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            cilinderlektest kun je vaak het beste ff laen uitvoeren bij de dealer op de hoek, net als afpersen van het systeem.
            Of je moet erg handig zijn, een goeie compressor hebben.

            maar controleer maar eerst eens die 2de optie van die ontluchting..
            Daar ben ik wel ff benieuwd naar.
            Als die wel ok is dan kun je denken aan de cilinderlektest en afpersen van het koelsysteem

            #17720578
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              onluchtingsgedeelte welke zich op het spruitstuk = is dat die stalen pijp die achter me blok loop richting inlaat spruitstuk en met een aftapping naar de kachel ??

              #17720579
              GlennGSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2007

                nee de ontluchting is het dunneslangetje op je kvs reservoir die naar je inlaatspruitstuk gaat.. als je voor de motor staat gaat ie naar de linkerkant van je spruitstuk.. naar de kant van de distributie dus.

                #17720580
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Na het opnieuw solderen van de twee draden die naar de sensor gaan die in de radiator zit, slaat me fan weer netjes aan bij 90 graden en ik heb daarvoor de motor warm laten worden met de dop van me waterresorvior eraf en daar kwam een hoop luichtbellen uit.

                  het ziet er naar uit dat alles weer naar behorne werkt, ik was al bang dat ik mijn koppakking eruit had liggen.

                  Tnx Frans

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.