Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Probleem met me koeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2010 om 08:51 #17225297AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tis weer eens wat anders maar ik heb een vaag probleem.
Zodra ik me motor strat zijn mijn waterslangen redelijk zacht, zoals het in mijn weten hoort, maar na 2 tot 3 minuten worden ze kei hard, en zodra hij op temperatuur komt ongeveer 95 tot 100 graden knalt mijn water eruit via de dop van het waterreservoir.
Nu hebben we ondekt dat me termostaat contenu open stond, dus deze heb ik vervangen, maar dat mocht niets helpen.
Tevens slaat me fan niet aan.
gaarne suggeties wat het probleem kan wezen.
Frans
29 augustus 2010 om 09:22 #17720575doe eens een cilinderlektest..
en zet je koelsysteem eens onder druk..Er kan heel veel lucht in het systeem zitten waardoor er ontzettend veel druk ontstaat.
Heb je de onluchtingsgedeelte welke zich op het spruitstuk (inlaat) zit ook gecontroleerd op werking,
En die slang die eraan zit ook gecontroleerd of deze geen verstoppingen bevat..betreffende fan, even die stekker op de thermoswitch los halen en doorverbinden om te zien of de fan zelf wel werkt.
Slaat de fan dan aan dan is je thermoswitch defect
29 augustus 2010 om 10:20 #17720576AnoniemLid sinds:
1 January 1970-doe eens een cilinderlektest..
-en zet je koelsysteem eens onder druk..Hoe doe ik dat ?
2e ga ik zo ff doen.
Fan werkt op accu, thermoswitch dus.
Tnx alvast.
29 augustus 2010 om 10:25 #17720577cilinderlektest kun je vaak het beste ff laen uitvoeren bij de dealer op de hoek, net als afpersen van het systeem.
Of je moet erg handig zijn, een goeie compressor hebben.maar controleer maar eerst eens die 2de optie van die ontluchting..
Daar ben ik wel ff benieuwd naar.
Als die wel ok is dan kun je denken aan de cilinderlektest en afpersen van het koelsysteem29 augustus 2010 om 10:49 #17720578AnoniemLid sinds:
1 January 1970onluchtingsgedeelte welke zich op het spruitstuk = is dat die stalen pijp die achter me blok loop richting inlaat spruitstuk en met een aftapping naar de kachel ??
29 augustus 2010 om 11:28 #17720579nee de ontluchting is het dunneslangetje op je kvs reservoir die naar je inlaatspruitstuk gaat.. als je voor de motor staat gaat ie naar de linkerkant van je spruitstuk.. naar de kant van de distributie dus.
29 augustus 2010 om 11:59 #17720580AnoniemLid sinds:
1 January 1970Na het opnieuw solderen van de twee draden die naar de sensor gaan die in de radiator zit, slaat me fan weer netjes aan bij 90 graden en ik heb daarvoor de motor warm laten worden met de dop van me waterresorvior eraf en daar kwam een hoop luichtbellen uit.
het ziet er naar uit dat alles weer naar behorne werkt, ik was al bang dat ik mijn koppakking eruit had liggen.
Tnx Frans
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.