Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2010 om 15:31 #17225047
Vanmiddag heb ik op zo’n hekje wat op de grond klapt mijn voordemper volledig naar de tering gereden. Gat van 10 centimeter en een flinke scheur tot gevolg. Auto maakte meteen flink herrie en ja, da’s niet goed. Auto aan de kant gezet en eronder gekeken en demper dus kapot.
Maargoed toch terug naar huis gereden. Auto klonk wel lekker moet ik zeggen, hard geluid en flink geroffel bij gas los. De fut was er duidelijk uit en bij constante snelheden maakte hij wel een rotherrie
Maar mijn vraag is nu; vervang ik alleen de voorpijp, of zal ik een RVS systeem kopen? Ik wil dan wel een Groep N systeem, Groep A lijkt me iets luid.
Ik hoor het graag!
22 augustus 2010 om 15:55 #17716618ik ga hier voor een gruppe A maar wel van pisbakken staal. geen RVS.
beetje uit oogpunt van de prijs. maar ook beetje ivm de sound.maatje van me rijd in een ascona-6 met grupe N maar dat maakt ook best lawaai hoor :P
suck-6
22 augustus 2010 om 16:39 #17716619group a :cool:
22 augustus 2010 om 16:51 #17716620ik heb groep a onder men manta en maakt bijna geen herrie
22 augustus 2010 om 16:59 #17716621stalen groep a met vlamdover & 2 dempers, beschaafd geluid, en niet al tè duur ;)
22 augustus 2010 om 17:00 #17716622Zonder twijfel, Groep-A liefst eentje van Simons, die gaan het langste mee, en passen goed.
22 augustus 2010 om 17:18 #17716623groep a maakt maar luider lawaai opbouwend echt luid lawaai als je trekt heb je toch maar na enkele jaren rijden als je hem maar keer om de zoveel weekends uithaalt ;)
22 augustus 2010 om 17:48 #17716624hmm
Ja maar weet je wat het is, als ik een lang stuk snelweg ofzo moet hebben dan wil ik geen constante brom hebben. Een Manta is al niet heel erg stil.
22 augustus 2010 om 20:10 #17716625Zit trouwens op de site te kijken van Simons.
Mooi spul, en de demperdiameter van ongeveer 50mm zou een Groep N systeem suggeren?
Verder staat er wel bij : ALU quality. Ik dacht dat Simons ook RVS maakte?
22 augustus 2010 om 20:13 #17716626Voor jou is een groep N het beste. :thumbup
Mooi beschaafd geluid en het ziet er nog mooi uit ook!
Bij een groep A heb je ook meer kans dat de pijp de panhard-stang raakt. Heel irritant!
22 augustus 2010 om 20:18 #17716627klopt dat is bij mij het geval :P hoor je tik tik tik
22 augustus 2010 om 20:20 #17716628origineel gepost door postbusmanta
Bij een groep A heb je ook meer kans dat de pijp de panhard-stang raakt. Heel irritant!
Ja, daar kan ik over meepraten.
Je went eraan, maar nooit helemaal…
(is wel bij een a-tje)22 augustus 2010 om 20:31 #17716629aha daar nokkert ie dus steeds tegenan:jerry
23 augustus 2010 om 10:39 #17716630Dat was bij mij ook, maar nu niet meer…
23 augustus 2010 om 11:32 #17716631Maargoed iemand ervaring met een Simons-systeem met een diameter van 50mm?
23 augustus 2010 om 15:21 #17716632origineel gepost door Stender
Zit trouwens op de site te kijken van Simons.Mooi spul, en de demperdiameter van ongeveer 50mm zou een Groep N systeem suggeren?
Verder staat er wel bij : ALU quality. Ik dacht dat Simons ook RVS maakte?
Nope, Simons/Jetex maakt geen rvs uitlaten.
23 augustus 2010 om 15:22 #17716633origineel gepost door Stender
Maargoed iemand ervaring met een Simons-systeem met een diameter van 50mm?Een aanrader om te kopen.!!:thumbup:thumbup
23 augustus 2010 om 15:38 #17716634origineel gepost door jethro
origineel gepost door Stender
Maargoed iemand ervaring met een Simons-systeem met een diameter van 50mm?Een aanrader om te kopen.!!:thumbup:thumbup
Maar, geen RVS :hmmz maar aan de andere kant ik kan geen Groep N RVS-systemen vinden.
edit: en hoe is ‘t geluid enzo? :D
23 augustus 2010 om 15:43 #17716635Ik heb er 3 Manta’s mee uitgevoerd.
Erg tevreden over het geluid.
Alleen liet bij 1 systeem de coating erg snel los.
Alle systemen die ik heb, zijn uitgevoerd met het ovale eind-sierstuk.
Dat is ook een nadeel bij de groep A: Geen standaard eind-sierstuk. Hier moet je zelf weer iets voor zoeken.
23 augustus 2010 om 15:56 #17716636Hier het verschil tussen de standaard demper en die van de Simons Groep N:
En het bewijs dat je een demper voor een coupé kunt ombouwen naar een demper voor een CC:
23 augustus 2010 om 15:58 #17716637En dat is dus zo’n Simons 50mm systeem?
Had er al 1 gezien met een gewoon rond eindstuk, vind ik persoonlijk mooier. Zit alleen nog te twijfelen over een 50mm systeem of een grotere diameter. 50mm lijkt mij iets te standaard,23 augustus 2010 om 18:05 #17716638Groep N klinkt mooi zat, en is denk ik stijlvoller bij jou best wel origineel ogende Manta, zonder al te veel fratsen. Mooi geluid ook als je goed gas geeft. En zo’n ovalen stukje, is prachtig :P
23 augustus 2010 om 18:42 #17716639Volgens mij is zo’n rond eindstuk tegenwoordig standaard op een Simons systeem.
De diameter is overigens 54mm. :D
Echt voor jou de beste keuze :thumbup
23 augustus 2010 om 18:57 #17716640en toch klinkt een groep a 63,5 het mooist :D:D:D
23 augustus 2010 om 18:59 #17716641Diameter 54mm? Waar zie je die?
http://www.stroevemotorsport.nl/Complete_systemen/172999-Opel-Manta-Jetex-Complete_systemen/
Deze heeft 50.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.