Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Koppelingshevel getrag 240…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2010 om 17:17 #17224977
Zijn deze nog ergens nieuw te krijgen? (OF HEEFT IEMAND EEN GOEIE VOOR MIJ LIGGEN??)
mijne is nogal ver versleten op het deel waar die het druklager mee vast houd. (dat voel je ook in het pedaal)
het prise-as lagertje, hoe verwijder ik deze?
en de koppeling, hoe stel ik deze af? (doel dan niet alleen op de kabel maar ook het deel waar die over scharnierd in de bak… dat kan je in/uit draaien. is daar een standaard lengte voor oid?)
Waarom? omdat ik niet vertrouw dat het helemaal goed is geweest gezien het druklager na x duizend km is begonnen met piepen (vorige eigenaar had koppelingset vervangen voor ik hem kocht)
druklager heeft ook maar voor de helft op de drukgroep gedrukt.. als ik de diafragma veren bekijk (waar ook 1 van krom is.. en de helft ingesleten is, en de rest amper geraakt is.)
20 augustus 2010 om 18:08 #17715975Het druklager kan je verwijderen door de hefboom uit zijn zitting te klikken (bolgewricht)
en dan alles via de primaire as d’r uit glijden. Op je hefboom zijn pennetjes die in een
groef passen van je druklager.
Afstellen: voor een standaard koppeling (tot 8.5 inch) de schroef aan de rechtse kant van je koppelingshuis
zo verdraaien dat de achterkant van je koppelingshefboom (waar je kabel aankomt) tot de naad bak-motor
109mm is. daarna de conter-moer aandraaien.
Daarna op de koppelingskabel de moer met contermoer zo afstellen dat je pedaal zo’n 2 cm boven je
rempedaal staat. Verder afstellen naar je eigen rijstijl…
Succes!20 augustus 2010 om 18:46 #17715976ik denk dat hij het top lager bedoeld
klink raar, maar gat volstoppen met dikke kit, en dan een asje er in slaan, en dan drukt de kit het lager naar buiten
boel weer goed schoon maken, en een nieuw lager er in20 augustus 2010 om 18:47 #17715977oke, ja betreft een 9″ (buitenrand voering gemeten)
zit ook onder mijn commodore C, maar aangezien manta standaard geleverd is met deze bak leek het me verstandiger om hier even te vragen :D
ik bedoelde eigenlijk hoe het prise-as lagertje (wat in de krukas/vliegwiel zit) er uit moet op een fastoenlijke manier.
20 augustus 2010 om 18:48 #17715978oke dankje GT/W dan gaan we dat maandag proberen :P
die lagertjes zijn nog wel te krijgen bij dealer?
20 augustus 2010 om 19:53 #17715979als je ze daar niet kunt krijgen, ik moet er nog wel 1 nieuw hebben liggen ergens, heb er ooit een stuk of wat gekocht, dus lukt dat bij de dealer niet, laat ff weten kijk ik of ik er 1 kan vinden
(moet de schuur nodig opruimen)20 augustus 2010 om 21:35 #17715980hey sjoerd..
hier ligt helaas geen hevel meer, maar ga dr een belle voor je.
is de koppeling dus wel 9 ” .????
toplager eruithalen? heb het wel eens gedaan met een staal strip met laaste puntje omgebogen, en aan het eind ook… een soort platte U en dan meppen:D
goodluck
20 augustus 2010 om 21:38 #17715981GT/W je hebt een u2utje, ben morgen toch in Drenthe!
Ghanzie! jammer joh, iig bedankt voor het zoeken.
Ga morgen nog die schermen halen bij johan ;) kan je eventueel het laten zien of die écht 9inch is :P20 augustus 2010 om 21:58 #17715982Het maakt geen fuck uit welke hevel je zet om een 9″, 8″of wat dan ook, d’r zit echt niks speciaals op, de maten zijn allemaal gelijk echter de bevestiging van de kopppelingskabel is wel eens anders.
ook is de afstelling echt niet speciaal tov een andere diameter koppelingsplaat.
gewoon de maten zoals @H-400 aangeeft gebruiken en een goede hevel/druklager , e.d. , dan komt het wel goed.
21 augustus 2010 om 10:19 #17715983Ik heb op m’n dagdagelijkse Manta ook een 9″ koppeling op een
6-pitter vliegwiel en heb het ook zo afgesteld, totaal geen probleem.21 augustus 2010 om 12:24 #17715984Prise as lager heb ik toen met een klein schroevendraaiertje stukje voor stukje er uit moeten hakken, zat muurvast.
21 augustus 2010 om 12:42 #17715985origineel gepost door gt/w
ik denk dat hij het top lager bedoeld
klink raar, maar gat volstoppen met dikke kit, en dan een asje er in slaan, en dan drukt de kit het lager naar buiten
boel weer goed schoon maken, en een nieuw lager er inHelemaal goed,:thumbup zo te lezen loop je al een tijdje mee.
:jerry21 augustus 2010 om 13:35 #17715986toplager kan je ook gewoon met een slagtrekker eruit halen. Gewoon een grote bout met inbus nemen. Er achter haken en trekken maar.
21 augustus 2010 om 14:28 #17715987Nog even en topic starter kan een boek uitbrengen met de volgende titel: Hoe verwijdert men een toplager.
:jerry:kewlpics -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.