Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Mening nodig v6 97
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2010 om 17:27 #17224943
Ik hoor dat chippen bij een v6 tog een soort van must is om te doen.
Nu is de vraag is dat nog wel slim om te doen.
Me cali heeft 195xxx gelopen en loopt zover ik weet gewoon goed.Kan iemand me hier aan helpen om de knoop door te hakken?
Zijn er verschillen in chips? Kwaliteit? Mij lijkt natuurlijk van wel. Ik wil gewoon het besten voor de auto wat wel betaalbaar is:P
Hopelijk heeft iemad hier meer verstand van:wub
Ohja tanken met 98 is in mijn buurt redelijk klote… overal waar ik probeer te tanke is geen 98-.- dus moet altijd na een speciaal pompje wat wel in me dorp zit. Want als je een gechipte auto hebt moet je tog 98 rijden?
20 augustus 2010 om 08:44 #17715449heb met mijn oude v6 altyd op euro 95 gereden
en chippen zou ik doen rijdt een stuk mooier
21 augustus 2010 om 07:22 #17715450Is net wat je wilt,verwacht geen wonderen als je de auto chipt.
De auto heeft 170 pk,en de winst wat er te halen valt uit een V6 is maximaal 18 pk en 25nm koppel.
Als iemand zegt meer eruit te krijgen,dit zijn spookverhalen op een standaard motor.
Of de vermogenbank klopt het een en ander niet aan :DAls je besluit een chiptuning te nemen bij iemand die een testbank heeft vraag dan een meting met originele tuning bij hetzelfde toerental als dat ze meten bij de tuning.
Dan heb je een eerlijke meting.
24 december 2010 om 06:24 #17715451Dennis de Vos heeft mijn Calibra destijds gechipt en dit heeft mij +/- 25 pk opgeleverd op een V6 uit ’96. De motor liep ook veel minder rauw en trok veel langer door.
Zelfs een keer op de dyno geweest > Groep A uitlaat + Chip = 204 pk
24 december 2010 om 06:25 #17715452verrek het staat zelfs nog in mijn signature onderaan! 203.9 en 267NM.. ben al zo lang niet meer online geweest :D
24 december 2010 om 08:48 #17715453@ $w@mv6 : Ik rij nu in die mooie calibra v6 en ik bevestigen dat ie veel beter trekt dan een originele V6.
Ik ben bezig om een 3.0 mv6 in te bouwen met een f28 bak dan komt ie op +- 250 pk en 340 nm koppel.24 december 2010 om 09:35 #17715454Tjah .. chippie tuning .. mmm
zie zelf eigenlijk meer in goed onderhoud ..
b.v K&N inlegfilter .. ( luchtfilterbak)
bougiekabels ( Magnecor KV 85 ) set is rond 220 euro !
nieuwe bougie ‘s
de resonatiebak (onder links bij de bumper) een dikke aanvoerslang/buis zo naar de luchtfilterbak
monteren .. koude lucht aanvoer ..
kijken als de gasklep wel volledig open gaat .. motor uit iemand in de auto vol gas intrappen .. kijken
de gasklep volledig opengaat vlak .. zo niet de gaskabel opspannen ..als je deze dingen doet … loopt ie vast al sneller .. hihi
24 december 2010 om 09:48 #17715455Aan Nedo ..
Ben ook bezig om een 3.0 te plaatsen .. hoop dat komende week te kunnen doen .. vakantie ..
ben wel benieuwd .. hoe je op 250 pk komt .. en 340 nm .. terwijl een standaard Omega een dubbele uitlaat heeft en 2 katten … !! en veel dikkere diameter uitlaatbochten … ook nog .. dan de Calibra ..
voor 250 pk .. heb je volgens mij een groot aantal aanpassingen nodig .. vooral het inlaattrajekt .. gasklep diameter .. b.v
Gr Anne
24 december 2010 om 22:05 #17715456[rquote=1822154&tid=131834&author=ANJO TOL] Aan Nedo ..
Ben ook bezig om een 3.0 te plaatsen .. hoop dat komende week te kunnen doen .. vakantie ..
ben wel benieuwd .. hoe je op 250 pk komt .. en 340 nm .. terwijl een standaard Omega een dubbele uitlaat heeft en 2 katten … !! en veel dikkere diameter uitlaatbochten … ook nog .. dan de Calibra ..
voor 250 pk .. heb je volgens mij een groot aantal aanpassingen nodig .. vooral het inlaattrajekt .. gasklep diameter .. b.v
Gr Anne
[/rquote]
Uitlaat diameter.
Weetje: Vectra-C 3.2 V6 heeft dezelfde uitlaat diameter als de Vectra-B 2.5 V6 / 2.6 V6
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.