Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aanschaf Astra G Coupe 1.8 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2010 om 17:37 #17224863
Hallo mensen,
Ik ben hier eigenlijk al een hele tijd lid, gewoon omdat ik opel een mooi merk vind, en om mooie auto’s te kijken hier.
Nu ben ik zelf langzaam aan rond aan het kijken voor een Astra G Coupé. Mijn keuze is al gevallen op de 1.8 16v motor. Dit omdat een coupé met deze motor maandelijks voor mij goed te betalen is, en omdat ik meer geef om de looks dan om de prestaties.
Er zijn mij echter 2 dingen opvallen op het internet. De ene coupé heeft 116 pk, en een andere weer 125. Op autoweek.nl kwam ik er achter dat de 116 pk versie maar een paar maanden in 2000 is gemaakt, en de 125 pk versie van 2000 tot 2006, als ik het me nog goed herinner.
Nu is mijn vraag, is het verstandig om de 116pk te kopen? Of zit deze nog vol met kinderziektes, en kan ik beter een coupé met de andere motor kopen.
alvast bedankt,
mark
17 augustus 2010 om 17:42 #17714337nee hoor is een goede motor, die heeft zich wel bewezen o.a. in de astra F. Ik heb nu zelf een 2.2 16V en vind het een heerlijke soepele motor. Denk niet dat het veel sneller is dan een 1.8, maar minder nerveus. Ik heb voor een 2.2 gekozen vvanwege dit karakter.
18 augustus 2010 om 10:53 #17714338ik zou voor de Z18XE gaan dan de 125 pk versie. Wat bij de 1.8 wel regelmatig voor komt is dat het uitlaatspruitstuk scheurt, de bout links onder van het spuitstuk wel eens afbreekt. Verder goed opletten wanneer de riem vervangen moet worden.
T/m 2002 is 60.000 of 4 jaar vanaf 2003 90.000 of 6 jaar
18 augustus 2010 om 11:17 #17714339bedankt voor de tips! Maar Nick, ik snap je eerste zin niet helemaal:sleeping zou je nu voor de 116 of 125 pk versie gaan?
Kwa PK’s maakt het me eigenlijk niets uit, het gaat me meer om de betrouwbaarheid van het blok.
18 augustus 2010 om 12:18 #17714340Z18XE nemen, de X18Xe1 is het oudere type.
18 augustus 2010 om 12:47 #17714341Daar was ik idd ook al aan aant denken ja. Tot nu toe heb ik niet langer dan een jaar met een auto gedaan, omdat ik er dan niks meer aan vind, maar de coupé wil ik toch wel langer blijven rijden. Vooral omdat ik dit ook een tijdloos model vind:angel
edit// iemand een saxo kopen?:fy1:o
18 augustus 2010 om 15:26 #17714342Z18XE is idd een erg fijn blok,met 125 pk behoorlijk snel.
Ik heb dr meer dan eens 220 op de klok gehad en hij is nog aardig zuinig ook.
de 2.2 kent problemen met de distributieketting,is een modificatie voor.18 augustus 2010 om 19:13 #17714343origineel gepost door mark.s
bedankt voor de tips! Maar Nick, ik snap je eerste zin niet helemaal:sleeping zou je nu voor de 116 of 125 pk versie gaan?Kwa PK’s maakt het me eigenlijk niets uit, het gaat me meer om de betrouwbaarheid van het blok.
De X18XE1 = 116 pk
De Z18XE = 125 pkIk zou dus voor de 2e gaan, kwa betrouwbaarheid zijn de blokken gelijk
18 augustus 2010 om 20:00 #17714344origineel gepost door Basgsi
nee hoor is een goede motor, die heeft zich wel bewezen o.a. in de astra F.Deze 1.8 heeft alleen nooit in de astra-F gelegen..
De X18XE1 is een Geheel andere motor.
De X18XE Astra-F 1.8 16V is een Bigblock motor, op bais van de 2.0 16V
De X18XE1 Astra-G 1.8 16V is een Smallblock motor op Basis van de oudere 1.6 16V.
Deze 1.8 16v motor is een goede motor hoor, niks mis mee.
De Z18XE loopt wel lekkerder, alleen moet je wel wennen aan het electrisch gaspedaal van deze motor (reactie op gaspedaal is wat vaag).
Willem
Willem
19 augustus 2010 om 09:11 #17714345Heb nog een mooie astra te koop met deze motor, Er zijn alleen iets meer pk’s aanwezig:angel
19 augustus 2010 om 19:20 #17714346Hoi mark, die zelfde vraag vroeg ik mij ook af toen ik een coupe ging kopen. Volgens mij kwam ik er toen ook achter dat de 125 pk zuiniger is dan de 116 pk maar dat weet ik niet zeker meer.
Is het ook niet zo dat op het model met de 116 pk TID zit en de modellen daarna MID?
20 augustus 2010 om 17:13 #17714347Originally posted by Frankvanz
Hoi mark, die zelfde vraag vroeg ik mij ook af toen ik een coupe ging kopen. Volgens mij kwam ik er toen ook achter dat de 125 pk zuiniger is dan de 116 pk maar dat weet ik niet zeker meer.Is het ook niet zo dat op het model met de 116 pk TID zit en de modellen daarna MID?
dat zou helemaal fijn zijn, sneller en zuiniger:wors
TID en MID?? geen idee:o
21 augustus 2010 om 07:46 #17714348volgens mij ligt het net aan de uitvoering en opties of je een TID/MID of CID display hebt.
Maar beide zijn prima motoren hoor, ik zou dan gewoon kijken naar een mooie coupe met een mooie kleur en opties die jou aan staan. En of er dan een x18xe1 of z18xe in zit is dan ook niet meer belangrijk. verschillen in verbruik en vermogen is minimaal
21 augustus 2010 om 16:54 #17714349TID / MID / GID / MID is afhankelijk van wat de eerste koper besteld heeft op de auto, en de uitvoering van de auto.
Willem
22 augustus 2010 om 13:48 #17714350het zullen hoofdzakelijk MID displays zijn in coupé’s. Ik weet dat andere types bestaan maar ik kan me niet herinneren dat in in real live wat anders gezien heb. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.