Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Probleem met EGR Klep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2010 om 09:31 #17224837
Hallo
Ik ben ik bezit van een Opel Corsa B Gsi met een X16xe motor er in
Maar de auto valt soms uit als de auto over moet na stationeerlopen kan dat komen door de EGR Klep
Want ik heb de auto uitlaten lezen en hij gaf een fout aan in de EGR Klep..
En als de EGR Klep het probleem is moet ik dan een nieuwe EGR Klep kopen of zou ik de EGR Klep ook schoon kunnen maken want volgens de garage blijft de EGR Klep open staan door rotzooi wat er in blijft zitten
hoop dat jullie mij kunnen helpen
Mvg Michel
17 augustus 2010 om 10:10 #17714113welkom op het forum, je egr klep kan je indd schoonmaken.. egr los halen, stekkertje eraf, goed schoon maken met remmenreiniger en een doek ff alle koolstof aanslag weghalen. weer monteren stekkertje erop. en gaan met die bak:p is wel een rotklus aangezien deze verstopt zit onder je inlaat spruitstuk.. suc6 ermee.
corsageak
17 augustus 2010 om 10:14 #17714114ja,dat kan.
maar:
lucht inlaat weghalen
injector rail losgooien
koelvloeistofvaatje weghalen.
diverse slangen en kabels/stekkers losgooien.en dan prutsen om de 2 torx bouten van de egr los te krijgen.
dan egr gangbaar maken,en AFDOPPEN.
nu zit er een soort van aluminium pakking tussen met 2 gaten erin.
deze vervangen door ene zonder gaten.ben je meteen voor altijd van die egr shit af.ik heb dit gedaan bij een tigra.en we hebben zelf een nieuwe pakking gemaakt van een sukje plaatwerk.
ding loopt weer als een zonnetje.17 augustus 2010 om 10:17 #17714115jeps is ook een optie carlover:) ben zelf blij dat mijn c14se blokkie een vacuum egr heeft:p die gaat bijna nooit defect:p
corsageak
17 augustus 2010 om 14:50 #17714116Hallo
Ik heb een nieuwe pakking gekocht met 1 gat open en 1 gat dicht ? bedoelt u dat of moeten ze allebei dicht zitten
Michel
17 augustus 2010 om 14:59 #17714117Originally posted by MichelCorsa
HalloIk heb een nieuwe pakking gekocht met 1 gat open en 1 gat dicht ? bedoelt u dat of moeten ze allebei dicht zitten
Michel
dat is de juiste..
de plunjer moet kunnen bewegen anders krijg je een foutmelding in de ECU :vertag17 augustus 2010 om 17:36 #17714118die pakking met dat ene gat monteren maar maak de boel wel goed schoon met remmen reiniger .
mocht je lekker bezig zijn maak je gasklephuis en de ??aanwezige stappen motor ook lekker schoon en het loopt weer nieuw .
kijk is voor info op de how-to,s hier over staan bij alle typen opels boven in de kolom vermeld .
ik heb zelf een met een gat er in er tussen krijg hoog zelden een melding en die is na herstart van de motor weg (hoofdzakelijk met gas los in een snelle lange afdaling in de bergen )
Bert
Bert
17 augustus 2010 om 21:56 #17714119we hebben een pakking zelf gemaakt zonder gaten.
geen foutmelding meer gekregen.:hmmz18 augustus 2010 om 12:39 #17714120Maar door dat de egr klep open blijft staan kan de auto ook uit vallen of ?
18 augustus 2010 om 12:51 #17714121dat weet ik niet, weet wel dat je toerental wat hoger blijft bij ontkoppeling, zoals bij me collega.
corsageak
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.