Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B, Mm lampje, codes 13, 43 en 93
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 21:51 #17224827
Hallo,
Allereerst zal ik me even voorstellen: Ik ben Thomas, ik ben 18 en woon in Haarlem en Amersfoort. Ik heb nu ongeveer 1,5e maand een autootje, namelijk een Corsatje. Prima dingentje, 1995, 118.000 kilometer, 1.2, lekker simpel maar een paar nadelen…. Er zit een barst in mn ruit (verkoper zei nog: “Ja die claim je onder de verzekering wel”, niet dus) en mn linker raam gaat niet goed meer dicht, dus die zit er nu goed in en doe ik niet meer open…
Ik heb maar 1 ding echt ‘getuned’ en dat is de stereo, het goedkoopste pakketje, 175 euro en 4×40 watt, leuk dingentje.
En tot slot gaat mijn motormanagment lampje branden. Dit gebeurd niet direct, maar pas na zo’n 10 kilometer rijden….
Ik ben terug gegaan naar mijn occasiondealer en die zei: ‘oooh hij heeft een tijdje stilgestaan, dat is het gashuis’, vervolgens heeft hij de sensor uitgelezen en reset, maar dat werkte niet en vervolgens heeft hij het gashuis schoongemaakt, maar is het nog steeds niet verholpen.
Nou vandaag heb ik hem zelf maar eens uitgelezen en daar kwamen deze foutmeldingen uit:
13: Oxygen sensor ;No change in voltage/open circuit.43: Primary ignition (distributor systems); High voltage
93: Quad drive module (in ECU); n/a
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik denk niet dat die occasiondealer me verder gaat helpen, want hij heeft me geen garantie gegeven enzo.
Alvast bedankt,Thomas
17 augustus 2010 om 07:42 #17714021Welkom Thomas :thumbup
Het raam had je idd. wel via de verzekering kunnen claimen (wa + of hoger) maar je moet nooit gelijk claimen ;)
Je raam wat zo slecht sluit
Geleidingsrails die niet recht zitten/versleten of het mechaniek eronder is niet helemaal goed meer.Electrische probleem
Verdenk zelf de ECU, aangezien deze al een intern probleem heeft (93)20 augustus 2010 om 11:48 #17714022Hallo,
De auto is 15 jaar+ dus wa verzekeren kon niet.. en andere raam haal ik binnenkort wel uit elkaar
Ik heb verder gezocht op problemen met de ECU, als ik het goed begrijp is dit de boordcomputer ofzo?? En de problemen die ik lees zijn veroorzaakt door een los kabeltje, maar ik weet niet of dit het geval is bij mij aangezien ik het pas na een paar kilometer heb.
Verder weet iemand wat die ‘Oxygen sensor’ en de ‘Primary ignition’ is? En waar ik die sensor kan vinden?Alvast bedankt,
Thomas
20 augustus 2010 om 12:00 #17714023Welkom thomas:thumbup
Hopelijk kunnen ze je hier helpen met je corsatje:jerry
20 augustus 2010 om 12:19 #17714024Welkom hier.
origineel gepost door little-wouter
Hallo,De auto is 15 jaar+ dus wa verzekeren kon niet.. en andere raam haal ik binnenkort wel uit elkaar
Wa verzekeren kan altijd natuurlijk. Want dat is de basis. Wa + zou ook gewoon moeten kunnen lijkt me (heb ik zelf ook namelijk altijd gehad. All risk (Heb ik op een bijna 10 jaar oude corsa) moet ook kunnen alleen is de kans groot dat je je daar helemaal scheel aan betaald!
Met de storingsproblemen kan ik je niet helpen maar denk dat Wim-V6 een heel eind komt want die weet zo’n beetje alles van Corsa hiero!
20 augustus 2010 om 21:08 #17714025Dankjewel Vipertjegts, Ik ga er nog eens naar kijken, iniedergeval kon het bij de HEMA verzekering niet.
Vandaag ben ik even bezig geweest met de zijruit, hij ligt inderdaad uit zn rubbers. Maar ik zit met een vreemd probleem: Ik heb alles los geschroeft maar de hendel (van het openen van het raam) wil er niet af, zodat ik de ‘bekleding’ er niet af kan halen en kan ik nergens bij… Veel kracht hem er recht uittrekken lukt niet en ergens een andere oplossing zie ik niet. Weet iemand hoe dit moet? Op internet kan ik helemaal geen tuturials vinden hoe-een-zijruit-vervangen want ik kom bij allemaal carglass concurrenten uit..
Alvast bedankt,Thomas
20 augustus 2010 om 21:19 #17714026Achter jouw raamhengel zit een clipje.
Deze zorgt er nu voor dat je de hengel er niet vanaf krijgt.Er schijnt een techniek te zijn met een doekje waarmee je dat clipje erachter weg krijgt.
En andere misschien met een lange puntbek tang erachter pielen.Oxygen sensor is wellicht een slecht werkende lucht massameter?
En primary ignition, wellicht de bougiekabels en bougies vervangen?Ik zou haast zeggen, wat ik ook met ons Corsaatje gedaan heb toen we hem gekocht hebben, is eerst eens een grote beurt doen en eventueel distributieriem en waterpomp vervangen.
Kan best zijn dat daarmee al een paar problemen komen te vervallen…21 augustus 2010 om 17:20 #17714027WA+ verzekeren kan wel met een 15+ jaat oude auto.
Tenmisnte mijn auto’s zijn altijd WA+ verzekerd geweest.
Willem
29 augustus 2010 om 14:43 #17714028Dankjuliewel, ik zal nog even naar de verzekering kijken.
Het zijraam is inmiddels gefixed. Voor degene methetzelfde probleem de oplossing:
Maar er is weer iets nieuws kapot: De ruitenwissproeier aan de achterkant… :swear
Dan nog over de codes:
13: Oxygen sensor ;No change in voltage/open circuit.origineel gepost door Mastah-GSi
Oxygen sensor is wellicht een slecht werkende lucht massameter?Waar kan ik deze vinden?
43: Primary ignition (distributor systems); High voltage
Bougies zijn vervangen dus het zou nog de kabel kunnen zijn. Volgens mijn buurman moet ik de motor laten draaien en dan de bougie eruit trekken en kijken of hij werkt… Hmm ik vervang dan liever gewoon de kabel.
93: Quad drive module (in ECU); n/a
Als dit de computer is dan zou ik een nieuwe moeten hebben, maar waar kan ik zoiets krijgen? op de sloop? De auto is toch al inmiddels 15 jaar oud…origineel gepost door Mastah-GSi
Ik zou haast zeggen, wat ik ook met ons Corsaatje gedaan heb toen we hem gekocht hebben, is eerst eens een grote beurt doen en eventueel distributieriem en waterpomp vervangen.Mijn “aardige” occasiondealer heeft er voor 100 euro een “grote beurt” bij gedaan.. Namelijk: bougies vervangen en olie ververst. Hij zou nog naar de remmen kijken maar hij had er uiteindelijk niks mee gedaan (ookal piepen ze).. Distributieriem is vervangen toen ik hem kreeg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.