Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Rekord loopt nog heet…. Na nieuwe radiator en koppa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 14:22 #17224676
opel rekord automaat 2.0E S 1983.
Koppakking vervangen, radiator vervangen door fabrieksnieuwe
radiateur
(met ingebouwde oliekoeler voor automatenbak)De thermostaat zit er niet in, hebben we er maar even uitgelaten
Eigenlijk zou hij dus ie meer te warm moeten worden, maar dat doet ie wel.
Niet op de snelweg, als de rijwind koelt, maar wel in stadsverkeer !
Hij komt dan zwaar in t rood, en de nieuwe radiator heeft moeite om alles binnen te houden.
Dit alles na ongeveer 30 km(waarvan 20 snelwegWie helpt me met een oplossing?
Iemnad zei, de ventilator draait niet hard genoeg, is dat t?, de visco koppeling ?
originele koelvloeistof gebruikt.
Van te voren al bedankt
13 augustus 2010 om 16:11 #17711857de viscokoppeling moet weerstand geven als je er zelf aan draaid en als je hem een slinger geeft dan mag hij niet zomaar een paar keer rond mogen draaien maar na een halve slag rond moet hij ongeveer weer stil staan.
groeten.
13 augustus 2010 om 16:17 #17711858dank
Kan ik de viscokoppeling zonder problemen afkoppelen?13 augustus 2010 om 16:24 #17711859nogmaals hi
Heb even gedraaid aan de Fan, hij draait lustig rond, de eerste
keer even weerstand maar daarna draait ie 4, 5 slagen
Betekent dat dat de viscokoppeling niet meer werkt?
Is dat te vervangen?13 augustus 2010 om 19:31 #17711860Wordt hij ECHT te warm of geeft je temperatuurmeter alleen maar aan dat hij te warm wordt?
Meet eens met een infra-rood thermometer op het thermostaathuis als de temperatuurmeter richting het rode gebied gaat.
Bij mijn Manta hoor je wanneer de viscokoppeling zijn werk doet.
Dit doet hij alleen na een lange klim waarna ik hem even stationair laat draaien. Als ik daarna weer optrek, hoor je de vin meedraaien (een beetje dat Volvo geluid).Heb je een radiateurtunnel tussen je radiateur en de koelvin?
Hoe soepel de vin koud draait, zegt niets over de juiste werking.
Voorop de viscokoppeling zit als het goed is een Bi-metaal. Deze is wel van belang.13 augustus 2010 om 20:06 #17711861Is je koelsysteem wel goed ontlucht? Luchtbellen blokkeren de doorstroom, en veroorzaken zo geheid temperatuur problemen.
13 augustus 2010 om 21:50 #17711862hallo
Inmiddels weer even een testrit gemaakt
en ja
witte rook uit de uitlaat
Nu maar de kop wel laten vlakken
scheisse14 augustus 2010 om 02:53 #17711863Witte rook uit de uitlaat hoeft niet perse door koelwater gecreëerd te worden.
Dit kan ook door LPG.Een garage kan je vertellen of je uitlaat gassen in je koelsysteem hebt.
14 augustus 2010 om 09:23 #17711864waterpomp?
20 augustus 2010 om 10:16 #17711865OK
lekke kopping bekeken, niets te zien.
We hebben gemerkt dat de radiator van boven niet heet wordt, wat zou kunnen betekenen dat er lucht of lpg in t koelwater komt,
(membraan van verdamper lek?)
Maar hij heeft altijd goed op gas gelopen, anderhalf jaar.
We gaan nu de waterpomp maar s vervangen, en op benzine
de evt. lekke membraan uitsluiten.Iemand verder nog ideeen svp
VRGR
Paul20 augustus 2010 om 21:29 #17711866heb je de kop al op scheuren gekontroleerd:hmmz
24 augustus 2010 om 17:37 #17711867Bedankt beste lieden
een paar dagen en weekend verder
bleek er een scheurtje in de kop, vlak naast een koelkanaal
Gelukkig heeft m’n garagist een gebruikte kop(..)
Er op gezet en nu de :Ptikken van een klep nog verhelpen
een maand verder, maar oorzaak gevonden,
hopelijk was t dat even:swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.