Opel Rekord loopt nog heet…. Na nieuwe radiator en koppa

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Rekord loopt nog heet…. Na nieuwe radiator en koppa

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224676
    paulko
      Lid sinds:
      13 August 2010

      opel rekord automaat 2.0E S 1983.

      Koppakking vervangen, radiator vervangen door fabrieksnieuwe
      radiateur
      (met ingebouwde oliekoeler voor automatenbak)

      De thermostaat zit er niet in, hebben we er maar even uitgelaten

      Eigenlijk zou hij dus ie meer te warm moeten worden, maar dat doet ie wel.
      Niet op de snelweg, als de rijwind koelt, maar wel in stadsverkeer !
      Hij komt dan zwaar in t rood, en de nieuwe radiator heeft moeite om alles binnen te houden.
      Dit alles na ongeveer 30 km(waarvan 20 snelweg

      Wie helpt me met een oplossing?

      Iemnad zei, de ventilator draait niet hard genoeg, is dat t?, de visco koppeling ?

      originele koelvloeistof gebruikt.

      Van te voren al bedankt

      #17711857
      toppertheo
        Lid sinds:
        3 February 2006

        de viscokoppeling moet weerstand geven als je er zelf aan draaid en als je hem een slinger geeft dan mag hij niet zomaar een paar keer rond mogen draaien maar na een halve slag rond moet hij ongeveer weer stil staan.

        groeten.

        #17711858
        paulko
          Lid sinds:
          13 August 2010

          dank
          Kan ik de viscokoppeling zonder problemen afkoppelen?

          #17711859
          paulko
            Lid sinds:
            13 August 2010

            nogmaals hi

            Heb even gedraaid aan de Fan, hij draait lustig rond, de eerste
            keer even weerstand maar daarna draait ie 4, 5 slagen
            Betekent dat dat de viscokoppeling niet meer werkt?
            Is dat te vervangen?

            #17711860
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Wordt hij ECHT te warm of geeft je temperatuurmeter alleen maar aan dat hij te warm wordt?

              Meet eens met een infra-rood thermometer op het thermostaathuis als de temperatuurmeter richting het rode gebied gaat.

              Bij mijn Manta hoor je wanneer de viscokoppeling zijn werk doet.
              Dit doet hij alleen na een lange klim waarna ik hem even stationair laat draaien. Als ik daarna weer optrek, hoor je de vin meedraaien (een beetje dat Volvo geluid).

              Heb je een radiateurtunnel tussen je radiateur en de koelvin?

              Hoe soepel de vin koud draait, zegt niets over de juiste werking.
              Voorop de viscokoppeling zit als het goed is een Bi-metaal. Deze is wel van belang.

              #17711861
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Is je koelsysteem wel goed ontlucht? Luchtbellen blokkeren de doorstroom, en veroorzaken zo geheid temperatuur problemen.

                #17711862
                paulko
                  Lid sinds:
                  13 August 2010

                  hallo

                  Inmiddels weer even een testrit gemaakt
                  en ja
                  witte rook uit de uitlaat
                  Nu maar de kop wel laten vlakken
                  scheisse

                  #17711863
                  kywieman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2009

                    Witte rook uit de uitlaat hoeft niet perse door koelwater gecreëerd te worden.
                    Dit kan ook door LPG.

                    Een garage kan je vertellen of je uitlaat gassen in je koelsysteem hebt.

                    #17711864
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      waterpomp?

                      #17711865
                      paulko
                        Lid sinds:
                        13 August 2010

                        OK
                        lekke kopping bekeken, niets te zien.
                        We hebben gemerkt dat de radiator van boven niet heet wordt, wat zou kunnen betekenen dat er lucht of lpg in t koelwater komt,
                        (membraan van verdamper lek?)
                        Maar hij heeft altijd goed op gas gelopen, anderhalf jaar.
                        We gaan nu de waterpomp maar s vervangen, en op benzine
                        de evt. lekke membraan uitsluiten.

                        Iemand verder nog ideeen svp

                        VRGR
                        Paul

                        #17711866
                        HAICO
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 January 2005

                          heb je de kop al op scheuren gekontroleerd:hmmz

                          #17711867
                          paulko
                            Lid sinds:
                            13 August 2010

                            Bedankt beste lieden
                            een paar dagen en weekend verder
                            bleek er een scheurtje in de kop, vlak naast een koelkanaal
                            Gelukkig heeft m’n garagist een gebruikte kop(..)
                            Er op gezet en nu de :Ptikken van een klep nog verhelpen
                            een maand verder, maar oorzaak gevonden,
                            hopelijk was t dat even

                            :swear

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.