Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Reset Digi dashboard. Electische schema?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 06:08 #17224653
Hallo,
Graag zou ik in mijn Commodore C een digitaal dashboard maken.
Nu is mij al verteld dat ik een dashboard van een Rekord E2 nodig ben.Maar nu is de vraag: Is het mogelijk om een digitaal dashboard te resetten. Zodat KM ton teller weer op nul staat.
En moet ik verder nog op iets letten bij het verbouwen van het dashboard.
Alvast bedankt!:wors
13 augustus 2010 om 07:50 #17711734Je moet ff zorgen dat je een huis krijgt waar de tellers inkomen dat dat van een E2 Rekord is idd.
Verder moet je zorgen dat je de kabelboom van het digidash ook hebt en dat je een impulsgever gebruikt met 6 impulsen.
Ik weet zo ff niet of de stekker verbinding tussen auto en dashbord bij een A1 en A2 gelijk is,maar dat zal wel niet veel schelen zijn beide van die ronde stekker maar of de digidash kabelboom op de Commo C kabelboom past vraag ik me af,maar dat kun je alijd wel passend maken..En hoogst waarschijnlijk past het.
Verder kun je het digidash gemakkelijk op 0 zetten,uit elkaar halen en dan kun je zo de cijfers verdraaien..Wel met beleid doen is breekbaar spul,die aandrijving.
14 augustus 2010 om 02:50 #17711735Okay
Dank je wel GSE voor de informatie.
Heb het dashboard waarschijnlijk zaterdag binnen.
Had niet verwacht dat er nog bewegende delen in zaten.14 augustus 2010 om 08:01 #17711736Dagteller en kilometer teller zijn analoog en worden door een motortje aangedreven.
14 augustus 2010 om 20:10 #17711737en digiteller van een rekord zou ik niet nemen dan klopt je toerenteller niet.
30 augustus 2010 om 23:31 #17711738Okay op het klokkenspel zit een schakelaar voor 4 of 6 cilinders.
Kilometer teller staan nu weer op een gewenste stand.
(Van 330.000 naar 160.000) Laat de RWD het maar niet weten:agent :vertag
Maar zit nu met het aansluiten van het apparaat.
http://www.senatorman.de/lcd_senator_a2.htm geeft veel informatie.
Maar nog niet 100%. (Nu is mijn Duits ook niet geweldig.:thumbdown)
Naast de ‘normale’ ronde aansluiting heb ik ook nog verschillende andere kabels/ connecties.
Bruin-wit Eventueel koppeling of controle handrem.
Bruin-wit stekker Eventueel koppeling of controle handrem.
Blaauw-geel Olie druk.
Groen Toerenteller.
Blaauw-rood ?? Gaat van dashboard 2x blaauw-rood naar 1x blaauw-rood
Blaauw-wit Plus voor de/ het voltmeter
Groen-grijs ??Pulsgever:
Blaauw-rood
Bruin
ZwartVerder heb ik nog 1 kabel waar op stond dat deze naar de zekering kast liep.
2 Kabels:
Groen-grijs
Zwart-paars (lila)Dus heeft iemand hier ervaring meer, of eventueel een elektronisch schema van een Senator CD A2 /Monza A2 GSE?:thumbup
Alvast bedankt:wors
5 september 2010 om 21:10 #17711739ja ik heb daar wel een schema van
maarrrrrr
ik zit midden in een verhuizing en al mijn schema,s zitten in een doos waar ik nu dus niet bij kanmaar wat ik weet is
grijs/groen —-dimmer dashsverlichting
blauw/wit— is volgens mij plus voor dynamoPulsgever:
Blaauw-rood—-pulsesignaal naar digi
Bruin
massa
Zwart—-geschakelde plusde rest weet ik zo ook niet uit het hoofd:hmmz
5 september 2010 om 22:31 #17711740Heb nu alles aangesloten zo als het hoort. (voor zo ver ik kan zien)
http://www.senator-monza.de/?z0DRJRUTmMTM9QUSNNVTmUzN9QUSF10UmUjM8lTM9EkUBBVT
heeft erg geholpen.
Maar de achtergrond lampjes branden nu allen. :(
Er komt dus geen ‘check’ dat alle LCD onderdelen even beginnen te branden.
Is er een manier om het functioneren van het dashboard te controleren?
Als dit allen kan met het aansluiten van de Massa (bruin) en de geschakelde plus (zwart) dan is het het dashboard.En zit nu nog met het A2 dashboard wat niet naat loos op me Commodore C past.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.